Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65450
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Brand loyalty and fashion marketing: a case study of Romanian youth |
Other Titles |
Лояльность к бренду и маркетинг моды: исследование на примере молодежи Румунии Лояльність до бренда та маркетинг моди: дослідження на прикладі молоді Румунії |
Authors |
Simionescu, M.
Strielkowski, W. |
ORCID | |
Keywords |
brand loyalty лояльність до бренду лояльность к бренду consumer preferences споживчі переваги потребительские предпочтения fashion marketing маркетинг моди маркетинг моды principal component analysis аналіз основних компонент анализ основных компонентов consumer survey опитування споживачів опрос потребителей |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65450 |
Publisher | Sumy State University |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Simionescu, M. Brand loyalty and fashion marketing: a case study of Romanian youth [Текст] = Лояльність до бренда та маркетинг моди: дослідження на прикладі молоді Румунії / M. Simionescu, W. Strielkowski // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2017. – № 1. – С. 25-31. – DOI: 10.21272/mmi.2017.1-02. |
Abstract |
Our paper tackles a novel issue of brand loyalty withing the realm of fashion marketing. Fashion marketing
represent a very creative, innovative and rapidly growing field with the earnings randing in billions of dollars each
year. We analyze the patterns and the choice of brands using the empirical analysis of the attitude and loyalty to a
brand of a group of young Romanians aged between 18-30 years. Our sample includes 200 people who took part in the consumer survey. Our results show that the main determinants of selecting certain brands are reason and value as well as the social status. It appears that education has a negative outcome on brand loyalty and the higher personal income increases the probability of going for the brand. Стаття стосується дослідження лояльності до бренда у сфері маркетингу моди. Маркетинг моди сьогодні є інноваційною та швидко зростаючою сферою з прибутками у кілька мільярдів доларів щороку. Автори аналізують особливості вибору брендів, використовуючи емпіричний аналіз щодо відношення та лояльності до них з боку групи молоді Румунії у віці 18-30 років. Вибірка включала 200 чоловік, які взяли участь в опитуванні. Результати дослідження показали, що основними факторами, що визначають вибір певного бренда є додаткова інформація про бренд, його цінність та соціальний статус людини. Виявилося, що освіта негативно впливає на лояльність до бренда, а вищі доходи особи підвищують імовірність того, що людина придбає брендований товар. Статья касается исследования лояльности к бренду в сфере маркетинга моды. Маркетинг моды сегодня является инновационной и быстро растущей сферой с прибылью в несколько мильярдов долларов каждый год. Авторы анализируют особенности выбора брендов, используя эмпирический анализ касаемо отношения и лояльности к ним со стороны группы молодежи из Румунии возрастом 18-30 лет. Выборка включала 200 человек, которые приняли участие в опросе. Результаты исследования показали, что основными факторами, которые определяют выбор бренда, являются дополнительная информация о нем, его ценность и социальный статус человека. Оказалось, что образование негативно влияет на формирование лояльности к бренду, а более высокие доходы человека повышают вероятность того, что потребитель купит брендированный товар. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views

1

1

1

1

1

1

120660246

378870

10785899

378872

2

1136608

2

1

1

21571798

16118

1

3

1

1

21571799

3

1

1

1

1

1

2

1

654892736

1

654892734

83409198

-2070282957

96695
Downloads

3

2

1

6

1

1

83409199

4353032

4

3

1

1

6

1

1

2

378869

4353041

4

1

86070

64463

83409198

76

96696
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Simionescu_Strielkowski_MMI_2017_1.pdf | 202.11 kB | Adobe PDF | 176150682 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.