Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65392
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Особливості комплексу маркетингу санаторно-курортної сфери (на прикладі санаторію «Токарі»)
Other Titles Features of the marketing complex of resort sphere (on the example of sanatorium «Tokari»)
Authors Saher, Liudmyla Yuriivna  
Syhyda, Liubov Oleksiivna  
Nahornyi, Yevhen Ihorovych  
Данилюк, Юлія Миколаївна
Данилюк, Юлия Николаевна
Danilyuk, Julia Nikolaevna
ORCID http://orcid.org/0000-0002-5628-5477
http://orcid.org/0000-0002-0319-8070
http://orcid.org/0000-0003-0756-8398
Keywords санаторно-курортна сфера
санаторно-курортная сфера
resort sphere
комплекс маркетингу
комплекс маркетинга
marketing complex
ринок оздоровчих послуг
рынок оздоровительных услуг
market of health-improving services
маркетинг оздоровчих послуг
маркетинг оздоровительных услуг
marketing of health services
санаторій «Токарі»
санаторий «Токари»
sanatorium «Tokari»
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65392
Publisher Придніпровська державна академія будівництва та архітектури
License
Citation Сагер, Л.Ю. Особливості комплексу маркетингу санаторно-курортної сфери (на прикладі санаторію «Токарі») [Текст] / Л.Ю. Сагер, Л.О. Сигида, Є.І. Нагорний, Ю.М. Данилюк // Економічний простір: збірник наукових праць. – №120. – Дніпропетровськ: ПДАБА, 2017. – С. 152-168.
Abstract У статті проаналізовано комплекс маркетингу санаторно-курортних послуг на прикладі санаторію «Токарі». Розглянуто кожний елемент комплексу маркетингу. Наведено характеристики особливостей використання додаткових «Р» для санаторно-курортної сфери. За результатами виконаного дослідження проаналізовано комплекс маркетингу «10Р», що враховує всі особливості досліджуваної галузі. Аналіз показав, що для санаторно-курортної сфери варто приділити увагу таким Р: programming, packing, partnership. Даний підхід можна охарактеризувати як орієнтир на майбутнє, адже він допоможе покращити ефективність впровадження маркетингу на підприємстві, що надає послуги. Подальші дослідження доцільно проводити в руслі практичного застосування запропонованих рекомендації та досліджувати зміни, що відбудуться в результаті впровадження. Також необхідно звернути увагу на досвід іноземних підприємств в досліджуваній галузі.
В статье проанализирован комплекс маркетинга санаторно-курортных услуг на примере санатория «Токари». Рассмотрены элементы комплекса маркетинга. Приведены характеристики особенностей использования дополнительных «Р» для санаторно-курортной сферы. По результатам выполненного исследования проанализирован комплекс маркетинга «10Р», учитывающий все особенности исследуемой области. Анализ показал, что для санаторно-курортной сферы стоит уделить внимание таким Р: programming, packing, partnership. Данный подход можно охарактеризовать как ориентир на будущее, ведь он поможет улучшить эффективность внедрения маркетинга на предприятиях, которые оказывает услуги. Дальнейшие исследования целесообразно проводить в русле практического применения предложенных рекомендации и исследовать изменения, которые произойдут в результате внедрения. Также необходимо обратить внимание на опыт иностранных компаний в исследуемой области.
The article analyzes the marketing complex of resort services on the example of sanatorium «Tokari». Each element of its marketing mix (product, price, promotion, place) is reviewed. The features of additional «Р» (people, process, physical evidence) which are used in resort sphere are given. The marketing mix «10Р» of resort sphere is analyzed. The analysis shows that such P’s as programming, packing, partnership are important for resort sphere. «10P’s» approach can be described as a guide for the future. This approach helps to improve the effectiveness of marketing in the servicesoriented enterprise. Further studies should be carried out in the framework of the practical application of the proposed recommendations. Additionally, it is recommended to explore the changes that will occur as a result of approach implementation. Also, it is proposed to pay attention to the experience of foreign companies in the resort sphere.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

Germany Germany
147486
Ireland Ireland
569292
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
20653
Poland Poland
1
Russia Russia
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
179816236
United Kingdom United Kingdom
25477658
United States United States
1552129428
Unknown Country Unknown Country
68431308

Downloads

China China
1
Czechia Czechia
1
France France
1
Germany Germany
1
India India
1
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1003204151
Moldova Moldova
2
Poland Poland
1
Ukraine Ukraine
1552129433
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
1826592066
Unknown Country Unknown Country
20

Files

File Size Format Downloads
Saher_Syhyda_Nahornyi_Danyliuk.pdf 260.58 kB Adobe PDF 86958384

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.