Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/58647
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Духовний вимір людського буття |
Other Titles |
The spiritual dimension of human existence |
Authors |
Boiko, Olha Petrivna
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-5949-4699 |
Keywords |
духовність ціннісна система spirituality value systems |
Type | Article |
Date of Issue | 2013 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/58647 |
Publisher | Черкаський національний університет ім. Б. Хмельницького |
License | |
Citation | Бойко, О.П. Духовний вимір людського буття [Текст] / О.П. Бойко // Вісник Черкаського національного університету ім. Б. Хмельницького. Серія Філософія. – № 31 (244). – 2013. – С. 16–22. |
Abstract |
В статті розглядається таке поняття як духовність. Здійснюється аналіз формування духовності як складової буття людини та її життєдіяльності. Звернуто увагу на амбівалентність духовності. Показано шляхи формування духовності: ціннісний та цільовий.
The article considers spirituality as a category and as a qualitative characteristic of man. Analyses the formation of spirituality as a part of human existence and its vital functions. Attention is drawn to the ambivalence of spirituality. It is shown that spirituality is formed as a value-motive, and the target. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views
Australia
1
China
29550443
Czechia
1
Germany
67283
Greece
1
Ireland
208594
Lithuania
1
Singapore
1
Ukraine
10176170
United Kingdom
4461110
United States
168380438
Unknown Country
223020213
Downloads
Belgium
1
China
4
France
1
Germany
168380435
Ireland
1
Lithuania
1
Russia
1
Singapore
1
Ukraine
10176176
United Kingdom
1
United States
113740660
Unknown Country
32
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Dyhovniy_vimir.pdf | 379.74 kB | Adobe PDF | 292297315 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.