Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57878
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Значення норм в асиметричному процесі розвитку партнерських відносин у банківському секторі
Other Titles The role of norms in the evolution of a relationship: the case of an asymmetrical process in the banking industry
Authors Перр'єн, Ж.
Граф, Р.
Дуріф, Ф.
Коломбель, Л.
ORCID
Keywords маркетинг партнерських відносин
норми
єдність
relationship marketing
norms
integrity
Type Article
Date of Issue 2008
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57878
Publisher Publishing Company “Business Perspectives”
License
Citation Перр'єн, Ж. Значення норм в асиметричному процесі розвитку партнерських відносин у банківському секторі [Текст] / Ж. Перр'єн, Р. Граф, Ф. Дуріф, Л. Коломбель // Банки та банківські системи країн світу. - 2008. - Том 1. - № 4. - C. 101-106.
Abstract У статті досліджено процес розвитку відносин у галузі B2B (бізнес для бізнесу). Дані отримано за допомогою технології номінальної групи, а саме, від менеджерів по роботі з великими замовниками в комерційних банках. Крім того використано контрактні норми Макніла. Отримані результати підкреслюють важливість єдності задач майже на всіх етапах розвитку партнерських відносин, які, у свою чергу, розглядаються як поєднання трансакційних, реляційних та бізнес-факторів.
Few attempts have been made to empirically get an understanding of “what should be going on” at each stage of a relationship between two partners of any dyad. This research investigates the evolution of a relationship in a B2B context using the Nominal Group Technique approach to collect the data and puts the emphasis on the actions to be taken. The data coming from account managers in commercial banking are applied to Macneil’s contractual norms to portray this evolution. Results emphasize the importance of role integrity through most of the stages in this evolution. Furthermore, a relationship is seen as a combination of transactional, relational as well as business related factors, which is rarely taken into account in the literature. Thus, relying only on the relational dimension to understand a marketing relationship has to be challenged.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

China China
3067129
Germany Germany
66926
Greece Greece
1
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
18789
Japan Japan
8415817
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
29062573
United Kingdom United Kingdom
133073
United States United States
57860546
Unknown Country Unknown Country
264601

Downloads

Belgium Belgium
1
China China
8415817
Germany Germany
66927
India India
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
785571
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
57860548
Unknown Country Unknown Country
10

Files

File Size Format Downloads
Perrien_Znachennia_norm.pdf 616.71 kB Adobe PDF 67128879

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.