Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/64772
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Промоція книги на Лівобережній Україні (друга половина XIX - початок XX століття) |
Other Titles |
Promotion of the Left Bank Ukraine (second half of the XIX – early XX century) |
Authors |
Podoliaka, Nadiia Stepanivna
Фесенко, А. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-6136-1665 |
Keywords |
історія реклами история рекламы history of advertising книжкова промоція книжная промоция book promotion книговидавничий менеджмент книгоиздательский менеджмент publishing management рекламно-промоційна діяльність на Лівобережній Україні advertising and promotional activities on the Left Bank Ukraine |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/64772 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Подоляка, Н.С. Промоція книги на Лівобережній Україні (друга половина XIX - початок XX століття) [Текст] / Н.С. Подоляка, А. Фесенко // Журналістська освіта в Україні: світові професійні стандарти: ХІІІ Всеукраїнська науково-практична конференція (м. Суми, 11-12 травня 2017 р.). - Суми: СумДУ, 2017. - С. 20-25. |
Abstract |
У статті розглянуто сферу рекламно-промоційної діяльності видавничих та
книготорговельних підприємств на Лівобережній Україні кінця XIX – початку ХХ ст.
Проаналізовано особливості реклами книжки того часу. Досліджено форми й засоби
книговидавничого маркетингу. Охарактеризовано рекламні оголошення у періодиці та
каталогах, а також елементи внутрішнього і зовнішнього оформлення книги. Виявлено
основні тенденції в промоційному аспекті. The article discusses the scope of advertising and promotional activities publishing and bookselling business in Left-Bank Ukraine late XIX – early XX century. The features of advertising books at that time. Studied the form and means of publishing marketing. Characterized advertisements in periodicals and catalogs, as well as elements of internal and external design of the book. The basic trends in the promotional aspect. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views
Australia
1
Germany
1
Greece
1
Ireland
12753
Lithuania
1
Singapore
1
Ukraine
657080
United Kingdom
120512
United States
1073880
Unknown Country
2104510
Downloads
China
4
France
1
Germany
1
Gibraltar
1
Indonesia
1
Lithuania
1
Ukraine
657081
United Kingdom
1
United States
2104509
Unknown Country
33
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Podoliaka_promotsiia_knyhy.pdf | 5.37 MB | Adobe PDF | 2761633 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.