Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/58464
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Знання як педагогічна категорія |
Other Titles |
Knowledge as pedagogical category |
Authors |
Головань, М.С.
|
ORCID | |
Keywords |
педагогіка вищої школи знання наукове знання навчальне знання high school education knowledge scientific knowledge educational knowledge |
Type | Article |
Date of Issue | 2008 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/58464 |
Publisher | Українська академія банківської справи Національного банку України |
License | |
Citation | Головань М.С. Знання як педагогічна категорія / М.С. Головань // Сучасна картина світу: природа, суспільство, людина : збірник наукових праць / Державний вищий навчальний заклад “Українська академія банківської справи Національного банку України”. – Суми : ДВНЗ “УАБС НБУ”, 2008. - С. 104-112. |
Abstract |
Здійснено системний аналіз поняття “знання”, описано його структуру, види, рівні, функції, якості. Наведено порівняння знання наукового та навчального. The system analysis of concept "knowledge" is carried out, its structure, kinds, levels, functions, qualities is described. Comparison of scientific and educational knowledge is conducted. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views
Australia
1
Germany
212672697
Greece
1
Ireland
174146
Japan
1
Lithuania
1
Netherlands
999
Ukraine
46465239
United Kingdom
4927687
United States
492402027
Unknown Country
15488563
Downloads
Austria
1
Belgium
1
Bulgaria
1
China
1
Estonia
46465231
France
492402025
Germany
212672699
Ireland
1
Latvia
1
Lithuania
1
Moldova
1
Netherlands
1
Norway
1
Poland
46465248
Switzerland
46465231
Turkey
1
Ukraine
492402027
United Kingdom
46465237
United States
145057296
Unknown Country
145057374
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Holovan_Znannia.pdf | 240.97 kB | Adobe PDF | 1673452379 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.