Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57062
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title The influence of banking advertising on bank customers: an examination of Greek bank customers’ choices
Other Titles Вплив реклами на вибір банку клієнтами: дані з Греції
Authors Mylonakis, J.
ORCID
Keywords банківський маркетинг
bank marketing
роздрібний банківський бізнес
retail banking
конкуренція між банками
banks competition
банківські продукти та послуги
banking products and services
вибір банку
bank selection
Type Article
Date of Issue 2008
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57062
Publisher Ukrainian Academy of Banking of the National Bank of Ukraine
License
Citation Mylonakis, J. The influence of banking advertising on bank customers: an examination of Greek bank customers’ choices data [Text] / J. Mylonakis // Banks and Bank Systems. – 2008. - Vol. 3. – Issue 4. – P. 44-49.
Abstract Вибір методів та способів реклами залежить від цільової аудиторії банку. Метою даної статті є аналіз відношення між рекламною діяльністю банків та потребами клієнтів у Греції, а також його можливого впливу на обрання банку потенційними клієнтами. Автор зібрав 260 анкет з метою отримання набору емпіричних даних для проведення спеціального дослідження, базуючись на результатах описової статистики та кореляційного аналізу. У статті висвітлено питання байдужості клієнтів до реклами у їхньому рішенні співпрацювати з банком та зроблено висновок, що реклама не є вирішальним фактором у їх кінцевому виборі, а обрання банківської установи базується на традиційних продуктах та послугах, які ця установа пропонує. Однак існування реклами є передумовою, позаяк вона підтверджує важливість присутності банку на ринку та відіграє важливу роль у виборі клієнта. Аналіз діяльності банківських установ проведено, базуючись на цінових критеріях та тих, що стосуються продукції, а не просування товару.
The selection of banking advertising methods and means depends on a bank’s target group. The scope of this paper is to examine the relationship between bank advertising and the needs of a bank customer in Greece and its possible influence on potential customers to select their banks. The survey collected 260 questionnaires to provide the empirical dataset for technical inquiry based on descriptive statistics and correlation analysis. The research demonstrated the issue of customers indifference to advertising in their decision to cooperate with a bank. Advertising is not the determinant factor in their final choice. Selecting a banking institution is based on the traditional products and services it offers. However, its existence is a prerequisite, as it verifies a bank's critical presence in the market and plays an important role in customers’ choices. The examination of a banking institution is made based on price and product-related criteria and not promotion.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

Argentina Argentina
1396605499
Australia Australia
207290
Bahrain Bahrain
1
Bangladesh Bangladesh
-1641067833
Brazil Brazil
1
Canada Canada
1
China China
1025319924
Ethiopia Ethiopia
2055920076
Finland Finland
1
France France
1025319923
Germany Germany
-1641067835
Greece Greece
1941195990
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
80331
India India
170663
Indonesia Indonesia
-820470036
Iran Iran
1396605494
Ireland Ireland
936899303
Italy Italy
1
Japan Japan
1
Kazakhstan Kazakhstan
1
Lithuania Lithuania
1
Madagascar Madagascar
1
Malawi Malawi
1
Malaysia Malaysia
1
Maldives Maldives
1
Nepal Nepal
118561655
Netherlands Netherlands
443635
New Zealand New Zealand
1
Norway Norway
826666898
Oman Oman
1
Pakistan Pakistan
-1641067829
Philippines Philippines
200464164
Poland Poland
182557
Portugal Portugal
34487
Romania Romania
147154
Singapore Singapore
25212
Slovakia Slovakia
59791
South Africa South Africa
1
Sri Lanka Sri Lanka
-2007181192
Sweden Sweden
1
Turkey Turkey
31745
Ukraine Ukraine
204920
United Kingdom United Kingdom
159100
United States United States
1025319925
Unknown Country Unknown Country
202828
Vietnam Vietnam
375598351

Downloads

Bosnia & Herzegovina Bosnia & Herzegovina
1
China China
1534163769
Ethiopia Ethiopia
1534163768
France France
-846650018
Germany Germany
231
Ghana Ghana
1
Greece Greece
1941195991
India India
134795
Kazakhstan Kazakhstan
1
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1
Maldives Maldives
1
Nepal Nepal
1
Netherlands Netherlands
1
Nigeria Nigeria
826666898
Pakistan Pakistan
8901986
Palestinian Territories Palestinian Territories
1
Philippines Philippines
1396605492
Poland Poland
826666900
Portugal Portugal
116344
Saudi Arabia Saudi Arabia
1
Singapore Singapore
1
South Korea South Korea
1
Sri Lanka Sri Lanka
1
Syria Syria
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
216140
United Kingdom United Kingdom
-1641067839
United States United States
-58476353
Unknown Country Unknown Country
197173
Vietnam Vietnam
1396605496
Zambia Zambia
1

Files

File Size Format Downloads
Mylonakis.pdf 156.38 kB Adobe PDF -1670493803

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.