Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/58780
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Гуманно – личностная образовательная технология в преподавании социально-гуманитарных дисциплин |
Other Titles |
Humanistic and personal educational technology of teaching socially humanistic subjects |
Authors |
Гусєв, В.І.
|
ORCID | |
Keywords |
социально-гуманитарная личность дисциплина social humanitarian person discipline технология technology |
Type | Article |
Date of Issue | 2008 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/58780 |
Publisher | Республиканский институт высшей школы |
License | |
Citation | Гусев В.И. Гуманно – личностная образовательная технология в преподавании социально-гуманитарных дисциплин / В.И. Гусев // Специфика преподавания социально-гуманитарных дисциплин: сборник научных статей. – Минск: Республиканский институт высшей школы, 2008. – С. 20-25. |
Abstract |
Реформа высшей школы направлена на формирование гуманистической парадигмы образования, развития гуманно-личностной образовательной технологии, где в центре находится личность студента. Она характеризуется антропоцентричностью и способствует самореализации личности, развитию креативного мышления и действия.
Технология интерактивного обучения - это совокупность способов целенаправленного усиленного межсубъектного взаимодействия педагога и студента, последовательная реализация которых создает оптимальные условия для их развития. Гуманно-личностная образовательная технология в преподавании идеологии белорусского государства является интерактивной формой обучения студентов особенностям каждого студента: берут на вооружение психодиагностические методики, изменяют отношения и организацию деятельности студентов, применяют разнообразные средства обучения, перестраивают суть образования. Reform of high school is directed on creating the humanistic paradigms of education, development of humanistic and personal educational technology, where there is a student’s personality in the center. It is characterized by anthropocentricity and helps self-development, development of creative thinking and working. Technology of interactive studying – it is a set of methods which are directed on cooperation of teacher and student, logical realization of which makes good terms for their development. Humanistic and personal educational technology of Belarusian government’s ideology is a students’ interactive form of studying in teaching of every student’s features: psychodiagnostic methodology is taken, student’s relationship and activities are remade, different types of studying are used, and heart of education is rebuilt. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views
Argentina
1
Finland
1
Germany
163676
Greece
1
Ireland
43819
Lithuania
1
Netherlands
1935
Ukraine
1626331
United Kingdom
817034
United States
21994893
Unknown Country
1626330
Downloads
Belarus
1
Germany
599247
Kazakhstan
13436632
Lithuania
1
Netherlands
1
Romania
1
Russia
1
Ukraine
4878374
United Kingdom
1
United States
13436632
Unknown Country
3
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Husev_Humannо_lychnostnaia_obrazovatelnaia .pdf | 441.62 kB | Adobe PDF | 32350894 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.