Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57079
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title A research on the basic motivational factors in consumer bank selection: evidence from Northern Cyprus
Other Titles Вивчення базових мотиваційних факторів, які впливають на вибір банку клієнтом: дані з Північного Кіпру
Authors Сафаклі, О.В.
ORCID
Keywords Northern Cyprus
Північний Кіпр
bank selection
вибір банку
motivational factors
мотиваційні фактори
Type Article
Date of Issue 2007
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57079
Publisher Українська академія банківської справи Національного банку України
License
Citation Сафаклі, О.В. Вивчення базових мотиваційних факторів, які впливають на вибір банку клієнтом: дані з Північного Кіпру [Тест] / О.В. Сафаклі // Банки та банківські системи країн світу. - 2007. - Т.2. - № 4. - C. 73-80.
Abstract Commercial banks need to identify the criteria on which potential customers determine their bank selection decision in order to plan an appropriate marketing strategy for keeping present customers and attracting new ones. The study focuses on examining bank selection criteria employed by customers residing in various cities of Northern Cyprus. The findings reveal that the chief factors determining customers’ bank selection are: “Service Quality and Efficiency”, “Bank Image”, “Convenient Location”, “Parking facilities”, “Financial factors” and “Affected opinion”. The findings also show that it may be necessary to deal with different demographic characteristics of respondents as distinctive segments with different priorities in their bank selection process. З метою збереження існуючої клієнтської бази та залучення нової клієнтури керівництво комерційних банків повинне виявляти та аналізувати фактори, які впливають на вибір банку клієнтом. Дана робота зосереджена на вивченні критеріїв, якими керуються жителі різних міст Північного Кіпру, обираючи банк. Результати показали, що головними факторами, які впливають на вибір банку клієнтами, є якість та ефективність обслуговування, репутація банку, зручне розташування, наявність місць для паркування, фінансові фактори та думка інших людей. Результати також вказали на те, що може виникнути необхідність у розгляді різних демографічних особливостей респондентів як різних егментів з різними пріоритетами у виборі банку.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

Australia Australia
1
Brunei Brunei
1
Canada Canada
2560298
China China
221407286
Colombia Colombia
141982046
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
Ethiopia Ethiopia
1
Germany Germany
1496916627
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
1173422597
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
5818
Oman Oman
1
Singapore Singapore
221407290
Sweden Sweden
42903
Ukraine Ukraine
603689382
United Kingdom United Kingdom
79732
United States United States
128848848
Unknown Country Unknown Country
36290414
Vietnam Vietnam
105439

Downloads

Bangladesh Bangladesh
1
Brunei Brunei
1
China China
221407289
Cyprus Cyprus
1
France France
1
Germany Germany
39
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
8771622
Lithuania Lithuania
-1329574915
Malaysia Malaysia
146639
Philippines Philippines
1
Russia Russia
1
Singapore Singapore
221407292
Spain Spain
2
Ukraine Ukraine
603689382
United Kingdom United Kingdom
178919
United States United States
221407289
Unknown Country Unknown Country
36290427
Vietnam Vietnam
105440

Files

File Size Format Downloads
Safakli_01.pdf 217.66 kB Adobe PDF -16170568
Safakli_ukr.pdf 486.88 kB Adobe PDF -16170568

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.