Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56987
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Режим переключення в банківському секторі Нової Зеландії
Other Titles Customer switching behavior in the New Zealand banking industry
Authors Клемес, М.Д.
Ган, К.
Женг Л.Я.,
ORCID
Keywords режим переключення клієнтів
банківський сектор Нової Зеландії
модель Logit Choice
customer Switching behavior
New Zealand banking industry
Logit Choice Model.
Type Article
Date of Issue 2007
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56987
Publisher
License
Citation Клемес, М.Д. Режим переключення в банківському секторі Нової Зеландії [Текст] / Майкл Д. Клемес, Крістофер Ган, Лі Ян Женг // Банки та банківські системи. - 2007. - Т. 2. - № 4. - С. 50-64.
Abstract Глобальна дерегуляція банківського сектора на початку 1980-х років вплинула на зміну клієнтами провайдерів фінансових послуг, якій можна ще дати назву “переключення”. Ця ситуація не оминула і новозеландський банківський сектор. Проте в академічних виданнях з маркетингу темі зміни клієнтами банку приділено недостатньо уваги. В даній статті визначено та проаналізовано фактори, які впливають на зміну/переключення банку в Новій Зеландії з точки зору клієнта. Дані для дослідження були отримані за допомогою кореспондентського методу опитування 1,960 домашніх господарств в місті Крайстчерч. Для аналізу інформації та визначення впливу, який мають ці фактори на поведінку клієнтів під час переключення в Новій Зеландії, було використано метод логістичної регресії, результати якої підтверджують те, що відповідальність клієнтів, якість обслугову- вання, репутація, задоволення клієнтів, молодий вік та низький освітній рівень є тими факторами, які найбільшою мірою впливають на зміну провайдера фінансових послуг.
Global deregulation of the banking industry that began in the early 1980s has contributed to increased customer switching. This situation is also evident in the New Zealand banking industry. However, limited research has been published in academic marketing journals focusing on switching behavior in the banking industry. This study identifies and examines the factors that contribute to bank switching in New Zealand from the customer’s perspective. Data for this study were obtained through a mail survey sent to 1,960 households in Christchurch, New Zealand. Logistic regression is used to analyze the data and determine the impact the factors have on customer switching behavior in New Zealand. The logistic regression results confirm that customer commitment, service quality, reputation, customer satisfaction, young-age, and low educational level are the most likely factors that contribute to customers’ switching banks.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

Germany Germany
31
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
16683
Lithuania Lithuania
1
Mongolia Mongolia
1
Netherlands Netherlands
1000
Ukraine Ukraine
327060
United Kingdom United Kingdom
165529
United States United States
3205383
Unknown Country Unknown Country
7

Downloads

China China
1
Germany Germany
33
Lithuania Lithuania
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
2695069
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
1674437
Unknown Country Unknown Country
3

Files

File Size Format Downloads
Klemes_ Rezhym.pdf 541.29 kB Adobe PDF 4369546

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.