Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/63875
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Досвід адміністративно-правового реформування в країнах Південно-Східної Азії |
Other Titles |
The Experience of Administrative and Legal Reform in the Countries of Southeast Asia |
Authors |
Sukhonos, Volodymyr Viktorovych
Волочай, Ю.В. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-9058-5182 |
Keywords |
реформа reform правова реформа правовая реформа law reform адміністративно-правова реформа административно-правовая реформа administrative and law reform конституційна реформа конституционная реформа constitutional reform боротьба із корупцією борьба с коррупцией struggle against corruption виконавча влада исполнительная власть executive power організація державної служби организация государственной службы organization of civil service |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/63875 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Сухонос, В.В. Досвід адміністративно-правового реформування в країнах Південно-Східної Азії [Текст] / В.В. Сухонос, Ю.В. Волочай // Правові горизонти. - 2017. - Вип. 4(17). - С. 15-21. |
Abstract |
Реформування можна визначити як процес прогресивних перетворень. Структура реформ
багато в чому будується за ієрархічним принципом і на сучасному етапі розпочинається на
конституційному рівні. Найбільш відомими прикладами конституційних реформ є Україна,
Венесуела, Руанда.
Другий рівень в організації реформ, так чи інакше, торкається питань державного
управління, а отже, адміністративного права. Саме на цьому рівні відбувалися реформи в
країнах Південно-Східної Азії, де відразу склалися два основні напрямки реформ –
демократичний та авторитарний.
Сінгапур та Республіка Корея обрали для себе авторитарний напрямок. Але якщо в основу
реформування державного апарату Сінгапуру була закладена боротьба з корупцією та
матеріальне заохочення державних службовців, то Південна Корея пішла шляхом створення
різноманітних інститутів та установ. Reformation can be defined as a process of progressive transformation. The structure of reforms is based by a hierarchical principle and at the present stage begins at the constitution. Ukraine, Venezuela, Rwanda are the most famous examples of constitutional reforms. The second level of organization of reforms relates to issues of public administration and administrative law. Reforms in the countries of Southeast Asia took place it was at this level that. Democratic and authoritarian directions of reforms were immediately developed in this countries were. Singapore and the Republic of Korea have chosen an authoritarian direction for themselves. The struggle against corruption and the financial encouragement of civil servants has been the basis for the reform of the state apparatus of Singapore. South Korea went the way to create a variety of agencies and institutions. |
Appears in Collections: |
Правові горизонти / Legal horizons |
Views
Belgium
-1372982816
Canada
1
China
1
Finland
1
France
-1372982826
Germany
2
Greece
1
Ireland
40333068
Lithuania
1
Russia
1
Ukraine
1114386593
United Kingdom
557194994
United States
-1372982819
Unknown Country
1114386592
Downloads
Belgium
1
China
78294210
Germany
-1372982823
Italy
1
Lithuania
1
Ukraine
1114386600
United Kingdom
8393225
United States
-1372982818
Unknown Country
20
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Sukhonos_Volochai_reformuvannia_4(17)_2017.pdf | 614.13 kB | Adobe PDF | -1544891583 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.