Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/58656
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Особливості сугестивної технології навчання з використанням релаксопедії |
Other Titles |
Features suggestive of learning technologies with relaksopediya |
Authors |
Ніколаєнко, С.
Ніколаєнко, О. |
ORCID | |
Keywords |
сугестивна педагогіка сугестивна технологія релаксопедія pedagogy suggestive suggestive technology relaksopediya |
Type | Article |
Date of Issue | 2012 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/58656 |
Publisher | Українська академія банківської справи Національного банку України |
License | In Copyright |
Citation | Ніколаєнко, С. Особливості сугестивної технології навчання з використанням релаксопедії [Текст] / С. Ніколаєнко, О. Ніколаєнко // Світогляд - Філософія - Релігія: зб. наук. праць.- Суми: УАБС НБУ, 2012. - Вип 3. - С. 231-240. |
Abstract |
У статті аналізуються принципи, форми, способи, методи, прийоми такої сугестивної технології навчання, як релаксопедия. Розглядаються також деякі сучасні технології релаксації, які можна використовувати в релаксопедії. У процесі релаксопедичного навчання у вищій школі необхідно виділити наступні принципи і закономірності: принцип прогресивної м’язової релаксації й аутогенного тренування, принцип активної і цілеспрямованої участі студента у процесі релаксопедичного навчання, принцип цілеспрямованого використання синергізму свідомих та парасвідомих процесів під час релаксопедичного впливу на особистість, принцип ненапруженого, легкого, радісного навчання, принцип самостійності та активності студентів у навчанні The article analyzes the principles, forms, techniques, methods, techniques such suggestive technologies of learning as relaksopediya. Analyzes some modern technology suggestive of relaxation, which can be used relaksopedii. During relax pedagogycal learning in higher education should include the following principles and patterns: the principle of progressive muscle relaxation and autogenic training, principles of active and purposeful participation of students during relaksopedychnoho learning principle of purposeful use of synergies and unconscious processes during relax pedagogycal influence on personality principle fatigue, easy, joyful learning, the principle of independence and activity of students in learning. |
Appears in Collections: |
Світогляд - Філософія - Релігія |
Views
Germany
254258058
Greece
4095
Ireland
147176
Italy
2
Lithuania
1
Netherlands
43377788
Ukraine
844326293
United Kingdom
4359326
United States
507416555
Unknown Country
1662605559
Downloads
China
1
Germany
2
Lithuania
1
Ukraine
170506816
United Kingdom
1
United States
170506818
Unknown Country
1662605586
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Nikolaіenko_pedagogy_suggestive.pdf | 488.45 kB | Adobe PDF | 2003619225 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.