Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/58025
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Тьюторская система как эффективное средство организации самостоятельной работы студентов в высших учебных заведениях Великой Британии
Other Titles Tutor system as an effective way of students` self-study organization in British universities
Тьюторська система як ефективний засіб організації самостійної роботи студентів у вищих навчальних закладах Великої Британії
Authors Khodtseva, Alla Oleksandrivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0003-4226-0866
Keywords тьюторська систем
самостійна робота
тьюторская система
самостоятельная работа
tutor system
self-study work
Type Article
Date of Issue 2005
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/58025
Publisher РВВ КГУ
License
Citation Ходцева А. Тьюторская система как эфективное средство организации самостоятельной работы студентов в высших учебных заведениях Великой Британии / A. Ходцева // Професіоналізм педагога (Європейський вибір України) : матеріали всеукраїнської науково-практичної конференції (21-23 вересня 2005 р.). – Ялта, 2005. - Ч. 2.– С. 204-210.
Abstract У статті розглядається досвід застосування тьюторської системи у вищих навчальних закладах Великої Британії. Відзначається, що вона будується на партнерську взаємодію педагога і студента, визначаються умови її ефективності. Автор робить висновок про те, що тьюторські система, як одна з ефективних форм організації самостійної роботи студентів сприяє підвищенню їх мотивації до навчання, розвитку прагнення до самовдосконалення, самоосвіти і навчання протягом усього життя.
В статье рассматривается опыт применения тьюторской системы в высших учебных заведениях Великой Британии. Отмечается, что она строится на партнерском взаимодействии педагога и студента, определяются условия ее эффективности. Автор делает вывод о том, что тьюторская система, как одна из эффективных форм организации самостоятельной работы студентов способствует повышению их мотивации к учебе, развитию стремления к самосовершенствованию, самообразованию и обучению на протяжении всей жизни.
The article focuses on application of tutor system at British universities. It is pointed out that tutor system is based on partner relationships between tutor and tutee; the terms of its effectiveness are determined. The author drives at the conclusion that tutor system as one of the effective methods of individual work enhances students’ motivation, strengthens their aspiration towards self-development and livelong learning.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

France France
11153
Germany Germany
47
Greece Greece
1
Ireland Ireland
11155
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
1274388
United Kingdom United Kingdom
58425
United States United States
3903950
Unknown Country Unknown Country
114723

Downloads

Belarus Belarus
1
China China
2
Germany Germany
49
Ireland Ireland
11157
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Moldova Moldova
46
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
964158
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
3903951
Unknown Country Unknown Country
23

Files

File Size Format Downloads
Khodtseva_Tiutorskaia_systema.pdf 256.14 kB Adobe PDF 4879391

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.