Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56920
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | The impact of strategic announcements on corporate value: an event study of NetBank Inc. |
Other Titles |
Вплив стратегічних заяв на цінність організації: ситуаційне дослідження NetBank Inc. |
Authors |
Liang, P.
Vaziri, M. |
ORCID | |
Keywords |
corporate valuation method of case studies advertising alliances корпоративна вартість метод ситуаційного дослідження рекламні альянси |
Type | Article |
Date of Issue | 2006 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56920 |
Publisher | Ukrainian Academy of Banking of the National Bank of Ukraine |
License | |
Citation | Liang, P. The impact of strategic announcements on corporate value: an event study of NetBank Inc [Text] / P. Liang, M. Vaziri // Banks and Bank Systems. – Sumy: Publishing Company «Business Perspectives», 2006. - Volume 1, Issue 4. – Р. 100-119. |
Abstract |
This paper applies event study methodology to analyze the impact of strategic announcements on the value of NetBank Inc., the world’s largest purely online banking institution. Strategies analyzed in the paper are promotions and promotional alliances, new services/products, services/ technology improvements, and partnerships and acquisitions. Empirical results conclude that strategies such as introducing new services/products, partnerships and promotional activities, especially promotional alliances, decrease NetBank’s value. Conversely, services and technological improvement that provide convenience to customers and reduce corporate costs increase NetBank’s value. Also, activity such as acquiring a competitor’s existing customer base increases NetBank’s value. But diversification through acquisition should be avoided. Testing results can apply to other Internet companies or companies in high tech industries. У статті використано метод ситуаційного дослідження з метою аналізу впливу стратегічних офіційних заяв на цінність NetBank Inc. (NetBank), найбільшої в світі банківської установи, яка здійснює операції в режимі онлайн. Стратегії, проаналізовані в цій статті, – рекламні заходи та “рекламні альянси”, нові послуги/продукти, покращення послуг/технологій, а також партнерства та придбання. Емпіричні результати дають можливість зробити висновок про те, що такі стратегії, як впровадження нових послуг та продуктів, партнерства та рекламна діяльність, особливо рекламні альянси, призводять до зниження цінності NetBank. З іншого боку, покращення послуг та технологій, що дають матеріальну вигоду клієнтам та знижують загальні витрати, сприяють збільшенню цінності NetBank. Також, такі види діяльності, як придбання існуючої клієнтської бази конкурента, сприяють збільшенню цінності. Проте диверсифікації шляхом придбання слід уникати. Результати перевірки можна застосувати по відношенню до інших Інтернет-компаній та підприємств у високотехнологічних галузях. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views
Canada
255978
China
1
France
1
Germany
1190761
Ireland
27140
Lithuania
1
Netherlands
255979
Seychelles
1
Singapore
1
Turkey
1
Ukraine
4165912
United Kingdom
2381495
United States
41440681
Unknown Country
9
Downloads
China
2
Germany
5552
India
1
Lithuania
1
Ukraine
4165913
United Kingdom
1
United States
33163402
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Liang1.pdf | 379.86 kB | Adobe PDF | 37334872 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.