Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57750
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Механізми формування професійної відповідальності в процесі фахової підготовки студентів |
Other Titles |
Механизмы формирования профессиональной ответственности в процессе профессиональной подготовки студентов Forming professional responsibility mechanisms of students in the process of study |
Authors |
Mylenkova, Rymma Volodymyrivna
![]() |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-6712-7319 |
Keywords |
відповідальність психолого-педагогічні підходи конкуренція педагогічні принципи ответственность психолого-педагогические подходы конкуренция педагогические принципы responsibility psychological and pedagogical approaches competence pedagogical principles |
Type | Article |
Date of Issue | 2010 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57750 |
Publisher | Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Миленкова, Р.В. Механізми формування професійної відповідальності в процесі фахової підготовки студентів [Текст] / Р.В. Миленкова // Педагогічні науки : теорія, історія, інновації, технології : науковий журнал. – Суми : СумДПУ ім. А.С. Макаренка, 2010. – С. 321-329. |
Abstract |
Стаття присвячена теоретико-методологічним аспектам забезпечення механізмів формування професійної відповідальності у студентів. Розглянуто психолого-педагогічні підходи до визначення відповідальності особистості як категорії, педагогічні принципи та форми реалізації процесу формування майбутнього фахівця з високим рівнем відповідальності в навчально-виховному процесі. Статья посвящена теоретико-методологическим аспектам обеспечения механизмов формирования профессиональной ответственности у студентов. Рассмотрены психолого-педагогические подходы к определению ответственности личности как категории, педагогические принципы и формы реализации процесса формирования будущего специалиста с высоким уровнем ответственности в учебно-воспитательном процессе. The article is devoted to the theoretical and methodological aspects of forming professional responsibility mechanisms of students. Psychological and pedagogical approaches to responsibility as a category and some forms of their realization in educational process are observed. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views

1

1

3150224

1

1575112

1

1

3965

1

1

1

127517491

8792761

378504834

519544414
Downloads

1

51

1

1

1

1

17569730

1

378504835

9
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Milenkova_Mechanisms.pdf | 1.28 MB | Adobe PDF | 396074631 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.