Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57010
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Розробка автоматизованої системи управління маркетинговим відділом виробничого підприємства |
Other Titles |
Development of CAS of management of productive enterprise a marketing department |
Authors |
Peresadko, Halyna Oleksandrivna
Остапчук, Г.І. |
ORCID | |
Keywords |
маркетинг автоматизована система marketing automated system |
Type | Article |
Date of Issue | 2011 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57010 |
Publisher | Сумський національний аграрний університет |
License | |
Citation | Пересадько Г.О. Розробка автоматизованої системи управління маркетинговим відділом виробничого підприємства / Г.О. Пересадько, А.І. Остапчук // Вісник Сумського національного аграрного університету. Серія Економіка та менеджмент. - 2011. - № 5/2(47). – С. 82-85. |
Abstract |
В наслідок зростання інформаційного навантаження на маркетологів виникає проблема прискорення роботи маркетингового підрозділу на підприємстві та швидкого прийняття рішень. Особливу увагу в даній статті варто приділити одній з важливих функцій маркетингового підрозділу, а саме просуванню продукції, оскільки даний аспект менше за всі залежить від сформованої на ринку ситуації, та дає підприємству можливість кардинально відрізнятися за політикою, що воно веде, від своїх конкурентів. Обрати методи просування, які б забезпечили максимальний ефект, та при цьому не виходили за межі можливого бюджету, є обов’язком маркетологів. Отже головним питанням є прискорення та полегшення їх вибору за допомогою автоматизованих систем управління (АСУ). In investigation of growth of the informative loading there is a problem of acceleration of work of marketing subsection on an enterprise and rapid acceptance of decisions on marketing specialists. Special attention in this article it costs to spare one of important functions of marketing subsection, namely to advancement of products, as this aspect less than than all depends on the situation formed at the market, and enables an enterprise cardinally to differ after a policy, that it conducts, from the competitors. To choose methods To choose the methods of advancement, which would provide a maximal effect, and here kept indoors outside a possible budget, is the duty of marketing specialists. Consequently a main question is an acceleration and facilitation of their choice by CASS of management. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views
Australia
1
China
49870
Denmark
1
Germany
191599
Greece
1
Ireland
3941
Lithuania
1
Russia
2
Switzerland
1
Ukraine
25060
United Kingdom
12955
United States
383180
Unknown Country
8
Downloads
China
2
Germany
2817
Ireland
1
Lithuania
1
Netherlands
1
Ukraine
99744
United Kingdom
1
United States
99739
Unknown Country
10
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Пересадько, Остапчук _статья.pdf | 159.82 kB | Adobe PDF | 202316 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.