Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/59195
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title На світанку філософії: пробуджений дух
Other Titles At the dawn of philosophy: the awakened spirit
Authors Mozghovyi, Ivan Pavlovych
ORCID
Keywords Мілетська школа
орфіки
сім мудреців
гілозоїзм
Першоначало
Milesian school
orfiks
seven sages
hilozoyizm
first principle
Type Article
Date of Issue 2006
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/59195
Publisher Сумський державний педагогічний університет ім. А.С. Макаренка
License
Citation Мозговий, І.П. На світанку філософії: пробуджений дух [Текст] / І.П. Мозговий // Історичні науки: збірник наукових праць. – Суми: СумДПУ ім. А.С. Макаренка, 2006. - С. 153-162.
Abstract У статті з’ясовуються обставини, причини й тенденції,за яких у Стародавній Греції зародилася філософська думка. Аналізуються теоретичні витоки мудрості Еллади, розвінчуються ідеї так званих “двох ліній” у філософії і домінування матеріалізму в ранньогрецькій філософії.
The article investigates the circumstances, causes and trends, in which in ancient Greece philosophical thought originated. Article analise the theoretical origins of the wisdom of Greece, criticizes the idea of ​​so-called "two lines" in the philosophy and domination of materialism in early Greek philosophy.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

China China
1
Germany Germany
51
Greece Greece
1
Ireland Ireland
16839
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
270124
United Kingdom United Kingdom
136368
United States United States
1445439
Unknown Country Unknown Country
270122

Downloads

China China
3
Finland Finland
1
Germany Germany
53
Lithuania Lithuania
1
Romania Romania
1
Ukraine Ukraine
751932
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
2138946
Unknown Country Unknown Country
6

Files

File Size Format Downloads
Mozghovyi_Na_svitanku_filosofii.pdf 125.91 kB Adobe PDF 2890944

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.