Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57536
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Creative management: theoretical foundations
Authors Svydruk, I.I.
Osik, Y.I.
Prokopenko, Olha Volodymyrivna
ORCID
Keywords креативний менеджмент
креативный менеджмент
creative management
креативна робота
креативная работа
creative work
креативність
креативность
creativity
творческий потенциал личности
творчий потенціал особистості
creative personality potential
конструктивний творчий потенціал
конструктивный творческий потенциал
constructive creative potential
особистісні риси
черты характера
personality traits
механізм творчого акту
механизм творческого действия
сreative act mechanism
творче мислення
креативное мышление
creative thinking
інтелектуальна та емоційна діяльність
интеллектуальная и эмоциональная деятельность
intellectual and emotional activity
інтелект
интеллект
intelligence
статичний і динамічний інтелект
статический и динамический интеллект
static and dynamic intelligence
лідер креативного менеджменту
лидер творческого менеджмента
creative management leader
інноваційний стиль управління
инновационный стиль управления
innovative management style
лідерство
лидерство
leadership
процес прийняття рішень
процесс принятия решений
decision-making process
адміністративні проблеми
административные проблемы
administrative problems
управління ідеями
управление идеями
management of ideas
пошук творчих ідей
поиск творческих идей
searching creative ideas
вирішення винахідницьких завдань
решение изобретательских проблем
inventive problems solution
інтуїтивне рішення
интуитивное решение
intuitive solution
мотивація до творчої роботи
мотивация к творческой работе
motivation towards creative work
мотивація працівників
мотивация сотрудников
motivation of employees
впровадження нових ідей
внедрение новых идей
implementation of new ideas
вести себе дитячо
вести себя по-детски
to behave childishly
Type Monograph
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57536
Publisher Chorzów : Drukarnia Cyfrowa
License
Citation Svydruk, I.I. Creative management: theoretical foundations [Text]: monograph / I.I.Svydruk, Yu.I. Ossik, O.V. Prokopenko. - Chorzów : Drukarnia Cyfrowa, 2017. - 144 p.
Abstract У сучасному динамічному житті нові непередбачувані події, що відбуваються все більше і більше, повалюють, або приносять успіх і процвітання, або порушують життєвий шлях та діяльність багатьох людей, організацій, країн, регіонів. Наша неспроможність сприймати випадкові непрограмовані події обумовлена ​​тим, що результатом традиційної освіти є вміння логічно відображати та аналізувати інформацію. Для успішної роботи в умовах збільшення непередбачуваності та розбіжностей соціально-економічного розвитку необхідно, крім інфологічної парадигми сприйняття навколишнього світу, оволодіти парадигмою осягнення та творчої роботи. У цьому креативному менеджменті є способи та методи переключення тренінгів менеджерів, інженерів, підприємців на рівень конструктивного креативного мислення та активності шляхом поєднання логіки та евристичності. Монографія призначена для студентів та аспірантів, докторантів, керівників інструкторів та практиків менеджменту в економічній сфері, інженерних кадрів, усіх, хто хоче активно та цілеспрямовано працювати для процвітання своєї організації та творчого розвитку особистості. Це оригінальний ключ до розуміння сучасності та бачення майбутнього сучасної організації та соціально-економічного розвитку в цілому шляхом активізації гуманної творчої діяльності людини.
В современной динамичной жизни происходят новые непредсказуемые события, все более свершающие, либо приносящие успех и процветание, либо нарушающие жизненный путь и деятельность многих людей, организаций, стран, регионов. Наша неготовность воспринимать случайные непрограммируемые события обусловлена ​​тем, что результатом традиционного образования является способность логически отражать и анализировать информацию. Для того, чтобы успешно работать в условиях повышения непредсказуемости и несоответствия социально-экономического развития, помимо парадигмы восприятия окружающего мира необходимо освоить парадигму понимания и творчества. В этом креативном менеджменте есть способы и способы переключения обучения менеджеров, инженеров, предпринимателей на уровень конструктивного творческого мышления и деятельности посредством сочетания логики и эвристики. Монография, предназначенная для студентов и аспирантов, докторантов, управленческих инструкторов и практиков менеджмента в экономической сфере, инженерных кадров, всех, кто хочет активно и целенаправленно работать ради процветания своей организации и творческого развития личности. Это оригинальный ключ к пониманию настоящего и видению будущего современной организации и социально-экономического развития в целом за счет активизации гуманной творческой деятельности человека.
In a modern dynamic life new unpredictable events occurring more and more, overthrowing, either bringing success and prosperity or breaking a course of life and activity of many people, organizations, countries, regions. Our unreadiness to perceive random nonprogrammable events is caused by that the result of traditional education is ability to logically reflect and analyze the information. In order to work successfully under the conditions of increase of unpredictability and discrepancy of social and economic development, it is necessary besides infological paradigm of perception of the world around to master the paradigm of comprehension and creative work. In this creative management there are ways and methods of switching over of training of managers, engineers, entrepreneurs to level of constructive creative thinking and activity by way of combination of logic and heuristicity. The monograph meant for under- and postgraduate students, doctoral candidates, management instructors and practitioners of management in the economic sphere, engineering personnel, everybody who wants to work actively and purposefully for prosperity of one’s organization and personality creative development. This is an original key to understanding of the present and vision of the future of a modern organization and socioeconomic development on the whole through activation of humane creative activity of the person.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

Algeria Algeria
1
China China
468929223
Czechia Czechia
1
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
Egypt Egypt
2056779913
France France
379014217
Germany Germany
851318208
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
-1392640378
India India
1
Indonesia Indonesia
1
Iran Iran
51266
Ireland Ireland
395807107
Israel Israel
-1075417142
Italy Italy
1
Japan Japan
1
Kazakhstan Kazakhstan
3
Lithuania Lithuania
922643598
Malawi Malawi
-1075417150
Mauritius Mauritius
-1075417145
Netherlands Netherlands
3761403
Nigeria Nigeria
1
Palestinian Territories Palestinian Territories
1
Peru Peru
1
Philippines Philippines
1
Poland Poland
7
Romania Romania
1451163457
Russia Russia
3761405
Singapore Singapore
-1075417141
Slovenia Slovenia
1
South Africa South Africa
1
Sri Lanka Sri Lanka
1
St. Lucia St. Lucia
1
Sweden Sweden
497068163
Thailand Thailand
851318218
Trinidad & Tobago Trinidad & Tobago
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
883028786
United Kingdom United Kingdom
-1094420205
United States United States
851318207
Unknown Country Unknown Country
1501266472
Vietnam Vietnam
1501478724

Downloads

Algeria Algeria
922643602
Argentina Argentina
922643594
Armenia Armenia
1
Austria Austria
1
Azerbaijan Azerbaijan
1082104
Bahrain Bahrain
1
Bangladesh Bangladesh
1751915
Belarus Belarus
4
Belgium Belgium
1
Brazil Brazil
1
Bulgaria Bulgaria
1
Canada Canada
176447
China China
379014209
Czechia Czechia
2
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
Egypt Egypt
1601941989
Estonia Estonia
1
Ethiopia Ethiopia
1644119719
Finland Finland
-202030017
France France
851318213
Germany Germany
851318216
Ghana Ghana
1
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
India India
922643605
Indonesia Indonesia
572830130
Iran Iran
1389344606
Iraq Iraq
1
Ireland Ireland
97494
Israel Israel
903
Italy Italy
1
Jamaica Jamaica
1
Japan Japan
1389344636
Jordan Jordan
820901622
Kazakhstan Kazakhstan
3
Kenya Kenya
922643583
Lebanon Lebanon
1
Lithuania Lithuania
141472
Malawi Malawi
2056779911
Malaysia Malaysia
53611
Mauritius Mauritius
1
Nepal Nepal
77330
Netherlands Netherlands
1389344608
Nigeria Nigeria
1644119721
Pakistan Pakistan
1
Palestinian Territories Palestinian Territories
108252
Philippines Philippines
922643584
Poland Poland
95981
Portugal Portugal
1
Romania Romania
833932111
Russia Russia
1134569517
Saudi Arabia Saudi Arabia
1082103
Serbia Serbia
1
Singapore Singapore
-1075417140
Slovakia Slovakia
1
South Africa South Africa
1389344638
Spain Spain
107157
Sri Lanka Sri Lanka
1644119717
St. Lucia St. Lucia
1
Syria Syria
412289
Tanzania Tanzania
3761388
Thailand Thailand
24131
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
-1392640382
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
1644119727
United States United States
851318214
Unknown Country Unknown Country
1501266473
Uzbekistan Uzbekistan
1134569496
Vietnam Vietnam
922643611
Zambia Zambia
21509

Files

File Size Format Downloads
Creative_Management.pdf 1.79 MB Adobe PDF 1828581854

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.