Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65286
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Sustainable economic growth and development of educational systems
Authors Illiashenko, Nataliia Serhiivna
Shishkin, A.
Lukac, P.
Tvaronaviciene, M.
Zapototskyi, S.
ORCID
Keywords освіта
системи освіти
інновації
структурні фонди
економічне зростання
образование
образовательные системы
инновации
структурные фонды
экономический рост
education
educational systems
innovations
structural funds
economic growth
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65286
Publisher Journal of International Studies
License
Citation Sustainable economic growth and development of education systems [Text] / M. Tvaronavičienė, A. Shishkin, P. Lukáč [et al.] // Journal of International Studies. – 2017. – № 10(3). – P. 285-292.
Abstract Стаття зосереджена на питанні, як освітні системи можуть збільшити економічний і діловий потенціал регіональних центрів та сприяти інноваціям та сталому економічному розвитку. Швидко зростаюча економіка відрізняється соціальною роздробленістю та економічною розбіжністю, але має потенціал для того, щоб стати рушіями скорочення соціальних розбіжностей та створення можливостей для всіх громадян. Ретельно розроблена освітня політика стає вирішенням більшості економічних та соціальних проблем, пропонуючи формальну та неформальну освітню діяльність. Політики в освітній сфері навчаються займатися реаліями соціальної відчуженості, політичного відчуження та економічної маргіналізації - через державну політику та приватні ініціативи. Освітні ініціативи та політика можуть охоплювати ретельно організовану державну політику, витрачаючи кошти зі структурних фондів, спрямованих на стабілізацію спільнот та налагодження співпраці та інтеграції, неформальні просвітницькі ініціативи з метою зменшення маргіналізації або розширення формальної шкільної системи, спрямованої на підвищення прагнення.
В статье основное внимание уделяется вопросу о том, как образовательные системы могут повысить экономический и деловой потенциал региональных центров и способствовать инновациям и устойчивому экономическому развитию. Быстрорастущие экономики характеризуются социальной фрагментацией и экономическими разногласиями, но могут стать движущей силой сокращения социальных делений и создания возможностей для всех граждан. Тщательно разработанная образовательная политика становится решением большинства экономических и социальных проблем, предлагая формальные и неформальные образовательные мероприятия. Политики в области образования учатся взаимодействовать с реалиями социальной изоляции, политического отчуждения и экономической маргинализации - как в рамках государственной политики, так и в частных инициативах. Образовательные инициативы и политика в целом могут включать в себя тщательно организованную государственную политику, расходование средств из структурных фондов, направленных на стабилизацию общин, а также на налаживание сотрудничества и интеграции, неформальные образовательные инициативы по сокращению маргинализации или расширение формальной школьной системы, направленной на повышение устремлений.
This paper is focused on the issue how educational systems might increase the economic and business potential of the regional centers and contribute to the innovations and sustainable economic development. Rapidly growing economies are marked by social fragmentation and economic divisions but have the potential to become the drivers for shrinking social divisions and creating opportunities for all the citizens. Carefully designed educational policies becomes a solution for most of the economic and social problems by offering formal and non-formal educational activities. Policy-makers in the educational realm learn to engage with the realities of social exclusion, political alienation, and economic marginalization - through both public policy and private initiatives. Educational initiatives and policies across might include carefully orchestrated public policies, spending the money from the structural funds all aimed at stabilizing communities and establishing cooperation and integration, non-formal educational initiatives to reduce marginalization, or expansion of the formal school system aimed at raising aspirations.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

Belgium Belgium
1
Curaçao Curaçao
7245489
France France
1
Ireland Ireland
15648
Japan Japan
55118247
Lithuania Lithuania
1
Morocco Morocco
70282
Netherlands Netherlands
512
Nigeria Nigeria
429389
Spain Spain
1
Ukraine Ukraine
2415248
United Kingdom United Kingdom
948553
United States United States
247557839
Unknown Country Unknown Country
316218511
Vietnam Vietnam
2051

Downloads

Germany Germany
1
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
7245488
United Kingdom United Kingdom
1024
United States United States
178897163
Unknown Country Unknown Country
316218510
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Illiashenko_sustainable.pdf 466.84 kB Adobe PDF 502362191

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.