Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65433
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Features of education model in the transition to high-tech economy |
Other Titles |
Cechy charakterystyczne modeli kształcenia w dobie przekształceń w gospodarce bazującej na zaawansowanych technologiach Особенности образовательной модели в условиях перехода к высокотехнологической экономике |
Authors |
Prokopenko, Olha Volodymyrivna
Omelianenko, Vitalii Anatoliiovych |
ORCID | |
Keywords |
високі технології высокие технологии high-tech особливості освіти особенности образования features of education освіта в галузі високих технологій образование в высокотехнологичной экономике education in a high-tech economy |
Type | Article |
Date of Issue | 2015 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65433 |
Publisher | Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Humanistyczna |
License | |
Citation | Prokopenko, O. Features of education model in the transition to high-tech economy / O. Prokopenko, V. Omelyanenko // Problemy i uwarunkowania samorządności terytorialnej / Redakcja Iwona Kłóska. – Ruda Śląska : Drukarnia i Studio Graficzne Omnidium, 2015. – P. 327–342. |
Abstract |
Метою дослідження є аналіз особливостей освіти в галузі високих технологій. Високотехнологічні галузі мають певні принципові відмінності від більш традиційних галузей. Високі технології - це динамічні сфери, в яких нові розробки часто випереджають виражені або сприймані потреби або потенційних споживачів і порушують встановлені межі між традиційними галузями промисловості. Целью исследования является анализ особенностей образования в высокотехнологичной экономике. Высокотехнологичные отрасли промышленности имеют некоторые принципиальные отличия от более традиционных секторов. Высокие технологии - это динамичные сферы, в которых новые разработки часто опережают выраженные или воспринимаемые потребности или потенциальных потребителей и нарушают установленные границы между традиционными промышленными секторами. The aim of research is to analyze the features of education in a high-tech economy. High-tech industries have some principle differences from more traditional sectors. High-tech are dynamic areas, in which new development are often ahead expressed or perceived needs or potential consumers and violate the established boundaries between the traditional industrial sectors. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ ФЕМ) |
Views
Austria
1
Cuba
1
France
509442
Germany
170720402
Ireland
1614787
Japan
1
Lithuania
1
Netherlands
977
Philippines
1
Poland
17028061
Puerto Rico
1
Saudi Arabia
1
Singapore
1
Sweden
1
Switzerland
1
Ukraine
4257065
United Kingdom
509433
United States
170720404
Unknown Country
4257061
Vietnam
7237
Downloads
China
509426
Germany
170720403
India
1
Ireland
20
Lithuania
1
New Zealand
1
Ukraine
17028060
United Kingdom
1
United States
86167594
Unknown Country
13
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Prokopenko_Omelianenko.pdf | 587.57 kB | Adobe PDF | 274425521 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.