Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57536
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Creative management: theoretical foundations |
Authors |
Svydruk, I.I.
Osik, Y.I. Prokopenko, Olha Volodymyrivna |
ORCID | |
Keywords |
креативний менеджмент креативный менеджмент creative management креативна робота креативная работа creative work креативність креативность creativity творческий потенциал личности творчий потенціал особистості creative personality potential конструктивний творчий потенціал конструктивный творческий потенциал constructive creative potential особистісні риси черты характера personality traits механізм творчого акту механизм творческого действия сreative act mechanism творче мислення креативное мышление creative thinking інтелектуальна та емоційна діяльність интеллектуальная и эмоциональная деятельность intellectual and emotional activity інтелект интеллект intelligence статичний і динамічний інтелект статический и динамический интеллект static and dynamic intelligence лідер креативного менеджменту лидер творческого менеджмента creative management leader інноваційний стиль управління инновационный стиль управления innovative management style лідерство лидерство leadership процес прийняття рішень процесс принятия решений decision-making process адміністративні проблеми административные проблемы administrative problems управління ідеями управление идеями management of ideas пошук творчих ідей поиск творческих идей searching creative ideas вирішення винахідницьких завдань решение изобретательских проблем inventive problems solution інтуїтивне рішення интуитивное решение intuitive solution мотивація до творчої роботи мотивация к творческой работе motivation towards creative work мотивація працівників мотивация сотрудников motivation of employees впровадження нових ідей внедрение новых идей implementation of new ideas вести себе дитячо вести себя по-детски to behave childishly |
Type | Monograph |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57536 |
Publisher | Chorzów : Drukarnia Cyfrowa |
License | |
Citation | Svydruk, I.I. Creative management: theoretical foundations [Text]: monograph / I.I.Svydruk, Yu.I. Ossik, O.V. Prokopenko. - Chorzów : Drukarnia Cyfrowa, 2017. - 144 p. |
Abstract |
У сучасному динамічному житті нові непередбачувані події, що відбуваються все більше і більше, повалюють, або приносять успіх і процвітання, або порушують життєвий шлях та діяльність багатьох людей, організацій, країн, регіонів. Наша неспроможність сприймати випадкові непрограмовані події обумовлена тим, що результатом традиційної освіти є вміння логічно відображати та аналізувати інформацію. Для успішної роботи в умовах збільшення непередбачуваності та розбіжностей соціально-економічного розвитку необхідно, крім інфологічної парадигми сприйняття навколишнього світу, оволодіти парадигмою осягнення та творчої роботи.
У цьому креативному менеджменті є способи та методи переключення тренінгів менеджерів, інженерів, підприємців на рівень конструктивного креативного мислення та активності шляхом поєднання логіки та евристичності.
Монографія призначена для студентів та аспірантів, докторантів, керівників інструкторів та практиків менеджменту в економічній сфері, інженерних кадрів, усіх, хто хоче активно та цілеспрямовано працювати для процвітання своєї організації та творчого розвитку особистості. Це оригінальний ключ до розуміння сучасності та бачення майбутнього сучасної організації та соціально-економічного розвитку в цілому шляхом активізації гуманної творчої діяльності людини. В современной динамичной жизни происходят новые непредсказуемые события, все более свершающие, либо приносящие успех и процветание, либо нарушающие жизненный путь и деятельность многих людей, организаций, стран, регионов. Наша неготовность воспринимать случайные непрограммируемые события обусловлена тем, что результатом традиционного образования является способность логически отражать и анализировать информацию. Для того, чтобы успешно работать в условиях повышения непредсказуемости и несоответствия социально-экономического развития, помимо парадигмы восприятия окружающего мира необходимо освоить парадигму понимания и творчества. В этом креативном менеджменте есть способы и способы переключения обучения менеджеров, инженеров, предпринимателей на уровень конструктивного творческого мышления и деятельности посредством сочетания логики и эвристики. Монография, предназначенная для студентов и аспирантов, докторантов, управленческих инструкторов и практиков менеджмента в экономической сфере, инженерных кадров, всех, кто хочет активно и целенаправленно работать ради процветания своей организации и творческого развития личности. Это оригинальный ключ к пониманию настоящего и видению будущего современной организации и социально-экономического развития в целом за счет активизации гуманной творческой деятельности человека. In a modern dynamic life new unpredictable events occurring more and more, overthrowing, either bringing success and prosperity or breaking a course of life and activity of many people, organizations, countries, regions. Our unreadiness to perceive random nonprogrammable events is caused by that the result of traditional education is ability to logically reflect and analyze the information. In order to work successfully under the conditions of increase of unpredictability and discrepancy of social and economic development, it is necessary besides infological paradigm of perception of the world around to master the paradigm of comprehension and creative work. In this creative management there are ways and methods of switching over of training of managers, engineers, entrepreneurs to level of constructive creative thinking and activity by way of combination of logic and heuristicity. The monograph meant for under- and postgraduate students, doctoral candidates, management instructors and practitioners of management in the economic sphere, engineering personnel, everybody who wants to work actively and purposefully for prosperity of one’s organization and personality creative development. This is an original key to understanding of the present and vision of the future of a modern organization and socioeconomic development on the whole through activation of humane creative activity of the person. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ ФЕМ) |
Views
Algeria
1
China
468929223
Czechia
1
Côte d’Ivoire
1
Egypt
2056779913
France
379014217
Germany
851318208
Hong Kong SAR China
-1392640378
India
1
Indonesia
1
Iran
51266
Ireland
395807107
Israel
-1075417142
Italy
1
Japan
1
Kazakhstan
3
Lithuania
922643598
Malawi
-1075417150
Mauritius
-1075417145
Netherlands
3761403
Nigeria
1
Palestinian Territories
1
Peru
1
Philippines
1
Poland
7
Romania
1451163457
Russia
3761405
Singapore
-1075417141
Slovenia
1
South Africa
1
Sri Lanka
1
St. Lucia
1
Sweden
497068163
Thailand
851318218
Trinidad & Tobago
1
Turkey
1
Ukraine
883028786
United Kingdom
-1094420205
United States
851318207
Unknown Country
1501266472
Vietnam
1501478724
Downloads
Algeria
922643602
Argentina
922643594
Armenia
1
Austria
1
Azerbaijan
1082104
Bahrain
1
Bangladesh
1751915
Belarus
4
Belgium
1
Brazil
1
Bulgaria
1
Canada
176447
China
379014209
Czechia
2
Côte d’Ivoire
1
Egypt
1601941989
Estonia
1
Ethiopia
1644119719
Finland
-202030017
France
851318213
Germany
851318216
Ghana
1
Hong Kong SAR China
1
India
922643605
Indonesia
572830130
Iran
1389344606
Iraq
1
Ireland
97494
Israel
903
Italy
1
Jamaica
1
Japan
1389344636
Jordan
820901622
Kazakhstan
3
Kenya
922643583
Lebanon
1
Lithuania
141472
Malawi
2056779911
Malaysia
53611
Mauritius
1
Nepal
77330
Netherlands
1389344608
Nigeria
1644119721
Pakistan
1
Palestinian Territories
108252
Philippines
922643584
Poland
95981
Portugal
1
Romania
833932111
Russia
1134569517
Saudi Arabia
1082103
Serbia
1
Singapore
-1075417140
Slovakia
1
South Africa
1389344638
Spain
107157
Sri Lanka
1644119717
St. Lucia
1
Syria
412289
Tanzania
3761388
Thailand
24131
Turkey
1
Ukraine
-1392640382
United Arab Emirates
1
United Kingdom
1644119727
United States
851318214
Unknown Country
1501266473
Uzbekistan
1134569496
Vietnam
922643611
Zambia
21509
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Creative_Management.pdf | 1.79 MB | Adobe PDF | 1828581854 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.