Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/63169
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Формування національного бренду України в контексті інтеграції до світової економічної спільноти |
Other Titles |
Formation of national brand in the context of Ukraine's integration into the global economic community Формирования национального бренда Украины в контексте интеграции в мировое экономическое сообщество |
Authors |
Чала, Ю.В.
Расторгуєва, О.О. Кузнєцова, Д.І. |
ORCID | |
Keywords |
національний брендинг национальный брендинг national branding бренд країни бренд страны country brand SWOT-аналіз SWOT-анализ SWOT-analysis експортна політика экспортная политика export policy інвестиції инвестиции investment науково-технічний потенціал научно-технический потенциал scientific and technical potential демографічна політика демографическая политика demographic policy |
Type | Article |
Date of Issue | 2011 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/63169 |
Publisher | Житомирський державний університет імені Івана Франка |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Чала, Ю.В. Формування національного бренду України в контексті інтеграції до світової економічної спільноти [Електронний ресурс] / Ю.В. Чала, О.О. Расторгуєва, Д.І. Кузнєцова // Економіка. Управління. Інновації. – 2011. – № 2 (6). – Режим доступа : http://nbuv.gov.ua/e-journals/eui/2011_2/11chjvses. |
Abstract |
В статті досліджена залежність між брендом країни та її світовим визнанням і соціально-економічним розвитком. Розглянуто Anholt Nation Brands Index як перший індекс оцінки брендів країн. З’ясовано специфіку та тактику формування національного бренду України. Визначено ключові принципи формування позитивного іміджу України та запропоновані заходи покращення її національного бренду. В статье исследована зависимость между брендом страны, ее мировым признанием и социально-экономическим развитием. Рассмотрен Anholt Nation Brands Index как первый индекс оценки брендов стран. Выяснена специфика и тактика формирования национального бренда Украины. Определены ключевые принципы формирования позитивного имиджа Украины и предложены меры улучшения ее национального бренда. The article shows the relationship between the country and its brand recognition and global socio-economic development, an Anholt Nation Brands Index as a first evaluation index of brands. Found out the specifics of the tactics of national brand in Ukraine. The paper sets key principles of building a positive image of Ukraine and proposed measures to improve its national brand. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views

1

22

9533

94325

1

984

15780762

1

1

3868543

376314

15780761

71869670
Downloads

1

2

3868544

11383863

1

1

1

188649

15780763

1

3868544

2508

15780761

71869677
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
natbrand.pdf | 164.92 kB | Adobe PDF | 122743316 |
art.doc | 86.5 kB | Microsoft Word | 122743316 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.