Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57112
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Customer switching behavior in the New Zealand banking industry |
Other Titles |
Режим переключення в банківському секторі Нової Зеландії |
Authors |
Clemes, M.D.
Gan, C. Zheng, L.Y. |
ORCID | |
Keywords |
режим переключення клієнтів банківський сектор Нової Зеландії модель Logit Choice customer Switching behavior New Zealand banking industry Logit Choice Model |
Type | Article |
Date of Issue | 2007 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57112 |
Publisher | Publishing Company “Business Perspectives” |
License | |
Citation | Clemes, Michael D. Customer switching behavior in the New Zealand banking industry [Text] / Michael D. Clemes, Christopher Gan, Li Yan Zheng // Banks and Bank Systems. - 2007. - Vol. 2. - Issue 4. - P. 50 - 65 |
Abstract |
Глобальна дерегуляція банківського сектора на початку 1980-х років вплинула на зміну клієнтами провайдерів
фінансових послуг, якій можна ще дати назву “переключення”. Ця ситуація не оминула і новозеландський
банківський сектор. Проте в академічних виданнях з маркетингу темі зміни клієнтами банку приділено недостатньо уваги. В даній статті визначено та проаналізовано фактори, які впливають на зміну/переключення бан-
ку в Новій Зеландії з точки зору клієнта. Дані для дослідження були отримані за допомогою кореспондентського методу опитування 1,960 домашніх господарств в місті Крайстчерч. Для аналізу інформації та визначення
впливу, який мають ці фактори на поведінку клієнтів під час переключення в Новій Зеландії, було використано
метод логістичної регресії, результати якої підтверджують те, що відповідальність клієнтів, якість обслуговування, репутація, задоволення клієнтів, молодий вік та низький освітній рівень є тими факторами, які найбільшою мірою впливають на зміну провайдера фінансових послуг. Global deregulation of the banking industry that began in the early 1980s has contributed to increased customer switching. This situation is also evident in the New Zealand banking industry. However, limited research has been published in academic marketing journals focusing on switching behavior in the banking industry. This study identifies and examines the factors that contribute to bank switching in New Zealand from the customer’s perspective. Data for this study were obtained through a mail survey sent to 1,960 households in Christchurch, New Zealand. Logistic regression is used to analyze the data and determine the impact the factors have on customer switching behavior in New Zealand. The logistic regression results confirm that customer commitment, service quality, reputation, customer satisfaction, young-age, and low educational level are the most likely factors that contribute to customers’ switching banks |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views
Australia
-888035324
Bangladesh
1
Brazil
1
Canada
1
China
1
Cyprus
1
France
1
Germany
208
Ghana
14736684
Hong Kong SAR China
14736683
Hungary
1
India
27043
Indonesia
2107582070
Iran
185319
Ireland
1569942
Japan
1
Lithuania
1
Malawi
1569937
Malaysia
206977
Maldives
477648
Mexico
1
Morocco
163562600
Nepal
163562587
New Zealand
577470091
Norway
1
Pakistan
187960
Philippines
100605
Portugal
1
Qatar
61689
Romania
1
Somalia
1
South Africa
1
Sri Lanka
163562588
Sweden
1
Switzerland
99212
Syria
1131007299
Taiwan
565503648
Tanzania
1
Thailand
1
Ukraine
218283
United Kingdom
577470090
United States
-1886200002
Unknown Country
80491
Vietnam
208169
Downloads
Austria
1
China
2107582072
Cyprus
1
Finland
1
France
1
Germany
210
Ghana
14736685
Hong Kong SAR China
1
India
40381
Indonesia
192070
Iran
1
Israel
1
Lithuania
1
Malaysia
1
Maldives
477649
Mongolia
1582105305
Morocco
163562592
Nepal
1
New Zealand
577470092
Philippines
1
Poland
1
Russia
3
Singapore
2107582071
Somalia
1
South Africa
2107582069
Sri Lanka
163562585
Syria
1131007295
Taiwan
1
Turkey
1
Ukraine
-888035324
United Kingdom
14736689
United States
-1886199999
Unknown Country
174
Vietnam
213693
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Clemes_Customer_switching_behavior.pdf | 256.66 kB | Adobe PDF | -1393318265 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.