Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/63169
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Формування національного бренду України в контексті інтеграції до світової економічної спільноти |
Other Titles |
Formation of national brand in the context of Ukraine's integration into the global economic community Формирования национального бренда Украины в контексте интеграции в мировое экономическое сообщество |
Authors |
Чала, Ю.В.
Расторгуєва, О.О. Кузнєцова, Д.І. |
ORCID | |
Keywords |
національний брендинг национальный брендинг national branding бренд країни бренд страны country brand SWOT-аналіз SWOT-анализ SWOT-analysis експортна політика экспортная политика export policy інвестиції инвестиции investment науково-технічний потенціал научно-технический потенциал scientific and technical potential демографічна політика демографическая политика demographic policy |
Type | Article |
Date of Issue | 2011 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/63169 |
Publisher | Житомирський державний університет імені Івана Франка |
License | |
Citation | Чала, Ю.В. Формування національного бренду України в контексті інтеграції до світової економічної спільноти [Електронний ресурс] / Ю.В. Чала, О.О. Расторгуєва, Д.І. Кузнєцова // Економіка. Управління. Інновації. – 2011. – № 2 (6). – Режим доступа : http://nbuv.gov.ua/e-journals/eui/2011_2/11chjvses. |
Abstract |
В статті досліджена залежність між брендом країни та її світовим визнанням і соціально-економічним розвитком. Розглянуто Anholt Nation Brands Index як перший індекс оцінки брендів країн. З’ясовано специфіку та тактику формування національного бренду України. Визначено ключові принципи формування позитивного іміджу України та запропоновані заходи покращення її національного бренду. В статье исследована зависимость между брендом страны, ее мировым признанием и социально-экономическим развитием. Рассмотрен Anholt Nation Brands Index как первый индекс оценки брендов стран. Выяснена специфика и тактика формирования национального бренда Украины. Определены ключевые принципы формирования позитивного имиджа Украины и предложены меры улучшения ее национального бренда. The article shows the relationship between the country and its brand recognition and global socio-economic development, an Anholt Nation Brands Index as a first evaluation index of brands. Found out the specifics of the tactics of national brand in Ukraine. The paper sets key principles of building a positive image of Ukraine and proposed measures to improve its national brand. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views
Bulgaria
1
Germany
22
Greece
9533
Ireland
94325
Lithuania
1
Netherlands
984
Singapore
15780762
Sweden
1
Turkey
1
Ukraine
3868543
United Kingdom
376314
United States
15780761
Unknown Country
35958420
Downloads
Belgium
1
China
2
France
3868544
Germany
11383863
Lithuania
1
Netherlands
1
Norway
1
Poland
188649
Singapore
15780763
Turkey
1
Ukraine
3868544
United Kingdom
2508
United States
15780761
Unknown Country
23
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
natbrand.pdf | 164.92 kB | Adobe PDF | 50873662 |
art.doc | 86.5 kB | Microsoft Word | 50873662 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.