Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57878
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Значення норм в асиметричному процесі розвитку партнерських відносин у банківському секторі |
Other Titles |
The role of norms in the evolution of a relationship: the case of an asymmetrical process in the banking industry |
Authors |
Перр'єн, Ж.
Граф, Р. Дуріф, Ф. Коломбель, Л. |
ORCID | |
Keywords |
маркетинг партнерських відносин норми єдність relationship marketing norms integrity |
Type | Article |
Date of Issue | 2008 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57878 |
Publisher | Publishing Company “Business Perspectives” |
License | |
Citation | Перр'єн, Ж. Значення норм в асиметричному процесі розвитку партнерських відносин у банківському секторі [Текст] / Ж. Перр'єн, Р. Граф, Ф. Дуріф, Л. Коломбель // Банки та банківські системи країн світу. - 2008. - Том 1. - № 4. - C. 101-106. |
Abstract |
У статті досліджено процес розвитку відносин у галузі B2B (бізнес для бізнесу). Дані отримано за допомогою технології номінальної групи, а саме, від менеджерів по роботі з великими замовниками в комерційних банках. Крім того використано контрактні норми Макніла.
Отримані результати підкреслюють важливість єдності задач майже на всіх етапах розвитку партнерських відносин, які, у свою чергу, розглядаються як поєднання трансакційних, реляційних та бізнес-факторів. Few attempts have been made to empirically get an understanding of “what should be going on” at each stage of a relationship between two partners of any dyad. This research investigates the evolution of a relationship in a B2B context using the Nominal Group Technique approach to collect the data and puts the emphasis on the actions to be taken. The data coming from account managers in commercial banking are applied to Macneil’s contractual norms to portray this evolution. Results emphasize the importance of role integrity through most of the stages in this evolution. Furthermore, a relationship is seen as a combination of transactional, relational as well as business related factors, which is rarely taken into account in the literature. Thus, relying only on the relational dimension to understand a marketing relationship has to be challenged. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views
China
3067129
Germany
66926
Greece
1
Indonesia
1
Ireland
18789
Japan
8415817
Lithuania
1
Ukraine
29062573
United Kingdom
133073
United States
57860546
Unknown Country
264601
Downloads
Belgium
1
China
8415817
Germany
66927
India
1
Lithuania
1
Netherlands
1
Singapore
1
Ukraine
785571
United Kingdom
1
United States
57860548
Unknown Country
10
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Perrien_Znachennia_norm.pdf | 616.71 kB | Adobe PDF | 67128879 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.