Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/58182
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Ефект понеділка та портфелі акцій туристичних фірм інституційних інвесторів: дані з Фондової біржі Тайваню |
Other Titles |
Effect Monday and portfolio shares travel companies institutional investors: data from Taiwan Stock Exchange |
Authors |
Хо, Ч.-М.
Чуан, Л.-М. Куо, Ч.-Х. |
ORCID | |
Keywords |
курс валют exchange rate ефект понеділка effect of Monday інституційний фонд institutional fund туристичний капітал tourist capital |
Type | Article |
Date of Issue | 2011 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/58182 |
Publisher | Українська академія банківської справи Національного банку України |
License | |
Citation | Хо, Ч.М. Ефект понеділка та портфелі акцій туристичних фірм інституційних інвесторів: дані з Фондової біржі Тайваню. [Текст] / Ч.М. Хо, Л.М. Чуан, Ч.Х. Куо // Банки та банківські системи світу. – 2011. – Т.4. - № 2. – С. 104-112. |
Abstract |
Було досліджено ефект понеділка, за яким середні прибутки, отримані в понеділок, є значно негативними, що визначається за теорією агентських витрат і теорією агентської ефективності. Загальна кількість придатних для використання досліджень містить дані 20 туристичних фірм. Емпіричні результати показують, що «традиційний ефект понеділка» не спостерігається для акцій туристичних фірм на Фондовій біржі Тайваню та визначають, що позитивні прибутки в останній торговий день тижня – це один з факторів, який дає в результаті позитивні прибутки у понеділок. Також автори зазначають, що інституційні акціонери мають тенденції до купівлі акцій у понеділок після отримання позитивних прибутків у п’ятницю, що може бути причиною підвищення ціни в понеділок. The authors examined the effect of Monday, which average earnings on Monday is significantly negative, which is determined by the theory of agency costs theory and agency efficiency. The total number of usable research includes data 20 tourist firms. Empirical results show that "traditional Monday effect" is not observed for stocks travel companies on the stock exchange in Taiwan and establish that positive gains in the last trading day of the week - is one of the factors that results in positive returns on Monday. Also, the authors note that institutional shareholders tend to purchase shares on Monday after a positive earnings on Friday, which may be the cause of the price increase on Monday. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views
Argentina
1
Germany
12
Greece
1
Ireland
5416
Lithuania
1
Slovakia
1
Ukraine
93948
United Kingdom
22271
United States
1086115
Unknown Country
93947
Downloads
China
1
Germany
13
Lithuania
1
Ukraine
223722
United Kingdom
1
United States
1086116
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Chi-Min Ho, Li-Min Chuan, Chi-Hao Kuo.pdf | 605.86 kB | Adobe PDF | 1309854 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.