Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/64164
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Педагогическая модель профилактики интернет-зависимости среди учащихся средней и старшей школы |
Authors |
Спицын, А.
|
ORCID | |
Keywords |
Інтернет-залежність Интернет-зависимость uzależnienie od internet педагогічна модель педагогическая модель model pedagogicznym |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/64164 |
Publisher | Сумский государственный университет |
License | |
Citation | Спицын, А. Педагогическая модель профилактики интернет-зависимости среди учащихся средней и старшей школы [Текст] / А. Спицын // Здоров'я людини: теорія і практика : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції, присвяченої 25-річчю Медичного інституту Сумського державного університету, м. Суми 17–19 жовтня 2011 р. / За заг. ред. О.О. Єжової. - Суми : СумДУ, 2017. - С. 194-201. |
Abstract |
Internet addiction now has become a significant pedagogical problem. It is
the decline in academic performance of students and senior students due to abuse
of Internet resources in their time attracted attention and led to the very notion of
Internet addiction. Since then, the situation is moving towards increasing the
number of Internet-dependent learners. In this case, the emergence of this deviant
type of behavior in adolescents and young people is more likely than in older
persons. The main advantages of the technology of diagnostics and prevention
developed by us are: 1) the ability to differentially approach the prevention of
Internet addiction, taking into account the sexual, constitutional and psychological
characteristics of students; 2) its independence from a specific implementation in
the learning process in the context of any school. Интернет-зависимость в настоящее время стала существенной педагогической проблемой. Именно снижение академической успеваемости студентов и старших школьников по причине злоупотребления Интернет- ресурсами в своё время обратили на себя внимания и привели к появлению самого понятия Интернет-аддикции. С тех пор ситуация движется в сторону роста количества Интернет-зависимых обучающихся. При этом возникновение данного отклоняющегося типа поведения у подростков и молодых людей более вероятно, чем у лиц старшего возраста. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (НН МІ) |
Views
Argentina
1
Czechia
1
Germany
1
Greece
1
Ireland
8021
Lithuania
1
Netherlands
339
Sweden
1
Ukraine
30890
United Kingdom
16041
United States
113016
Unknown Country
168334
Downloads
China
2
Germany
2381
Lithuania
1
Netherlands
1
Russia
1
Turkey
16040
Ukraine
57698
United Kingdom
1
United States
168334
Unknown Country
168335
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Spytsyn_Internet_zalezhnist.pdf | 2.31 MB | Adobe PDF | 412795 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.