Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65518
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Impact of seller’s gender on purchaser’s consumption behavior |
Other Titles |
Вплив статі продавця на споживчу поведінку покупця Влияние пола продавца на потребительское поведение покупателя |
Authors |
Illiashenko, Serhii Mykolaiovych
Клісіньськи, Януш Клисиньски, Януш Klisinski, Janusz Starkiv, I.L. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-5484-9788 |
Keywords |
trade enterprises торгівельні підприємства торговые предприятия buy and sell process купівля-продаж покупка-продажа gender factor гендерний фактор гендерный фактор cooperation between seller and purchase взаємодія продавця і покупця взаимодействие продавца и покупателя management of sellers’ staff управління штатом продавців управление штатом продавцов |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65518 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Illiashenko, S.M. Impact of seller’s gender on purchaser’s consumption behavior [Text] / S.M. Illiashenko, J.S. Klisinski, I.L. Starkiv // Marketing and Management of Innovation. – 2017. – № 4. – P. 58-66. |
Abstract |
У статті викладено результати досліджень, які доводять вплив статі продавця на купівельну поведінку покупця. Визначено основні факторів, що впливають на взаємодію покупців і продавців різної статі у процесі купівлі-продажу. Серед них виділено: уявлення про стать ідеального продавця, приємність спілкування з продавцем, уважливість ставлення (чіткість і зрозумілість відповіді на поставлені запитання, надання розширеної інформації, прояв зацікавленості у розмові), детальне висвітлення потрібної для покупця інформації тощо. Результати проведених досліджень можуть бути використані як методична допомога при формуванні штату продавців, визначенні і розподілу їх функцій і ролей тощо. В статье изложены результаты исследований, которые доказывают факт влияния пола продавца на покупательское поведение покупателя. Определены основные факторы, которые влияют на на взаимодействие покупателей и продавцов различного пола в процессе покупки-продажи. Среди них выделены: представление о поле идеального покупателя, приятность общения с продавцом, внимательность отношения (четкость и понятность ответа на поставленные вопросы, предоставление расширенной информации, проявление заинтересованности в разговоре), детальное освещение необходимой для покупателя информации и т.п. Результаты проведенных исследований могут быть использованы как методическая помощь при формировании штата продавцов, определении и распрееделении их фукций и ролей и т.п. The article deals with research results, which prove impact of seller’s gender on purchaser’s consumption behavior. It defines main factors, which impact cooperation between sellers and purchasers of different gender in the buy and sell process. There are following ones among them: an idea about gender of the ideal seller, pleasant communication with seller, attentive attitude (clearness and understanding of the answer to questions, provision with wide information, and interest in conversation), detailed representation of the necessary information for purchaser etc. Results of the conducted studies can be used as a methodic tool to form sellers’ staff, to define and to distinguish their functions and roles etc. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Algeria
1
Australia
1
Belgium
1
Canada
3577
China
1
France
1
Germany
2
Greece
1
Indonesia
1
Ireland
202848
Lithuania
1
North Macedonia
1
Philippines
2
South Africa
1
Sweden
1
Switzerland
4
Turkey
1
Ukraine
130961616
United Kingdom
2968889
United States
411125388
Unknown Country
551207272
Vietnam
17888
Downloads
Germany
271043499
Ireland
1
Lithuania
1
Singapore
1
Sweden
1
Switzerland
2
Ukraine
16734603
United Kingdom
1
United States
79251886
Unknown Country
69206
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Illiashenko_KLisinski_Starkiv_purchaser’s_consumption_behavior.pdf | 403.34 kB | Adobe PDF | 367099202 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.