Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65387
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Analysis of theoretical and methodological approaches to marketing testing of product innovations |
Other Titles |
Аналіз теоретико-методичних підходів до маркетингового тестування товарних інновацій |
Authors |
Nahornyi, Yevhen Ihorovych
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-0756-8398 |
Keywords |
інновація инновация innovation інноваційна діяльність инновационная деятельность innovative activity інноваційний цикл инновационный цикл innovative cycle маркетингове тестування маркетинговое тестирование marketing testing результативність результативность performance бізнес-аналіз бизнес-анализ business analysis критерії фільтрації критерии фильтрации filter criteria |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65387 |
Publisher | Ужгородський національний університет |
License | |
Citation | Nagornyi, Y.I. Analysis of theoretical and methodological approaches to marketing testing of product innovations [Text] / Y.I. Nagornyi // Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія Міжнародні економічні відносини та світове господарство. - 2017. – Вип. 11. - C. 107-110. |
Abstract |
У статті розглянуто наявні теоретико-методичні підходи до проведення процедури маркетингового тестування товарних інновацій. Охарактеризовано основні положення різних моделей тестування, що виділяються науковцями. Зазначено переваги та недоліки розглянутих моделей маркетингового тестування. Запропоновано авторський підхід до проведення процедури маркетингового тестування товарних інновацій. В статье рассмотрены существующие теоретико-методические подходы к проведению процедуры маркетингового тестирования товарных инноваций. Охарактеризованы основные положения различных моделей тестирования, которые выделяются учеными. Указаны преимущества и недостатки рассмотренных моделей маркетингового тестирования. Предложен авторский подход к проведению процедуры маркетингового тестирования товарных инноваций. The theoretical and methodical approaches to the procedure of product innovations marketing testing are analysed in the article. The basic provisions of the various testing models are characterized. The advantages and disadvantages of reviewed models of marketing testing are specified. The author’s approach to the procedure of marketing testing of product innovations is formed |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ ФЕМ) |
Views
Germany
908862
Indonesia
1
Ireland
501080
Lithuania
1
Netherlands
1572
Singapore
433101500
Sweden
1
Ukraine
9318012
United Kingdom
4660580
United States
1119825369
Unknown Country
1577641279
Vietnam
6289
Downloads
China
1
France
1
Germany
1
Hong Kong SAR China
1
Lithuania
1
Singapore
1
Ukraine
9318013
United Kingdom
1
United States
433101502
Unknown Country
2
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Nahornyi_marketing_testing.pdf | 291.18 kB | Adobe PDF | 442419525 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.