Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56895
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Internet banking: an initial look at Ghanaian bank consumer perceptions |
Other Titles |
Впровадження інтернет‐банкінгу в Гані: перший погляд на споживче сприйняття |
Authors |
Woldie, A.
Hinson, R. Iddrisu, H. Boateng, R. |
ORCID | |
Keywords |
internet banking Ghana service quality consumer perceptions Internet adoption інтернет-банкінг Гана якість обслуговування |
Type | Article |
Date of Issue | 2008 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56895 |
Publisher | Українська академія банківської справи Національного банку України |
License | |
Citation | Woldie, A. Internet banking: an initial look at Ghanaian bank consumer perceptions [Text] / A. Woldie, R. Hinson, H. Iddrisu, R. Boateng // Banks and Bank Systems. - Special Issue on Small Business Finance and Banking Services of Emerging and Developing Countries. – 2008. – Volume 3. - Issue 3. - P. 35-46. |
Abstract |
Internet banking is a tool in the service delivery arsenal for banks. This study focuses on client-bank relationship and on how Internet adoption may improve the qualitative relationship between banks and firms in Ghana and the business they serve. The study adopted a triangulation approach in meeting its objectives. A sample of 180 companies was sampled from the manufacturing, commerce, and services sectors of the economy. The findings of the study were mainly reported by means of descriptive statistics. The research findings indicate that Internet banking services are at their infant stage. Of the respondents, 68% had heard about Internet banking while 33% have never heard about it. 55% of the respondents said security concerns were the major barrier to the adoption of Internet banking. 55.6% of the firms that responded were not connected to the Internet whiles 44.4% were. Majority of the interviewees said they would still visit the bank even if their company adopts Internet banking. Access to their account balance and understanding customer needs are the most important factors for facilitating a good bank client relationship for firms in Ghana and their banks. Banks in Ghana need to start considering the introduction of Internet strategies in the development of customer relationship management (CRM) programs, which will ultimately increase the customer lifetime value of their clients. The present paper is one of the first Internet banking studies from a West African context on the usefulness of Internet banking technologies to bank clients. В усьому світі інтернет-банкінг є важливим інструментом арсеналу надання банківських послуг. Дослідження було проведене в країні, що розвивається, з метою вивчення взаємозв’язків між клієнтами і банками, якісного покращення стосунків між банками та компаніями Гани шляхом впровадження інтернет-технологій у банківську систему. Для успішного досягнення мети був використаний тригонометричний підхід. Вибірка зі 180 компаній охоплює наступні сектори економіки: сфера виробництва, комерції та надання послуг. Результати дослідження надані за допомогою описової статистики. Вони вказують на те, що послуги інтернет-банкінгу Гани знаходяться на початковому етапі. Якщо для 68% респондентів явище інтернет-банкінгу є знайомим, то 33% ніколи про нього не чули, 55% респондентів доповіли, що проблема безпеки – основний бар’єр до впровадження інтернет-банкінгу, а 55.6% компаній навіть не мали доступу до інтернету. Компанії Гани користуються інтернет-банкінгом для переказу грошей та перевірки залишку коштів на рахунку. Переважна більшість опитуваних продовжуватимуть користуватись послугами традиційних банків навіть після впровадження системи інтернет-банкінгу. Результати дослідження свідчать про те, що вільний доступ до розрахункового балансу, так само, як і розуміння потреб клієнтів, – найважливіші фактори покращення взаємозв’язків між банками та клієнтами. Банкам необхідно усвідомити важливість впровадження інтернет-технологій, щоб сприяти розвитку програм управління відносинами з клієнтами (CRM – customer relationship management). У кінцевому результаті це приведе до підвищення оцінки життєвого циклу клієнта. Дана стаття – одне з перших досліджень у сфері інтернет-банкінгу Західної Африки, яка наголошує на корисності системи інтернет-банкінгу. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views
Algeria
8187
Argentina
1
Australia
1335058992
Belgium
1
China
1
Denmark
1
Egypt
1
Ethiopia
1
France
-721002586
Germany
1440692521
Ghana
1529212042
India
-721002596
Indonesia
1
Iran
1
Ireland
1391680632
Italy
-721002587
Japan
411436677
Kenya
1
Lithuania
1
Namibia
1
Nepal
411436682
Netherlands
496275
Nigeria
1
Norway
1
Pakistan
-721002588
Philippines
8182
Romania
1
Singapore
1
South Africa
118082525
Sri Lanka
36396611
Sweden
166884
Taiwan
1
Tanzania
1
Turkey
197625
Ukraine
206233
United Kingdom
1780916160
United States
1780916158
Unknown Country
193726
Vietnam
197398
Zambia
1
Zimbabwe
1
Downloads
Algeria
1
Canada
1
China
8191
France
1
Germany
1440692522
Ghana
1780916158
Hong Kong SAR China
1
India
430971854
Iran
1
Ireland
1
Lithuania
1
Malawi
147896
Malaysia
1
Maldives
1
Mongolia
1
Nepal
1
Netherlands
1
Nigeria
1780916161
North Macedonia
1
Oman
1
Pakistan
36396616
Philippines
118082528
Somalia
1
South Africa
1391680623
Sri Lanka
88544
Tanzania
8171
Turkey
1
Ukraine
58844
United Kingdom
181571162
United States
193222517
Unknown Country
1711042530
Vietnam
1
Zimbabwe
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Atsede Woldie.pdf | 153.04 kB | Adobe PDF | 475869743 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.