Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57074
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Managing customer relationships using CRM technology in India’s financial sector
Other Titles Управління відносинами з клієнтами за допомогою використання технології CRM у фінансовому секторі Індії
Authors Каре, А.
Каре, А.
ORCID
Keywords CRM
технологія CRM (Customer Relationship Management – управління відносинами з клієнтами)
Indian financial and insurance sector
фінансовий сектор та сектор страхування Індії
operational CRM
операційний CRM
Type Article
Date of Issue 2008
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57074
Publisher Українська академія банківської справи Національного банку України
License
Citation Каре, А. Управління відносинами з клієнтами за допомогою використання технології CRM у фінансовому секторі Індії [Текст] / А. Каре, А. Каре // Банки та банківські системи країн світу. - 2008. - Т.1. - № 1. - C. 14-21.
Abstract Today’s customer not only demands quality products and services but also looks for value in the transaction process itself. This paper explores the role and relevance of CRM in creating sustainable relationships. The discussion focuses on the use of CRM technology in the financial sector in India. It highlights how they are changing their business processes to provide better value to the customer during the interaction. The paper reiterates the growing relevance and demand for building relationships with customers and emphasizes the usage of information technology in creating better value for the end user. It also explores the practices being adopted in the financial sector organizations in India in redesigning their business processes to enhance their competitiveness through more meaningful interaction with customers. With information technology setting newer standards of performance, financial organizations able to reorganize their business and services around core processes are the ones that stand to succeed. Сучасний клієнт вимагає не лише якісних продуктів та послуг, але й надає великого значення процесу проведення операцій. У статті розглядаються роль та важливість технології CRM (Customer Relationship Management – управління відносинами з клієнтами) при встановленні постійних зв’язків з клієнтами; висвітлюються питання зміни методів ведення бізнесу для забезпечення кращої якості обслуговування клієнтів; піднімається проблема зростання попиту на побудову стосунків з клієнтами; звертається увага на використання інформаційних технологій та організаційних практик у фінансового сектору Індії при перебудові процесів управління бізнесом з метою підвищення конкурентоспроможності завдяки кращому обслуговуванню клієнтів. Використання інформаційних технологій, з їх новітніми стандартамим ефективності виробництва, надає змогу фінансовим установам, що здатні змінити структуру основних процесів ведення бізнесу та надання послуг, досягти значного успіху у своєму секторі.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

China China
1
Denmark Denmark
1
France France
58516
Germany Germany
233210
India India
7430
Ireland Ireland
116596
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1857
Spain Spain
1
Sweden Sweden
1
Switzerland Switzerland
1
Ukraine Ukraine
3082602
United Kingdom United Kingdom
1543160
United States United States
21339531
Unknown Country Unknown Country
13
Vietnam Vietnam
14863

Downloads

China China
4
Czechia Czechia
1
Finland Finland
1
France France
233200
Germany Germany
6164765
India India
58519
Ireland Ireland
1
Kazakhstan Kazakhstan
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
116599
Poland Poland
1106509
Ukraine Ukraine
21339540
United Kingdom United Kingdom
233219
United States United States
26397788
Unknown Country Unknown Country
26397803
Vietnam Vietnam
14864

Files

File Size Format Downloads
Khare_01.pdf 159.18 kB Adobe PDF 82062815
Khare_ukr.pdf 412.41 kB Adobe PDF 82062815

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.