Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/61696
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Сайт наукового журналу як інструмент інтернет-маркетингу знань науково-освітніх установ |
Other Titles |
Сайт научного журнала как инструмент интернет-маркетинга научно-образовательных учреждений The website of a scientific journal as a tool of knowledge Internet marketing at scientific and educational institutions |
Authors |
Illiashenko, Serhii Mykolaiovych
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-5484-9788 |
Keywords |
сайт site науковий журнал научный журнал scientific journal інтернет-маркетинг интернет-маркетинг Internet marketing науково-освітня установа научно-образовательное учреждение research and educational institution комунікативна ефективність сайту коммуникативная эффективность сайта communicability of website |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/61696 |
Publisher | Одеський національний політехнічний університет |
License | |
Citation | Ілляшенко, С.М. Сайт наукового журналу як інструмент інтернет-маркетингу знань науково-освітніх установ / С.М. Ілляшенко // Маркетинг і цифрові технології. – 2017. – № 1. – С. 6-19. |
Abstract |
Викладено результати аналізу комунікативної ефективності сайту наукового журналу «Маркетинг і менеджмент інновацій» з позицій: динаміки відвідуваності (кількість сеансів, відвідувачів, переглянутих сторінок, у т.ч. загалом і за один сеанс, тривалість сеансу), структури відвідувачів та авторів статей за країнами, пристроїв і каналів заходів на сайт, мовної структури статей, тематичної спрямованості статей журналу, структури авторів за рівнем кваліфікації тощо. Виконано аналіз комунікативної ефективності сайту журналу та заходів, що їх реалізує редакційна колегія. Виявлено основні недоліки комунікативної політики і зазначено шляхи їх усунення. Аналіз підтвердив достатньо високий рівень комунікативної ефективності сайту, а також актуальність тематичної спрямованості розділів журналу. Результати аналізу доцільно використовувати як методичну допомога редакційним колегіям нових журналів. Изложены результаты анализа коммуникативной эффективности сайта научного журнала «Маркетинг и менеджмент инноваций» в контексте: динамики посещаемости (количество сеансов, посетителей, просмотренных страниц, в т.ч. в целом и за один сеанс, продолжительность сеанса), структуры посетителей и авторов статей по странам, устройств и каналов заходов на сайт, языковой структуры статей, тематической направленности статей журнала, структуры авторов по уровню квалификации и т.п. Выполнен анализ коммуникативной эффективности сайта журнала и мероприятий, которые реализует редакционная коллегия. Выявлены основные недостатки коммуникативной политики и указаны пути их устранения. Анализ подтвердил достаточно высокий уровень коммуникативной эффективности сайта, а также актуальность тематической направленности разделов журнала. Результаты анализа целесообразно использовать в качестве методической помощи редакционным коллегиям новых журналов. The results of the analysis of the communicative effectiveness of the website of "Marketing and Management of Innovations" scientific journal are presented from the point of view of: attendance dynamics (number of sessions, visitors, viewed pages in general and their number per session, duration of the session), structure of visitors and articles’ authors by countries, devices and channels used, language structure of the articles, the thematic focus of the articles, authors structure based on their qualification level, etc. The analysis of the communicative effectiveness of the journal website and activities implemented by the editorial board is carried out. The main shortcomings of communicative policy are revealed and ways of their elimination are indicated. The analysis confirms the high level of the communicative effectiveness of the website, as well as the relevance of the thematic focus of the magazine sections. The results of the analysis should be used as a methodical basis by editorial boards of new journals. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ ФЕМ) |
Views
China
1724
France
6606
Germany
1
Ireland
26127
Italy
1
Japan
1
Lithuania
1
Singapore
1
Ukraine
569906
United Kingdom
267582
United States
8918714
Unknown Country
569905
Downloads
Azerbaijan
52256
Brazil
1
Canada
1
China
2
Czechia
3447
Denmark
1
France
3
Germany
3151293
Indonesia
1
Lithuania
52251
Russia
6
Switzerland
1
Ukraine
1709442
United Kingdom
1
United States
7476856
Unknown Country
30
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Illiashenko_digital_marketing.pdf | 568.58 kB | Adobe PDF | 12445592 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.