Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57079
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | A research on the basic motivational factors in consumer bank selection: evidence from Northern Cyprus |
Other Titles |
Вивчення базових мотиваційних факторів, які впливають на вибір банку клієнтом: дані з Північного Кіпру |
Authors |
Сафаклі, О.В.
|
ORCID | |
Keywords |
Northern Cyprus Північний Кіпр bank selection вибір банку motivational factors мотиваційні фактори |
Type | Article |
Date of Issue | 2007 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57079 |
Publisher | Українська академія банківської справи Національного банку України |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Сафаклі, О.В. Вивчення базових мотиваційних факторів, які впливають на вибір банку клієнтом: дані з Північного Кіпру [Тест] / О.В. Сафаклі // Банки та банківські системи країн світу. - 2007. - Т.2. - № 4. - C. 73-80. |
Abstract |
Commercial banks need to identify the criteria on which potential customers determine their bank selection decision in
order to plan an appropriate marketing strategy for keeping present customers and attracting new ones. The study focuses
on examining bank selection criteria employed by customers residing in various cities of Northern Cyprus. The findings reveal that the chief factors determining customers’ bank selection are: “Service Quality and Efficiency”, “Bank Image”, “Convenient Location”, “Parking facilities”, “Financial factors” and “Affected opinion”. The findings
also show that it may be necessary to deal with different demographic characteristics of respondents as distinctive segments with different priorities in their bank selection process.
З метою збереження існуючої клієнтської бази та залучення нової клієнтури керівництво комерційних банків повинне виявляти та аналізувати фактори, які впливають на вибір банку клієнтом. Дана робота зосереджена на
вивченні критеріїв, якими керуються жителі різних міст Північного Кіпру, обираючи банк. Результати показали, що головними факторами, які впливають на вибір банку клієнтами, є якість та ефективність обслуговування, репутація банку, зручне розташування, наявність місць для паркування, фінансові фактори та думка інших людей. Результати також вказали на те, що може виникнути необхідність у розгляді різних демографічних
особливостей респондентів як різних егментів з різними пріоритетами у виборі банку. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views

1

1

2560298

221407286

141982046

1

1

1496916627

1

1173422597

1

1

5818

1

221407290

42903

603689382

79732

128848848

-268208606

105439
Downloads

1

1

221407289

1

1

39

1

8771622

-1329574915

146639

1

1

221407292

2

603689382

178919

221407289

36290429

105440
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Safakli_01.pdf | 217.66 kB | Adobe PDF | -16170566 |
Safakli_ukr.pdf | 486.88 kB | Adobe PDF | -16170566 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.