Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57279
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Сутність понять освітнього менеджменту |
Other Titles |
The Content of the Terms of Educational Management |
Authors |
Шалімова, Т.І.
|
ORCID | |
Keywords |
освітній менеджмент лідерство управління educational management leadership governance |
Type | Article |
Date of Issue | 2009 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57279 |
Publisher | Чернівецький нац. ун-т |
License | |
Citation | Шалімова, Т.І. Сутність понять освітнього менеджменту [Текст] / Т.І. Шалімова // Науковий вісник Чернівецького університету. Педагогіка та психологія. - 2009. - Вип. 468. – С. 192–200. |
Abstract |
Поява нової дисципліни – теорії управління навчальними закладами, яка називається освітній менеджмент, породила безліч питань щодо використання термінів “менеджмент”, “адміністрування”, “лідерство” та “управління”. В статті розглядаються відмінності використання цих термінів з точки зору різниці між ролями “менеджера”, “лідера”, “управлінця” Appearance of the new discipline – theory of running educational organizations, which has been named educational management, has stipulated many discussions concerning the use of terms “management”, “administration”, “leadership” and “governance”. The peculiarities the use of these terms are investigated in the article as well as the difference between the roles of “manager”, “leader”, “governor”. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views
Germany
28073
Ireland
28792029
Lithuania
1
Singapore
205318349
Ukraine
8184810
United Kingdom
4093609
United States
205318351
Unknown Country
8184807
Downloads
China
1
Germany
38
Ireland
115864
Lithuania
1
Singapore
1
Ukraine
28792029
United Kingdom
1
United States
205318352
Unknown Country
2
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Shalimova T.I. The Content of the Terms of Educational Management.pdf | 319.64 kB | Adobe PDF | 234226289 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.