Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/58025
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Тьюторская система как эффективное средство организации самостоятельной работы студентов в высших учебных заведениях Великой Британии |
Other Titles |
Tutor system as an effective way of students` self-study organization in British universities Тьюторська система як ефективний засіб організації самостійної роботи студентів у вищих навчальних закладах Великої Британії |
Authors |
Khodtseva, Alla Oleksandrivna
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-4226-0866 |
Keywords |
тьюторська систем самостійна робота тьюторская система самостоятельная работа tutor system self-study work |
Type | Article |
Date of Issue | 2005 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/58025 |
Publisher | РВВ КГУ |
License | |
Citation | Ходцева А. Тьюторская система как эфективное средство организации самостоятельной работы студентов в высших учебных заведениях Великой Британии / A. Ходцева // Професіоналізм педагога (Європейський вибір України) : матеріали всеукраїнської науково-практичної конференції (21-23 вересня 2005 р.). – Ялта, 2005. - Ч. 2.– С. 204-210. |
Abstract |
У статті розглядається досвід застосування тьюторської системи у вищих навчальних закладах Великої Британії. Відзначається, що вона будується на партнерську взаємодію педагога і студента, визначаються умови її ефективності. Автор робить висновок про те, що тьюторські система, як одна з ефективних форм організації самостійної роботи студентів сприяє підвищенню їх мотивації до навчання, розвитку прагнення до самовдосконалення, самоосвіти і навчання протягом усього життя. В статье рассматривается опыт применения тьюторской системы в высших учебных заведениях Великой Британии. Отмечается, что она строится на партнерском взаимодействии педагога и студента, определяются условия ее эффективности. Автор делает вывод о том, что тьюторская система, как одна из эффективных форм организации самостоятельной работы студентов способствует повышению их мотивации к учебе, развитию стремления к самосовершенствованию, самообразованию и обучению на протяжении всей жизни. The article focuses on application of tutor system at British universities. It is pointed out that tutor system is based on partner relationships between tutor and tutee; the terms of its effectiveness are determined. The author drives at the conclusion that tutor system as one of the effective methods of individual work enhances students’ motivation, strengthens their aspiration towards self-development and livelong learning. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views
France
11153
Germany
47
Greece
1
Ireland
11155
Lithuania
1
Netherlands
1
Russia
1
Ukraine
1274388
United Kingdom
58425
United States
3903950
Unknown Country
114723
Downloads
Belarus
1
China
2
Germany
49
Ireland
11157
Japan
1
Lithuania
1
Moldova
46
Russia
1
Ukraine
964158
United Kingdom
1
United States
3903951
Unknown Country
23
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Khodtseva_Tiutorskaia_systema.pdf | 256.14 kB | Adobe PDF | 4879391 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.