Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56948
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | A survey of customer retention in the New Zealand banking industry |
Other Titles |
Дослідження збереження клієнтської бази в банківській індустрії Нової Зеландії |
Authors |
Gan, Ch.
Cohen, D. Clemes, M.D. Chong, E. |
ORCID | |
Keywords |
customer satisfaction customer loyalty customer retention задоволення потреб клієнта прихильність клієнта збереження клієнтської бази |
Type | Article |
Date of Issue | 2006 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56948 |
Publisher | Ukrainian Academy of Banking of the National Bank of Ukraine |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Gan, Ch. A survey of customer retention in the New Zealand banking industry [Тext] / Ch. Gan, D. Cohen, M. Clemes, E. Chong // Banks and Bank Systems. – Sumy : Publishing Company «Business Perspectives», 2006. - Vol. 1, Issue 4. – Р. 83-99. |
Abstract |
Previous banking studies on customer retention focused narrowly on customer loyalty and customer satisfaction without attempting to link them in a model to further explore or explain customer retention. If retention criteria are not well managed, customers may still leave their banks, regardless of how hard bankers try to retain them. This study empirically examines the potential constructs in customer retention by investigating the chain of effects of retention from customer satisfaction, customer value, corporate image, switching barriers to competitive advantage. In general, all of the hypotheses tested were supported except for higher levels of customer satisfaction do not necessary lead to customer loyalty. Customers can be highly satisfied but still leave their current banks. It is assumed that when the customer is completely satisfied, then loyalty towards the bank is strengthened. Попередні дослідження в області банківської справи на предмет клієнтської бази зосереджувались головним чином на прихильності клієнта та задоволенні його потреб без спроб поєднати їх в єдину модель з метою подальшого вивчення чи пояснення збереження клієнтів. У випадку, якщо критерії збереження не досить добре контролюються, клієнти можуть залишити свої банки, незалежно від зусиль, докладених банками для того, щоб зберегти їх. У роботі емпірично досліджуються можливі моделі збереження клієнтської бази за допомогою дослідження низки впливів збереження на задоволення потреб клієнта, споживацьку цінність (тобто ступінь цінності продукту, яка стимулює бажання його придбати), репутацію фірми. В цілому всі перевірені гіпотези були підтримані за винятком “високі рівні задоволення потреб споживача не обов’язково ведуть до прихильності клієнта”. Клієнти можуть бути значною мірою задоволені, проте все ж залишати свої банки. Припускається, що коли клієнт повністю задоволений, то його прихильність до банку збільшується. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views

1

-792530528

112389

145481

-792530520

51944

174398

1

1

1

-1088773190

261908131

-2078871351

26022

103212

67938

54505

-2078871356

1449591060

1

2141070023

247446820

105729550

1

1

95457

780341001

-792530527

127265

1

296690045

218529

-28260583

1449591095

101181

149932

1

-2078871347

1

1

1

296690009

296689995

105729554

-2078871353

1

1

1

103817

105729560

2141070021

-792530518

-792530524

1

44702

-1198924546

79596

-28260587

-28260582

1449591087

1449591038

1023736300

88637

835032262

47483

105126

220613

214846

-28260585

1

156615

1373765487

1373765491

194845

-2078871354

-792530532

2022275688

1

2141070016

210260

1
Downloads

-2078871358

218825

1

1

163508

1

1

1

2141070020

-2078871348

1

1

1

1449591063

1449591061

1

82274

-2078871360

91008

1

1

1681544494

-792530526

1449591070

1

1

180440

1449591046

64979

89514

105729559

118327

1

1

-2078871352

-28260581

780341022

1

1

203787

835032257

2141070022

-792530522

-2078871339

1

-1198924546

1

1449591076

-792530521

1

780340965

1

1

1449591040

1681544478

1681544523

217744

-1005171980

-28260585

174376

1

-792530529

1449591077

219157

1373765488

1

1373765485

294604225

-2078871345

-2078871341

-1532610823

-1198924545

1057977584

118060
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Gan.pdf | 409.11 kB | Adobe PDF | -931932319 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.