Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57536
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Creative management: theoretical foundations |
Authors |
Svydruk, I.I.
Osik, Y.I. Prokopenko, Olha Volodymyrivna |
ORCID | |
Keywords |
креативний менеджмент креативный менеджмент creative management креативна робота креативная работа creative work креативність креативность creativity творческий потенциал личности творчий потенціал особистості creative personality potential конструктивний творчий потенціал конструктивный творческий потенциал constructive creative potential особистісні риси черты характера personality traits механізм творчого акту механизм творческого действия сreative act mechanism творче мислення креативное мышление creative thinking інтелектуальна та емоційна діяльність интеллектуальная и эмоциональная деятельность intellectual and emotional activity інтелект интеллект intelligence статичний і динамічний інтелект статический и динамический интеллект static and dynamic intelligence лідер креативного менеджменту лидер творческого менеджмента creative management leader інноваційний стиль управління инновационный стиль управления innovative management style лідерство лидерство leadership процес прийняття рішень процесс принятия решений decision-making process адміністративні проблеми административные проблемы administrative problems управління ідеями управление идеями management of ideas пошук творчих ідей поиск творческих идей searching creative ideas вирішення винахідницьких завдань решение изобретательских проблем inventive problems solution інтуїтивне рішення интуитивное решение intuitive solution мотивація до творчої роботи мотивация к творческой работе motivation towards creative work мотивація працівників мотивация сотрудников motivation of employees впровадження нових ідей внедрение новых идей implementation of new ideas вести себе дитячо вести себя по-детски to behave childishly |
Type | Monograph |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57536 |
Publisher | Chorzów : Drukarnia Cyfrowa |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Svydruk, I.I. Creative management: theoretical foundations [Text]: monograph / I.I.Svydruk, Yu.I. Ossik, O.V. Prokopenko. - Chorzów : Drukarnia Cyfrowa, 2017. - 144 p. |
Abstract |
У сучасному динамічному житті нові непередбачувані події, що відбуваються все більше і більше, повалюють, або приносять успіх і процвітання, або порушують життєвий шлях та діяльність багатьох людей, організацій, країн, регіонів. Наша неспроможність сприймати випадкові непрограмовані події обумовлена тим, що результатом традиційної освіти є вміння логічно відображати та аналізувати інформацію. Для успішної роботи в умовах збільшення непередбачуваності та розбіжностей соціально-економічного розвитку необхідно, крім інфологічної парадигми сприйняття навколишнього світу, оволодіти парадигмою осягнення та творчої роботи.
У цьому креативному менеджменті є способи та методи переключення тренінгів менеджерів, інженерів, підприємців на рівень конструктивного креативного мислення та активності шляхом поєднання логіки та евристичності.
Монографія призначена для студентів та аспірантів, докторантів, керівників інструкторів та практиків менеджменту в економічній сфері, інженерних кадрів, усіх, хто хоче активно та цілеспрямовано працювати для процвітання своєї організації та творчого розвитку особистості. Це оригінальний ключ до розуміння сучасності та бачення майбутнього сучасної організації та соціально-економічного розвитку в цілому шляхом активізації гуманної творчої діяльності людини. В современной динамичной жизни происходят новые непредсказуемые события, все более свершающие, либо приносящие успех и процветание, либо нарушающие жизненный путь и деятельность многих людей, организаций, стран, регионов. Наша неготовность воспринимать случайные непрограммируемые события обусловлена тем, что результатом традиционного образования является способность логически отражать и анализировать информацию. Для того, чтобы успешно работать в условиях повышения непредсказуемости и несоответствия социально-экономического развития, помимо парадигмы восприятия окружающего мира необходимо освоить парадигму понимания и творчества. В этом креативном менеджменте есть способы и способы переключения обучения менеджеров, инженеров, предпринимателей на уровень конструктивного творческого мышления и деятельности посредством сочетания логики и эвристики. Монография, предназначенная для студентов и аспирантов, докторантов, управленческих инструкторов и практиков менеджмента в экономической сфере, инженерных кадров, всех, кто хочет активно и целенаправленно работать ради процветания своей организации и творческого развития личности. Это оригинальный ключ к пониманию настоящего и видению будущего современной организации и социально-экономического развития в целом за счет активизации гуманной творческой деятельности человека. In a modern dynamic life new unpredictable events occurring more and more, overthrowing, either bringing success and prosperity or breaking a course of life and activity of many people, organizations, countries, regions. Our unreadiness to perceive random nonprogrammable events is caused by that the result of traditional education is ability to logically reflect and analyze the information. In order to work successfully under the conditions of increase of unpredictability and discrepancy of social and economic development, it is necessary besides infological paradigm of perception of the world around to master the paradigm of comprehension and creative work. In this creative management there are ways and methods of switching over of training of managers, engineers, entrepreneurs to level of constructive creative thinking and activity by way of combination of logic and heuristicity. The monograph meant for under- and postgraduate students, doctoral candidates, management instructors and practitioners of management in the economic sphere, engineering personnel, everybody who wants to work actively and purposefully for prosperity of one’s organization and personality creative development. This is an original key to understanding of the present and vision of the future of a modern organization and socioeconomic development on the whole through activation of humane creative activity of the person. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ ФЕМ) |
Views

1

468929223

1

1

2056779913

379014217

851318208

-1392640378

1

1

51266

395807107

-1075417142

1

1

3

922643598

-1075417150

-1075417145

3761403

1

1

1

1

7

1451163457

3761405

-1075417141

1

1

1

1

497068163

851318218

1

1

883028786

-1094420205

851318207

1501266474

1501478724
Downloads

922643602

922643594

1

1

1082104

1

1751915

4

1

1

1

176447

379014209

2

1

1601941989

1

1644119719

-202030017

851318213

851318216

1

1

922643605

572830130

1389344606

1

97494

903

1

1

1389344636

820901622

3

922643583

1

141472

2056779911

53611

1

77330

1389344608

1644119721

1

108252

922643584

95981

1

833932111

1134569517

1082103

1

-1075417140

1

1389344638

107157

1644119717

1

412289

3761388

24131

1

-1392640382

1

1644119727

851318214

1501266473

1134569496

922643611

21509
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Creative_Management.pdf | 1.79 MB | Adobe PDF | 1828581854 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.