Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65104
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Теоретичні основи державного управління системою соціального захисту в європейських країнах |
Other Titles |
Theoretical Foundations of Public Administration Social Security System in European Countries |
Authors |
Semenov, Volodymyr Mykolaiovych
Рагуліна, Ю.М. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-2796-9631 |
Keywords |
соціальна сфера социальная сфера social sphere соціальний захист социальная защита social protection моделі соціального захисту модели социальной защиты models of social protection Південноєвропейська (рудиментарна) модель Южноевропейская (рудиментарная) модель South European rudimentary model |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65104 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Семенов, В.М. Теоретичні основи державного управління системою соціального захисту в європейських країнах [Текст] / В.М. Семенов, Ю.М. Рагуліна // Правові горизонти. - 2017. - Вип. 5(18). - С. 20-26. |
Abstract |
У представленій роботі автори дослідили теоретичні основи соціального захисту та правове
регулювання соціальної сфери в контексті міжнародного права. Визначено чотири моделі
соціального захисту, що домінують у країнах-членах Європейського Союзу: континентальна
(модель Бісмарка); англосаксонська (модель Бевериджа); скандинавська та південно-європейська
(рудиментарна). Надана характеристика кожної моделі по ключовим показникам, внаслідок чого
було визначено, що найбільш подібною до системи соціального захисту України є рудиментарна
модель, яка на даному етапі теж знаходиться у стані розвитку.
Детально досліджений стан соціальної сфери південноєвропейської системи на прикладі
Італії. Визначені особливості становлення моделі в історичному контексті та її характерні риси.
Досліджено ключові невирішені питання, які спричиняють відставання Італії за соціально-
економічними показниками. Зокрема, характерними є розподіл країни на промисловий
центрально-північний регіон та економічно відсталий південь, асиметрична структура
соціальних витрат та велика державна заборгованість.
Внаслідок дослідження досвіду розвитку європейських країн було доведено, що соціально
орієнтована політика не може існувати без економічного підґрунтя. В той час як в ході аналізу
сучасного стану вітчизняного соціального забезпечення було визначено, що Україна значно
відстає від країн членів ЄС за ключовими економічними показниками. Погіршує ситуацію
відсутність стабільності в політичній сфері, недосконалий стан законодавчої бази та постійні
зміни в напрямках зовнішньої політики. Важливою проблемою є недостатній обсяг
фінансування, що призводить до зменшення кількості закладів соціальної інфраструктури та
низького рівня послуг, що вони надають.
В умовах європейської інтеграції України необхідним є покращення добробуту населення.
Тож у статті запропоновані шляхи та методи забезпечення високого рівня соціальної захищеності
громадян. Визначено, що вдосконалення потребує законодавча база України. Необхідним є
залучення закордонного досвіду, а також підготовка молодих фахівців. Крім того, перспективним
напрямом вдосконалення соціальної сфери є запровадження високих нормативів та стандартів. In this work, the authors examined the theoretical foundations of social protection and social regulation in the context of international law. It was identified four social protection models that dominate in the Member States of the European Union: continental (Bismarck model); Anglo-Saxon (model Beverydzha); Scandinavian and southern European (rudimentary). Each model has been characterized by the main parameters. It was determined that the most similar to the social security system of Ukraine is a rudimentary model, which at this stage is also in a state of development. It was analyzed in detail the state of social systems in southern European in the case of Italy. It was determined the development of model in historical context and its features. It was identified the main outstanding issues that caused the backlog Italy for socio-economic indicators. In particular, distribution of industrial Central and Northern region and economically backward south, asymmetrical structure of social spending and large public debt. In connection with research experience of European countries It has proven that socially oriented policy can’t exist without economic justification. While during the analysis of the current state of national social security was determined that Ukraine lags behind the EU member states on main economic indicators. Deteriorating situation lack of stability in the political sphere, imperfect legal framework and changes in the direction of foreign policy. An important problem is the lack of funding, leading to fewer social infrastructure facilities and low level of services they provide. At a time of European integration of Ukraine it is necessary to improve the welfare of the population. Therefore, the article suggests ways and means of ensuring a high level of social protection of citizens. It has determined that the legal framework of Ukraine needs improving. It is also necessary to attract foreign experience and training of young professionals. Also implementation of high standards is a forward-looking areas of improvement. |
Appears in Collections: |
Правові горизонти / Legal horizons |
Views
China
437
France
2
Germany
-896101655
Greece
1
Ireland
665342
Japan
1
Lithuania
1
Netherlands
1313
Singapore
1647668248
Sweden
12729
Ukraine
-896101656
United Kingdom
24940433
United States
-891637075
Unknown Country
70376042
Downloads
China
1
France
4
Germany
1
Ireland
1
Lithuania
1
Netherlands
1
Russia
1
Ukraine
-368545823
United Kingdom
1
United States
-891637077
Unknown Country
26
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Semenov_Rahulina_Pravovi_horyzonty_5(18)_2017.pdf | 1.62 MB | Adobe PDF | -1260182863 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.