Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57548
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Theoretical grounds of the bank sales policy |
Other Titles |
Теоретичні основи збутової політики банку |
Authors |
Illiashenko, Serhii Mykolaiovych
Bilovodska, Olena Anatoliivna Hryshchenko, Olena Fedorivna Gryshchenko, Olena Fedorivna |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-5484-9788 http://orcid.org/0000-0003-3707-0734 |
Keywords |
банк bank збутова політика банку сбытовая политика банка bank sales policy канал збуту канал сбыта sales channel філія банку филиал банка branch bank збутова мережа банку сбытовая сеть банка multi-branch banking аутсорсинг outsourcing |
Type | Article |
Date of Issue | 2016 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57548 |
Publisher | Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Humanistyczna (Bielsku-Białej) |
License | |
Citation | Illiashenko S.M. Theoretical grounds of the bank sales policy / S.M. Illiashenko, O.A. Bilovodska, O.F. Gryshchenko // Problemy współczesnej logistyki / redaktor naukowy: dr. inż. Dorota Wolak. – Bielsku-Białej: Wydawca: Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Humanistyczna, 2016. - Р. 231-251. |
Abstract |
Стаття присвячена дослідженню теоретичних основ збутової політики банку. Визначено сутність терміна "збутова політика банки", а саме автори представляють його як комплекс заходів з планування, організації та контролю розподілу (руху) банківських продуктів (послуг) від виробника до клієнта з метою задоволення їх потреб і отримання прибутку.
Автори визначили місію збутової політики банку, під якою пропонують розуміти надання клієнту банківського продукту (послуги) в необхідний час, в необхідному обсязі і в потрібному місці. У свою чергу цілі збутової політики банку розділені на дві групи.
Описано і деталізовані три типи збутової політики банку (інтенсивна, ексклюзивна і селективна) і розглянуті характерні особливості організації збутової мережі в банківській сфері. Узагальнена класифікація банківських збутових каналів і представлено детальний опис її елементів.
У статті представлена система критеріїв вибору оптимального місця розташування для банківської філії з числа існуючих альтернатив. Проаналізовано можливості та обмеження використання моделі аутсорсингу в банківській сфері.
Представлене дослідження може бути використано в якості базису для подальших досліджень, спрямованих на розробку методологічних принципів організації процесу продажів банку. Статья посвящена исследованию теоретических основ сбытовой политики банка. Определена сущность термина “сбытовая политика банки”, а именно авторы представляют его как комплекс мероприятий по планированию, организации и контролю распределения (движения) банковских продуктов (услуг) от производителя до клиента с целью удовлетворения их потребностей и получения прибыли. Авторы определили миссию сбытовой политики банка, под которой предлагают понимать предоставление клиенту банковского продукта (услуги) в необходимое время, в необходимом объеме и в нужном месте. В свою очередь цели сбытовой политики банка разделены на две группы. Описаны и детализированы три типа сбытовой политики банка (интенсивная, эксклюзивная и селективная) и рассмотрены характерные особенности организации сбытовой сети в банковской сфере. Обобщена классификация банковских сбытовых каналов и представлено детальное описание ее элементов. В статье представлена система критериев выбора оптимального месторасположения для банковского филиала из числа существующих альтернатив. Проанализированы возможности и ограничения использования модели аутсорсинга в банковской сфере. Представленное исследование может быть использовано в качестве базиса для дальнейших исследований, направленных на разработку методологических принципов организации процесса продаж банка. The work identifies the key points of the theory of bank sales policy. The essence of term “bank sales policy” is identified as a complex of actions to plan, organize and control banking products (service) distribution (move) from producer to client in order to satisfy their needs and to get profit. Authors have determined the mission of bank sales policy as the following thesis “bank product (service) is given to client in necessary time, in necessary size and at necessary place” and have suggested to divide it’s aims into two groups. Three types of the bank sales policy (intensive, exclusive and selective) are characterized and the features of sales net organization in a bank sphere are described. The classification of the bank sales channels is offered and the description of its elements is presented. The article reveals the criteria system to choose the optimal location place for branch bank from the possible alternatives. An opportunities and limitations for using an outsourcing model in bank sphere are analyzed. This theoretical study can be also used as a basis for further research aimed at the development of methodological principles of the organization of the bank sales process. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ ФЕМ) |
Views
China
1
France
2
Germany
832
Ireland
52927
Lithuania
1
Malaysia
7218427
Singapore
14436853
Ukraine
682668
United Kingdom
308406
United States
28873704
Unknown Country
682666
Downloads
China
1
Lithuania
1
Russia
1
Singapore
1
Ukraine
2035911
United Kingdom
1
United States
14436852
Unknown Country
682667
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Illiashenko_Bilovodska_Gryshchenko_Bank.docx | 206.9 kB | Microsoft Word XML | 17155435 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.