Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65450
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Brand loyalty and fashion marketing: a case study of Romanian youth |
Other Titles |
Лояльность к бренду и маркетинг моды: исследование на примере молодежи Румунии Лояльність до бренда та маркетинг моди: дослідження на прикладі молоді Румунії |
Authors |
Simionescu, M.
Strielkowski, W. |
ORCID | |
Keywords |
brand loyalty лояльність до бренду лояльность к бренду consumer preferences споживчі переваги потребительские предпочтения fashion marketing маркетинг моди маркетинг моды principal component analysis аналіз основних компонент анализ основных компонентов consumer survey опитування споживачів опрос потребителей |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65450 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Simionescu, M. Brand loyalty and fashion marketing: a case study of Romanian youth [Текст] = Лояльність до бренда та маркетинг моди: дослідження на прикладі молоді Румунії / M. Simionescu, W. Strielkowski // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2017. – № 1. – С. 25-31. – DOI: 10.21272/mmi.2017.1-02. |
Abstract |
Our paper tackles a novel issue of brand loyalty withing the realm of fashion marketing. Fashion marketing
represent a very creative, innovative and rapidly growing field with the earnings randing in billions of dollars each
year. We analyze the patterns and the choice of brands using the empirical analysis of the attitude and loyalty to a
brand of a group of young Romanians aged between 18-30 years. Our sample includes 200 people who took part in the consumer survey. Our results show that the main determinants of selecting certain brands are reason and value as well as the social status. It appears that education has a negative outcome on brand loyalty and the higher personal income increases the probability of going for the brand. Стаття стосується дослідження лояльності до бренда у сфері маркетингу моди. Маркетинг моди сьогодні є інноваційною та швидко зростаючою сферою з прибутками у кілька мільярдів доларів щороку. Автори аналізують особливості вибору брендів, використовуючи емпіричний аналіз щодо відношення та лояльності до них з боку групи молоді Румунії у віці 18-30 років. Вибірка включала 200 чоловік, які взяли участь в опитуванні. Результати дослідження показали, що основними факторами, що визначають вибір певного бренда є додаткова інформація про бренд, його цінність та соціальний статус людини. Виявилося, що освіта негативно впливає на лояльність до бренда, а вищі доходи особи підвищують імовірність того, що людина придбає брендований товар. Статья касается исследования лояльности к бренду в сфере маркетинга моды. Маркетинг моды сегодня является инновационной и быстро растущей сферой с прибылью в несколько мильярдов долларов каждый год. Авторы анализируют особенности выбора брендов, используя эмпирический анализ касаемо отношения и лояльности к ним со стороны группы молодежи из Румунии возрастом 18-30 лет. Выборка включала 200 человек, которые приняли участие в опросе. Результаты исследования показали, что основными факторами, которые определяют выбор бренда, являются дополнительная информация о нем, его ценность и социальный статус человека. Оказалось, что образование негативно влияет на формирование лояльности к бренду, а более высокие доходы человека повышают вероятность того, что потребитель купит брендированный товар. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Argentina
1
Austria
1
Brazil
1
Canada
1
Finland
1
France
1
Germany
120660246
Hong Kong SAR China
378870
India
10785899
Indonesia
378872
Iran
2
Ireland
1136608
Italy
2
Japan
1
Lithuania
1
Nepal
21571798
Netherlands
16118
North Macedonia
1
Pakistan
3
Philippines
1
Portugal
1
Romania
21571799
Russia
3
Singapore
1
South Korea
1
Sri Lanka
1
Sweden
1
Taiwan
1
Tunisia
2
Turkey
1
Ukraine
654892736
United Arab Emirates
1
United Kingdom
654892734
United States
83409198
Unknown Country
654892735
Vietnam
96695
Downloads
Australia
3
Austria
2
Belgium
1
China
6
Colombia
1
Egypt
1
Germany
83409199
India
4353032
Indonesia
4
Iran
3
Italy
1
Lithuania
1
Malaysia
6
Netherlands
1
North Macedonia
1
Pakistan
2
Philippines
378869
Romania
4353041
Russia
4
Turkey
1
Ukraine
86070
United Kingdom
64463
United States
83409198
Unknown Country
76
Vietnam
96696
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Simionescu_Strielkowski_MMI_2017_1.pdf | 202.11 kB | Adobe PDF | 176150682 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.