Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65504
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Client Focused Behavior: To Personalized Trust through Collaborative Filtering |
Authors |
Ossik, Yu.I.
Gelmanova, Z.S. Borbasova, Z.N. Prokopenko, Olha Volodymyrivna |
ORCID | |
Keywords |
клієнт клиент client споживач потребитель customer орієнтація на клієнта ориентация на потребителя customer orientation ключове управління клієнтами ключевое управление клиентами key client management основні компетенції основные компетенции core competencies стратегічне бачення стратегическое видение strategic vision довіра доверие trust клубне споживання клубное потребление club consumption |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65504 |
Publisher | Global Journals Inc. |
License | |
Citation | Client Focused Behavior: To Personalized Trust through Collaborative Filtering [Text] / Yu.I. Ossik, Z.F. Gelmanova, S.N. Borbasova, O.V. Prokopenko // Global Journal of Management and Business Research. – 2017. – Vol. XVII, Issue II, Version I. – P. 11-18. |
Abstract |
У статті аналізуються різні підходи авторів до розуміння сутності поняття "орієнтація на клієнта". Показано різні аспекти прояву орієнтації клієнта з використанням McKinsey 7S Framework як основу. Запропоновано концептуальну модель орієнтації клієнта, яка, з одного боку, дозволяє структурувати орієнтацію клієнта, а з іншого - оцінити цю компетенцію в компанії. Визначено основні цінності клієнтської орієнтації. Проаналізовано основні підходи економістів до розуміння компетенцій та відмінності основних компетенцій. Запропоновано стратегічне бачення в контексті сучасного розвитку теорії управління відносинами, а також клубними торговельними та економічними відносинами на основі спільної фільтрації, як нові основні компетенції. В статье анализируются различные подходы авторов к пониманию сущности понятия "ориентация на клиента". Показаны различные аспекты проявления ориентации клиента с использованием McKinsey 7S Framework как основа. Предложена концептуальная модель ориентации клиента, которая, с одной стороны, позволяет структурировать ориентацию клиента, а с другой - оценить эту компетенцию в компании. Определены основные ценности клиентской ориентации. Проанализированы основные подходы экономистов к пониманию компетенций и различия основных компетенций. Предложено стратегическое видение в контексте современного развития теории управления отношениями, а также клубными торговыми и экономическими отношениями на основе совместной фильтрации, как новые основные компетенции. The article analyzes different authors’ approaches to understanding the essence of the term "client orientation." Various aspects of client orientation manifestation are shown by using the McKinsey 7S Framework as a basis. A conceptual client orientation model has been proposed, which on the one hand allows structuring client orientation and on the other to estimate this competence in a company. The basic values of client orientation have been defined. The main approaches of economists to understanding competences and distinguishing core competencies have been analyzed. The strategic vision in the context of the modern development of relationship management theory, as well as club trade and economic relations, based on collaborative filtering, havebeen suggested as new core competences. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ ФЕМ) |
Views
Argentina
1
China
2036672452
Germany
58786
Greece
1
Ireland
3196380
Kazakhstan
1598192
Lithuania
17169975
Netherlands
202588
Philippines
125260830
Poland
4
Russia
1
Singapore
1018336226
Sweden
1
Ukraine
341442531
United Kingdom
125260828
United States
-505933348
Unknown Country
341442529
Vietnam
15014
Downloads
China
-505933349
Germany
1
Kazakhstan
1
Lithuania
1
Netherlands
1
Philippines
1
Poland
2
South Korea
1
Taiwan
1
Ukraine
1018336225
United Kingdom
116308
United States
-505933349
Unknown Country
-790244304
Vietnam
-505933347
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Ossik_Gelmanova_Borbasova_Prokopenko_Client_Focused_Behavior.pdf | 508.82 kB | Adobe PDF | -1289591807 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.