Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57299
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | On the question of audio materials use in the process of teaching foreign languages |
Authors |
Yemelianova, Olena Valerianivna
Chernysh, M. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-3277-1227 |
Keywords |
автентичні аудіо матеріали аутентичные аудио материалы authentic audiomaterials фонематичний слух фонематический слух phonemic hearing аудіювання аудирование listening |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57299 |
Publisher | Центральноукраїнський державний педагогічний університет ім. Володимира Винниченка |
License | |
Citation | Yemelyanova, O. On the question of audio materials use in the process of teaching foreign languages [Текст] / O. Yemelyanova, M. Chernysh // Наукові записки. – Вип. 154. – Серія: Філологічні науки. – Кропивницький: ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2017. – С. 212-216. |
Abstract |
Стаття присвячена одному з найбільш складних видів мовленнєвої діяльності - аудіюванню. Навчання аудіюванню є одним з ключових завдань, що ставить перед собою викладач іноземної мови. Автентичні аудіо тексти дозволяють учням удосконалювати навички сприйняття мовлення носіїв мови, в якій відображаються особливості національної культури, реальна дійсність, що сприяють активізації пізнавального інтересу учнів, їх готовності обговорювати проблеми та вступати в дискусію. Особлива увага приділяється підбору аудіо матеріалу, який був би цікавим, доступним для розуміння дітей різного шкільного віку. Також у статті розглядаються особливості навчання аудіювання на різних етапах вивчення іноземної мови і пропонуються різноманітні види завдань, які забезпечують успішне сприйняття учнями іноземної мови та підвищують мотивацію до її вивчення. Велика увага приділяється методичній, грамотно побудованій педагогічній роботі з аудіо матеріалом. На кожному етапі навчання аудіювання пропонуються різноманітні види завдань, які забезпечують успішне сприйняття учнями іноземної мови та підвищують мотивацію до вивчення цієї мови. Також піднімається питання про місце, зміст, форму і кількість звукозапису на уроці в залежності від його мети. Статья посвящена одному их самых сложных видов речевой деятельности - аудированию. Обучение аудированию является одним из ключевых целей, которую ставит перед собой преподаватель иностранного языка. Аутентичные аудиотексты позволяют обучающимся совершенствовать навыки восприятия речи носителей языка, в которой отражаются особенности национальной культуры, реальная действительность, вызывая познавательный интерес обучающихся, их готовность обсуждать проблемы, вступать в дискуссию. Особое внимание уделяется подбору аудио материала, который был бы интересным, доступным пониманию детей разного школьного возраста. Также в статье рассматриваются особенности обучения аудированию на разных этапах изучения иностранного языка и предлагаются разнообразные виды заданий, обеспечивающих успешное восприятие обучающимися иноязычной речи и повышающих их мотивацию к изучению иностранного языка. Большое внимание уделяется методической, грамотно построенной педагогической работе с аудио материалом. На каждом этапе обучения аудированию предлагаются разнообразные виды заданий, обеспечивающих успешное восприятие обучающимися иноязычной речи и повышающих их мотивацию к изучению иностранного языка. Также поднимается вопрос о месте, содержании, форме и количестве звукозаписи на уроке в зависимости от его цели. The article deals with one of the most challenging types of speech activity - listening. Teaching listening is one of the key goals that the teacher of the foreign language sets. The authentic audio texts allow students to develop skills of perception of native speakers’ speech, which reflects peculiarities of the national culture, realities of life, causing cognitive interest of students, their willingness to participate in the discussion of a certain issue. Particular attention is paid to the selection of the audio material that would be interesting, comprehensible for children of different school ages. The article also discusses the features of developing listening skills at different stages of learning a foreign language and a variety of tasks, ensuring the successful perception of the foreign speech by students and increases their motivation to learn a foreign language. Great attention is paid to the methodological, thoroughly planned pedagogical work with audio material. At each stage of teaching listening different kinds of tasks are offered that ensure the successful perception of the foreign language by students and increase motivation to learn the foreign language. The issue of the place, the content, form, and quantity of recording used at the lesson, depending on its purpose is also raised. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views
Canada
1
China
1
Colombia
1
France
3
Germany
1
Ireland
122668
Lithuania
1
Singapore
7530614
Sweden
1
Turkey
1
Ukraine
675163
United Kingdom
338530
United States
6388036
Unknown Country
25
Vietnam
6178
Downloads
China
7530614
Finland
1
India
1
Japan
1
Lithuania
1
Russia
1
Singapore
7530615
Ukraine
5245466
United Kingdom
1
United States
7530612
Unknown Country
26
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Yemelianova_Chernysh.pdf | 1.49 MB | Adobe PDF | 27837340 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.