Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/62822
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Фреймовая репрезентация знаний в прототипической ситуации "Наречение ребенка именем" (на материале английских личных имен) |
Authors |
Hnapovska, Liudmyla Vadymivna
Гнаповськая, Людмила Вадимовна Hnapovska, Lyudmyla Vadymivna |
ORCID | |
Keywords |
концептуальный анализ семантическая структура прототипическая ситуация фрейм антропонимикон conceptual analysis semantic structure prototypical situation frame anthroponymicon |
Type | Article |
Date of Issue | 1998 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/62822 |
Publisher | Киевский государственный лингвистический университет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Гнаповская, Л.В. Фреймовая репрезентация знаний в прототипической ситуации "Наречение ребенка именем" (на материале английских личных имен) [Текст] / Л.В. Гнаповская // Вісник Київського державного лінгвістичного університету. Дослідження молодихї вчених. Серія Філологія.– К.: КГЛУ, 1998. - Вип. 6. - С. 15-31. |
Abstract |
В статье антропоним как свернутый текст рассматривается в терминах концептуального анализа его семантической структуры. Моделируется фрейм прототипической ситуации "Наречение ребенка именем", анализируются закономерности языковой репрезентации его слотов. Anthroponym as a condensed text is viewed in the article in terms of conceptual analysis of its semantic structure. Frame of prototypical situation "Naming the child" is modelled with respect to the ways its basic slots are represented in the English antroponymic system. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views

28538661

5031684

1425

92174

1

1

1

1677300

839006

94934875

1677299
Downloads

1

25

1

5031685

1

94934874

6
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Hnapovska_anthroponymicon1.pdf | 1.94 MB | Adobe PDF | 99966593 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.