Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57062
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | The influence of banking advertising on bank customers: an examination of Greek bank customers’ choices |
Other Titles |
Вплив реклами на вибір банку клієнтами: дані з Греції |
Authors |
Mylonakis, J.
|
ORCID | |
Keywords |
банківський маркетинг bank marketing роздрібний банківський бізнес retail banking конкуренція між банками banks competition банківські продукти та послуги banking products and services вибір банку bank selection |
Type | Article |
Date of Issue | 2008 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57062 |
Publisher | Ukrainian Academy of Banking of the National Bank of Ukraine |
License | |
Citation | Mylonakis, J. The influence of banking advertising on bank customers: an examination of Greek bank customers’ choices data [Text] / J. Mylonakis // Banks and Bank Systems. – 2008. - Vol. 3. – Issue 4. – P. 44-49. |
Abstract |
Вибір методів та способів реклами залежить від цільової аудиторії банку. Метою даної статті є аналіз відношення між рекламною діяльністю банків та потребами клієнтів у Греції, а також його можливого впливу на обрання банку потенційними клієнтами. Автор зібрав 260 анкет з метою отримання набору емпіричних даних для проведення спеціального дослідження, базуючись на результатах описової статистики та кореляційного аналізу. У статті висвітлено питання байдужості клієнтів до реклами у їхньому рішенні співпрацювати з банком та зроблено висновок, що реклама не є вирішальним фактором у їх кінцевому виборі, а обрання банківської установи базується на традиційних продуктах та послугах, які ця установа пропонує. Однак існування реклами є передумовою, позаяк вона підтверджує важливість присутності банку на ринку та відіграє важливу роль у виборі клієнта. Аналіз діяльності банківських установ проведено, базуючись на цінових критеріях та тих, що стосуються продукції, а не просування товару. The selection of banking advertising methods and means depends on a bank’s target group. The scope of this paper is to examine the relationship between bank advertising and the needs of a bank customer in Greece and its possible influence on potential customers to select their banks. The survey collected 260 questionnaires to provide the empirical dataset for technical inquiry based on descriptive statistics and correlation analysis. The research demonstrated the issue of customers indifference to advertising in their decision to cooperate with a bank. Advertising is not the determinant factor in their final choice. Selecting a banking institution is based on the traditional products and services it offers. However, its existence is a prerequisite, as it verifies a bank's critical presence in the market and plays an important role in customers’ choices. The examination of a banking institution is made based on price and product-related criteria and not promotion. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views
Argentina
1396605499
Australia
207290
Bahrain
1
Bangladesh
-1641067833
Brazil
1
Canada
1
China
1025319924
Ethiopia
2055920076
Finland
1
France
1025319923
Germany
-1641067835
Greece
1941195990
Hong Kong SAR China
80331
India
170663
Indonesia
-820470036
Iran
1396605494
Ireland
936899303
Italy
1
Japan
1
Kazakhstan
1
Lithuania
1
Madagascar
1
Malawi
1
Malaysia
1
Maldives
1
Nepal
118561655
Netherlands
443635
New Zealand
1
Norway
826666898
Oman
1
Pakistan
-1641067829
Philippines
200464164
Poland
182557
Portugal
34487
Romania
147154
Singapore
25212
Slovakia
59791
South Africa
1
Sri Lanka
-2007181192
Sweden
1
Turkey
31745
Ukraine
204920
United Kingdom
159100
United States
1025319925
Unknown Country
202828
Vietnam
375598351
Downloads
Bosnia & Herzegovina
1
China
1534163769
Ethiopia
1534163768
France
-846650018
Germany
231
Ghana
1
Greece
1941195991
India
134795
Kazakhstan
1
Lithuania
1
Malaysia
1
Maldives
1
Nepal
1
Netherlands
1
Nigeria
826666898
Pakistan
8901986
Palestinian Territories
1
Philippines
1396605492
Poland
826666900
Portugal
116344
Saudi Arabia
1
Singapore
1
South Korea
1
Sri Lanka
1
Syria
1
Turkey
1
Ukraine
216140
United Kingdom
-1641067839
United States
-58476353
Unknown Country
197173
Vietnam
1396605496
Zambia
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Mylonakis.pdf | 156.38 kB | Adobe PDF | -1670493803 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.