Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/58236
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Комплексний контроль розвитку координаційних здібностей студентів Української академії банківської справи |
Other Titles |
Integrated control of coordination abilities of students of the Ukrainian Academy of Banking Комплексный контроль развития координационных способностей студентов Украинской академии банковского дела |
Authors |
Ostapenko, Yurii Oleksandrovych
|
ORCID | |
Keywords |
комплексний контроль комплексный контроль integrated control координаційні здібності координационные способности coordination abilities фізичне виховання физическое воспитание physical education |
Type | Article |
Date of Issue | 2012 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/58236 |
Publisher | Харківська державна академія фізичної культури |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Остапенко, Ю.О. Комплексний контроль розвитку координаційних здібностей студентів Української академії банківської справи [Текст] / Ю.О. Остапенко // Слобожанський науково-спортивний вісник. – Харків: ХДАФК, 2012. - № 2. - С. 22-26. |
Abstract |
Подано показники комплексного контролю і тестові вправи для визначення розвитку координаційних здібностей студентів 17–18 років. Розроблено критерії оцінки рівня розвитку координаційних здібностей студентів-юнаків віком 17–18 років. Проаналізовано динаміку результатів комплексного контролю розвитку координаційних здібностей студентів-першокурсників. Практичне застосування методу комплексного контролю дозволяє надавати якісну оцінку розвитку рухових здібностей студентів вищого навчального закладу, надає можливість своєчасно корегувати навчальний процес з фізичного виховання. Подаются показатели комплексного контроля и тестовые упражнения для определения развития координационных способностей студентов 17-18 лет. Разработаны критерии оценки уровня развития координационных способностей студентов-юношей 17-18 лет. Проанализирована динамика результатов комплексного контроля развития координационных способностей студентов-первокурсников. Практическое применение метода комплексного контроля позволяет оказывать качественную оценку развития двигательных способностей студентов высшего учебного заведения, позволяет своевременно корректировать учебный процесс по физическому воспитанию. This article presents a comprehensive monitoring and the test exercises to evaluate coordination abilities of students 17–18 aged. Designed are the assessment criteria for determining the level of development of coordination abilities of students-boys at the age of 17–18 aged. Analyzed is the dynamics of the complex control development coordination skills,is entrants for the period 2008–2011 academic years. Practical application of the method of integrated control allows to provide a qualitative assessment of the development of motor abilities of students, provides a timely opportunity to adjust teaching physical education. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views

1

1

1

1

3174

1

1

27352

13872

153617

225373
Downloads

10115

10125

1

3

1

10125

1394

3171

6341

81863

1

1

1

1

1

10135

1

10112

6355

10110

3167

1

225373

1

1

6362

6342

81864

10111

81864

1988
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Ostapenko_integrated_control.pdf | 316.16 kB | Adobe PDF | 576931 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.