Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56917
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | The role of norms in the evolution of a relationship: the case of an asymmetrical process in the banking industry |
Other Titles |
Значення норм в асиметричному процесі розвитку партнерських відносин у банківському секторі |
Authors |
Perrien, J.
Graf, R. Durif, F. Lionel, C. |
ORCID | |
Keywords |
relationship marketing norms integrity маркетинг партнерських відносин норми єдність |
Type | Article |
Date of Issue | 2008 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56917 |
Publisher | Українська академія банківської справи Національного банку України |
License | |
Citation | Perrien, J. The role of norms in the evolution of a relationship: the case of an asymmetrical process in the banking industry [Text] / J. Perrien, R. Graf, F. Durif [and others] // Banks and Bank Systems. – 2008. - Volume 3. Issue 4. – Р. 95-102. |
Abstract |
Few attempts have been made to empirically get an understanding of “what should be going on” at each stage of a relationship between two partners of any dyad. This research investigates the evolution of a relationship in a B2B context using the Nominal Group Technique approach to collect the data and puts the emphasis on the actions to be taken. The data coming from account managers in commercial banking are applied to Macneil’s contractual norms to portray this evolution. Results emphasize the importance of role integrity through most of the stages in this evolution. Furthermore, a relationship is seen as a combination of transactional, relational as well as business related factors, which is rarely taken into account in the literature. Thus, relying only on the relational dimension to understand a marketing relationship has to be challenged. У статті досліджено процес розвитку відносин у галузі B2B (бізнес для бізнесу). Дані отримано за допомогою технології номінальної групи, а саме, від менеджерів по роботі з великими замовниками в комерційних банках. Крім того використано контрактні норми Макніла. Отримані результати підкреслюють важливість єдності задач майже на всіх етапах розвитку партнерських відносин, які, у свою чергу, розглядаються як поєднання трансакційних, реляційних та бізнес-факторів. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views
Canada
1
China
2414684
Denmark
1
France
1
Germany
4483
Indonesia
615959
Ireland
32768
Lithuania
1
Singapore
8426817
Ukraine
176518
United Kingdom
176515
United States
16853633
Unknown Country
176517
Downloads
Canada
1
China
8426816
France
8426818
Germany
40
Hong Kong SAR China
1
Indonesia
615960
Lithuania
1
Ukraine
615961
United Kingdom
1231917
United States
8426817
Unknown Country
4
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Perrien.pdf | 175.47 kB | Adobe PDF | 27744336 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.