Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57897
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Застосування електронних засобів навчання для викладання юридичних дисциплін |
Other Titles |
Use E-learning for Teaching Legal Disciplines |
Authors |
Plotnikova, Mariia Volodymyrivna
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-6330-0874 |
Keywords |
фахова підготовка юристів електронні засоби навчання відкриті освітні ресурси відкриті інформаційні ресурси дистанційне навчання профессиональная подготовка юристов электронные средства обучения открытые образовательные ресурсы открытые информационные ресурсы дистанционное обучение professional training of lawyers e-learning open educational resources open information resources Distance Learning |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/57897 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Плотнікова, М.В. Застосування електронних засобів навчання для викладання юридичних дисциплін [Текст] / М.В. Плотнікова // Правові горизонти. - 2017. - Вип. 3(16). - С. 54-59. |
Abstract |
В статті досліджуються можливості та напрями використання електронних засобів
навчання для викладання юридичних дисциплін. Наголошується на великому значенні, які
мають сучасні технології як в сучасному житті в цілому, та роботі юриста зокрема. Це є однією
з причин необхідності застосування сучасних інформаційних технологій і в процесі підготовки
майбутнього юриста. На основі вивчення висловлених в юридичній літературі підходів щодо
доцільності використання електронних засобів навчання для викладання окремих навчальних
дисциплін, розглядається доцільність застосування окремих електронних засобів навчання,
зокрема, мультимедійних технологій навчання, електронних підручників, відкритих
інформаційних ресурсів. Характеризуються основні напрямки застосування таких відкритих
освітніх ресурсів як он-лайн курси та веб-інструменти для організації навчання або контролю
знань. Аналізується функціонування платформи для розробки та підтримки дистанційних
курсів в Сумському державному університеті, доцільність її застосування для викладання
юридичних дисциплін. Обґрунтовується важливість використання як засобів навчання
правових інформаційних ресурсів. Адже вміння юриста працювати з реєстром нормативних
актів, реєстром судових рішень тощо підвищує навички самостійного пошуку та аналізу
правової інформації.
В результаті проведеного дослідження наголошується на тому, що застосування
електронних засобів навчання при викладанні юридичних дисциплін не тільки індивідуалізує
навчання, полегшує викладення навчального матеріалу, але й збільшує навички самостійного
пошуку та аналізу інформації майбутніми юристами. В результаті формує умови для особи
“навчання протягом всього життя”, яке є запорукою підтримання належного професійного
рівня юриста. The author examines the capabilities and uses of e-learning for teaching legal disciplines. The author emphasizes the importance that have advanced technology in modern life as a whole, and in particular lawyer. This is one reason for the need to use modern information technologies in preparation for future lawyers. Based on the study made in the legal literature approaches to the feasibility of using e-learning to teach certain subjects, examined the feasibility of individual e-learning, including multimedia learning technologies, electronic books, public information resources. The main areas of application such as open educational resources online courses and web tools for organizing training or knowledge control characterized. The ability to use existing available web tools for learning or knowledge check exempt institution from having to immediately develop their own software to implement training and control of knowledge. The functioning of a platform for the development and support of distance learning courses at SSU, the appropriateness of its use for teaching legal disciplines is analyzed by the author. The importance of using legal information resources as learning tools grounded. Finally, the ability to work with legal databases, database of court decisions, etc. increases the ability to selfwork and analysis skills of legal information. The study author emphasizes that the use of e-learning in teaching legal disciplines not only individualizes learning and facilitates the presentation of educational material and increases the skills of independent search and analysis of future lawyers. As a result, it creates conditions for "lifelong learning", which is the key to maintaining a proper level of professional lawyers. |
Appears in Collections: |
Правові горизонти / Legal horizons |
Views
Austria
1
Bulgaria
741524
China
1
Czechia
741535
Germany
493755671
Greece
1
Ireland
1559693803
Japan
1
Lithuania
1
Norway
1
Poland
1
Singapore
493755669
Slovenia
1
Switzerland
1
Ukraine
-647544502
United Kingdom
724443180
United States
1559693804
Unknown Country
28
Downloads
Bulgaria
1
China
1
Czechia
1
France
1
Germany
741538
Lithuania
1
Poland
1
Singapore
1
Ukraine
1427160892
United Kingdom
1
United States
493755667
Unknown Country
12
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Plotnikova.pdf | 937.53 kB | Adobe PDF | 1921658117 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.