Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57112
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Customer switching behavior in the New Zealand banking industry
Other Titles Режим переключення в банківському секторі Нової Зеландії
Authors Clemes, M.D.
Gan, C.
Zheng, L.Y.
ORCID
Keywords режим переключення клієнтів
банківський сектор Нової Зеландії
модель Logit Choice
customer Switching behavior
New Zealand banking industry
Logit Choice Model
Type Article
Date of Issue 2007
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57112
Publisher Publishing Company “Business Perspectives”
License
Citation Clemes, Michael D. Customer switching behavior in the New Zealand banking industry [Text] / Michael D. Clemes, Christopher Gan, Li Yan Zheng // Banks and Bank Systems. - 2007. - Vol. 2. - Issue 4. - P. 50 - 65
Abstract Глобальна дерегуляція банківського сектора на початку 1980-х років вплинула на зміну клієнтами провайдерів фінансових послуг, якій можна ще дати назву “переключення”. Ця ситуація не оминула і новозеландський банківський сектор. Проте в академічних виданнях з маркетингу темі зміни клієнтами банку приділено недостатньо уваги. В даній статті визначено та проаналізовано фактори, які впливають на зміну/переключення бан- ку в Новій Зеландії з точки зору клієнта. Дані для дослідження були отримані за допомогою кореспондентського методу опитування 1,960 домашніх господарств в місті Крайстчерч. Для аналізу інформації та визначення впливу, який мають ці фактори на поведінку клієнтів під час переключення в Новій Зеландії, було використано метод логістичної регресії, результати якої підтверджують те, що відповідальність клієнтів, якість обслуговування, репутація, задоволення клієнтів, молодий вік та низький освітній рівень є тими факторами, які найбільшою мірою впливають на зміну провайдера фінансових послуг.
Global deregulation of the banking industry that began in the early 1980s has contributed to increased customer switching. This situation is also evident in the New Zealand banking industry. However, limited research has been published in academic marketing journals focusing on switching behavior in the banking industry. This study identifies and examines the factors that contribute to bank switching in New Zealand from the customer’s perspective. Data for this study were obtained through a mail survey sent to 1,960 households in Christchurch, New Zealand. Logistic regression is used to analyze the data and determine the impact the factors have on customer switching behavior in New Zealand. The logistic regression results confirm that customer commitment, service quality, reputation, customer satisfaction, young-age, and low educational level are the most likely factors that contribute to customers’ switching banks
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

Australia Australia
-888035324
Bangladesh Bangladesh
1
Brazil Brazil
1
Canada Canada
1
China China
1
Cyprus Cyprus
1
France France
1
Germany Germany
208
Ghana Ghana
14736684
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
14736683
Hungary Hungary
1
India India
27043
Indonesia Indonesia
2107582070
Iran Iran
185319
Ireland Ireland
1569942
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Malawi Malawi
1569937
Malaysia Malaysia
206977
Maldives Maldives
477648
Mexico Mexico
1
Morocco Morocco
163562600
Nepal Nepal
163562587
New Zealand New Zealand
577470091
Norway Norway
1
Pakistan Pakistan
187960
Philippines Philippines
100605
Portugal Portugal
1
Qatar Qatar
61689
Romania Romania
1
Somalia Somalia
1
South Africa South Africa
1
Sri Lanka Sri Lanka
163562588
Sweden Sweden
1
Switzerland Switzerland
99212
Syria Syria
1131007299
Taiwan Taiwan
565503648
Tanzania Tanzania
1
Thailand Thailand
1
Ukraine Ukraine
218283
United Kingdom United Kingdom
577470090
United States United States
-1886200002
Unknown Country Unknown Country
80491
Vietnam Vietnam
208169

Downloads

Austria Austria
1
China China
2107582072
Cyprus Cyprus
1
Finland Finland
1
France France
1
Germany Germany
210
Ghana Ghana
14736685
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
India India
40381
Indonesia Indonesia
192070
Iran Iran
1
Israel Israel
1
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1
Maldives Maldives
477649
Mongolia Mongolia
1582105305
Morocco Morocco
163562592
Nepal Nepal
1
New Zealand New Zealand
577470092
Philippines Philippines
1
Poland Poland
1
Russia Russia
3
Singapore Singapore
2107582071
Somalia Somalia
1
South Africa South Africa
2107582069
Sri Lanka Sri Lanka
163562585
Syria Syria
1131007295
Taiwan Taiwan
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
-888035324
United Kingdom United Kingdom
14736689
United States United States
-1886199999
Unknown Country Unknown Country
174
Vietnam Vietnam
213693

Files

File Size Format Downloads
Clemes_Customer_switching_behavior.pdf 256.66 kB Adobe PDF -1393318265

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.