Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57010
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Розробка автоматизованої системи управління маркетинговим відділом виробничого підприємства
Other Titles Development of CAS of management of productive enterprise a marketing department
Authors Peresadko, Halyna Oleksandrivna
Остапчук, Г.І.
ORCID
Keywords маркетинг
автоматизована
система
marketing
automated
system
Type Article
Date of Issue 2011
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57010
Publisher Сумський національний аграрний університет
License
Citation Пересадько Г.О. Розробка автоматизованої системи управління маркетинговим відділом виробничого підприємства / Г.О. Пересадько, А.І. Остапчук // Вісник Сумського національного аграрного університету. Серія Економіка та менеджмент. - 2011. - № 5/2(47). – С. 82-85.
Abstract В наслідок зростання інформаційного навантаження на маркетологів виникає проблема прискорення роботи маркетингового підрозділу на підприємстві та швидкого прийняття рішень. Особливу увагу в даній статті варто приділити одній з важливих функцій маркетингового підрозділу, а саме просуванню продукції, оскільки даний аспект менше за всі залежить від сформованої на ринку ситуації, та дає підприємству можливість кардинально відрізнятися за політикою, що воно веде, від своїх конкурентів. Обрати методи просування, які б забезпечили максимальний ефект, та при цьому не виходили за межі можливого бюджету, є обов’язком маркетологів. Отже головним питанням є прискорення та полегшення їх вибору за допомогою автоматизованих систем управління (АСУ).
In investigation of growth of the informative loading there is a problem of acceleration of work of marketing subsection on an enterprise and rapid acceptance of decisions on marketing specialists. Special attention in this article it costs to spare one of important functions of marketing subsection, namely to advancement of products, as this aspect less than than all depends on the situation formed at the market, and enables an enterprise cardinally to differ after a policy, that it conducts, from the competitors. To choose methods To choose the methods of advancement, which would provide a maximal effect, and here kept indoors outside a possible budget, is the duty of marketing specialists. Consequently a main question is an acceleration and facilitation of their choice by CASS of management.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

Australia Australia
1
China China
49870
Denmark Denmark
1
Germany Germany
191599
Greece Greece
1
Ireland Ireland
3941
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
2
Switzerland Switzerland
1
Ukraine Ukraine
25060
United Kingdom United Kingdom
12955
United States United States
383180
Unknown Country Unknown Country
8

Downloads

China China
2
Germany Germany
2817
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Ukraine Ukraine
99744
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
99739
Unknown Country Unknown Country
10

Files

File Size Format Downloads
Пересадько, Остапчук _статья.pdf 159.82 kB Adobe PDF 202316

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.