Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57291
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Педагогічний потенціал кредитно-модульної системи організації навчального процесу щодо формування професійної компетентності студентів |
Other Titles |
Pedagogical potential credit-modular system of educational process for the formation of professional competence of students |
Authors |
Головань, М.С.
|
ORCID | |
Keywords |
педагогіка вищої школи педагогічний потенціал кредитно-модульна система організації навчання професійна компетентність pedagogy of higher school pedagogical potential credit-modular system of training professional competence |
Type | Article |
Date of Issue | 2010 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57291 |
Publisher | Інститут вищої освіти НАПН України |
License | |
Citation | Головань, М.С. Педагогічний потенціал кредитно-модульної системи організації навчального процесу щодо формування професійної компетентності студентів [Текст] / М.С. Головань // Вища освіта України. Тем. вип. «Вища освіта України в контексті інтеграції до європейського освітнього простору». – 2010 р. – Дод. 4. Т.VIІ (25). – Інститут вищої освіти АПН України. – С. 110-118. |
Abstract |
Розкрито педагогічний потенціал кредитно-модульної системи організації навчального процесу як сукупності ресурсів і можливостей щодо формування професійної компетентності майбутніх фахівців: готовність викладачів до формування професійної компетентності в умовах реалізації кредитно-модульної системи організації навчання; підвищення мотивації студента до успішного навчання; організація індивідуально орієнтованого навчального процесу; формування стійких знань і умінь в предметних областях його професійної діяльності. The pedagogical potential is exposed credit-module systems of organization of educational process as aggregates of resources and possibilities in relation to forming of professional competence of future specialists: readiness of teachers to forming of professional competence in the conditions of realization credit-module systems of organization of studies; an increase of motivation of student is to the successful studies; organization of the individually oriented educational process; forming of proof knowledge’s and abilities in subject domains him professional activity. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views
China
1
Germany
144389
Indonesia
1
Ireland
8728
Lithuania
1
Romania
17453
Ukraine
2320745
United Kingdom
659616
United States
17905212
Unknown Country
2320744
Downloads
China
3
Estonia
1
France
1
Germany
2
Lithuania
1
Romania
17454
Singapore
1
Ukraine
6961861
United Kingdom
1
United States
23376890
Unknown Country
13
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Golovan.pdf | 192.38 kB | Adobe PDF | 30356228 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.