Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57511
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Сутність поняття "корпоративна соціальна відповідальність" та його впровадження в банках України |
Other Titles |
The essence of the concept of "corporate social responsibility" and its implementation in Ukrainian banks |
Authors |
Lasukova, Anna Serhiivna
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-1929-4729 |
Keywords |
корпоративна соціальна відповідальність банк соціальний маркетинг corporate social responsibility bank social marketing |
Type | Article |
Date of Issue | 2011 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57511 |
Publisher | Донецька державна машинобудівна академія |
License | |
Citation | Ласукова, А. С. Сутність поняття "корпоративна соціальна відповідальність" та його впровадження в банках України [Текст] / А. С. Ласукова // Науковий вісник Донецької державної машинобудівної академії 2011. - № 1(7Е). - С. 286-290. |
Abstract |
Розглянута сутність поняття «корпоративна соціальна відповідальність». Корпоративна соціальна відповідальність виступає важливою складовою діяльності як зарубіжних банків, так і з нещодавнього часу й вітчизняних банків. Визначено основні принципи соціально-
відповідальної діяльності. Виокремлено рівні управління соціальним маркетингом в банках.
Розкрито проблему розуміння сутності поняття «корпоративна соціальна відповідальність»,
проаналізовано підходи зарубіжних та вітчизняних вчених до визначення поняття, сформовано необхідні складові поняття «корпоративна соціальна відповідальність». Досліджено, які саме підрозділи займаються впровадженням концепції корпоративної соціальної відповідальності в банках України. The article observes the definition of «corporate social responsibility». The basic principles of the socially responsible activity are determined. Corporate social responsibility was an important component of both foreign banks and, more recently, domestic banks. The levels of management in social marketing in bank are pointed out in the article. The problem of understanding the meaning of «corporate social responsibility» is reviewed. Foreign and domestic scientists approaches of defining «corporate social responsibility» are analyzed. The necessary components of definition of «corporate social responsibility» are formed. The article explores what departments are involved in implementing the conception of «corporate social responsibility» in banks of Ukraine. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views
Austria
1
China
3773
France
1
Germany
1193845
Ireland
21695
Italy
1
Lithuania
1
Netherlands
943
Poland
1
Ukraine
142442
United Kingdom
72165
United States
3964980
Unknown Country
142441
Downloads
China
1
EU
1
Germany
1193845
Ireland
1
Lithuania
1
Poland
1
Russia
1
Ukraine
426876
United Kingdom
1
United States
3964981
Unknown Country
4
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Lasukova_Sutnist_poniattia.pdf | 298.09 kB | Adobe PDF | 5585713 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.