Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/60131
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Learner-centred Language Teaching: Teacher-Learner interaction Formats
Other Titles Студентоцентричне викладання іноземної мови: формати взаємодії студента та викладача
Authors Hnapovska, Liudmyla Vadymivna
ORCID
Keywords language teaching
learner autonomy
self-directed learning
teacher-student partnership
learner-centredness
викладання іноземних мов
співробітництво викладача та студента
студентоцентричний підхід
автономія студента
самоосвіта
Type Conference Papers
Date of Issue 2015
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/60131
Publisher ХНУ ім. В.Н. Каразіна
License
Citation Hnapovska L. Learner-centred Language Teaching: Teacher-learner Interaction Formats / L. Hnapovska // Каразінські читання: Людина. Мова. Комунікація : тези доповідей ХІV наукової конференції з міжнародною участю. – Х. : ХНУ ім. В.Н. Каразіна, 2015. – С. 38-39.
Abstract The abstract dwells on the key issues related to the necessity of changing teacher-student partnership formats in the context of learner-centred approach to teaching foreign languages. The interpretation of "learner-centredness" as a concept is put into the humanistic perspective, the perspective of practical necessity, and the curriculum design perspective.
Тези розглядають основні питання взаємодії викладача та студента у контексті студентоцентричного підходу до викладання іноземних мов. "Студентоцентризм" як концепт інтерпретується з точки зору гуманістичної перспективи, практичної необхідності зміни форматів співробітництва викладача та студента та перспектив розробки навчальних робочих програм з іноземних мов.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

China China
47512398
Germany Germany
565914
Greece Greece
1
Ireland Ireland
35198
Japan Japan
95024796
Lithuania Lithuania
1
Singapore Singapore
347749866
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
5823090
United Kingdom United Kingdom
2914491
United States United States
190049591
Unknown Country Unknown Country
695499731
Vietnam Vietnam
1294

Downloads

China China
47512401
Germany Germany
2
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Singapore Singapore
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
17186237
United Kingdom United Kingdom
2914492
United States United States
347749868
Unknown Country Unknown Country
2
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Hnapovska_Learner_centred.pdf 161.31 kB Adobe PDF 415363007

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.