Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/58236
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Комплексний контроль розвитку координаційних здібностей студентів Української академії банківської справи |
Other Titles |
Integrated control of coordination abilities of students of the Ukrainian Academy of Banking Комплексный контроль развития координационных способностей студентов Украинской академии банковского дела |
Authors |
Ostapenko, Yurii Oleksandrovych
|
ORCID | |
Keywords |
комплексний контроль комплексный контроль integrated control координаційні здібності координационные способности coordination abilities фізичне виховання физическое воспитание physical education |
Type | Article |
Date of Issue | 2012 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/58236 |
Publisher | Харківська державна академія фізичної культури |
License | |
Citation | Остапенко, Ю.О. Комплексний контроль розвитку координаційних здібностей студентів Української академії банківської справи [Текст] / Ю.О. Остапенко // Слобожанський науково-спортивний вісник. – Харків: ХДАФК, 2012. - № 2. - С. 22-26. |
Abstract |
Подано показники комплексного контролю і тестові вправи для визначення розвитку координаційних здібностей студентів 17–18 років. Розроблено критерії оцінки рівня розвитку координаційних здібностей студентів-юнаків віком 17–18 років. Проаналізовано динаміку результатів комплексного контролю розвитку координаційних здібностей студентів-першокурсників. Практичне застосування методу комплексного контролю дозволяє надавати якісну оцінку розвитку рухових здібностей студентів вищого навчального закладу, надає можливість своєчасно корегувати навчальний процес з фізичного виховання. Подаются показатели комплексного контроля и тестовые упражнения для определения развития координационных способностей студентов 17-18 лет. Разработаны критерии оценки уровня развития координационных способностей студентов-юношей 17-18 лет. Проанализирована динамика результатов комплексного контроля развития координационных способностей студентов-первокурсников. Практическое применение метода комплексного контроля позволяет оказывать качественную оценку развития двигательных способностей студентов высшего учебного заведения, позволяет своевременно корректировать учебный процесс по физическому воспитанию. This article presents a comprehensive monitoring and the test exercises to evaluate coordination abilities of students 17–18 aged. Designed are the assessment criteria for determining the level of development of coordination abilities of students-boys at the age of 17–18 aged. Analyzed is the dynamics of the complex control development coordination skills,is entrants for the period 2008–2011 academic years. Practical application of the method of integrated control allows to provide a qualitative assessment of the development of motor abilities of students, provides a timely opportunity to adjust teaching physical education. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views
Australia
1
Germany
1
Greece
1
Hungary
1
Ireland
3174
Lithuania
1
Singapore
1
Ukraine
27352
United Kingdom
13872
United States
153617
Unknown Country
27351
Downloads
Belarus
10115
Bulgaria
10125
Canada
1
China
3
Cyprus
1
Czechia
10125
Estonia
1394
Finland
3171
France
6341
Germany
81863
Greece
1
Ireland
1
Israel
1
Italy
1
Latvia
1
Lithuania
10135
Luxembourg
1
Netherlands
10112
Norway
6355
Poland
10110
Romania
3167
Russia
1
Singapore
225373
Slovakia
1
Spain
1
Switzerland
6362
Turkey
6342
Ukraine
81864
United Kingdom
10111
United States
81864
Unknown Country
1988
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Ostapenko_integrated_control.pdf | 316.16 kB | Adobe PDF | 576931 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.