Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65547
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Соціальний потенціал організації: сутність та управління інструментами SMM-маркетингу |
Other Titles |
Social potential of the organization: the essence and management of SMM-marketing tools Социальный потенциал организации: сущность и управление инструментами SMM-маркетинга |
Authors |
Артюхіна, М.В.
Попова, Г.В. |
ORCID | |
Keywords |
соціальний потенціал організації социальный потенциал организации social potential of organization соціальна мережа социальная сеть social network соціальна структура социальная структура social structure SMM-маркетинг SMM-marketing управління управление management |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65547 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Артюхіна, М.В. Соціальний потенціал організації: сутність та управління інструментами SMM-маркетингу [Текст] / М.В. Артюхіна, Г.В. Попова // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2017. – № 1. – С. 52-61. – DOI: 10.21272/mmi.2017.1-05. |
Abstract |
У статті розглянуто сутність поняття «соціальний потенціал організації». Під соціальним
потенціалом організації розуміється синергетична сукупність мотивів і настанов економічних суб'єктів у
її внутрішньому та зовнішньому середовищах, вплив яких позначається на ефективності досягнення
цілей організації та збільшенні її економічного потенціалу. Розглянуто такі властивості соціального
потенціалу, як інгерентність та інтегративність. Обґрунтовано необхідність використання
SMM-маркетингу для створення стабільних соціальних структур навколо організацій. Розглянуто
структуру соціальних мереж та управління ними інструментами SMM-маркетингу. В статье рассмотрена сущность понятия «социальный потенциал организации». Под социальным потенциалом организации понимается синергетическая совокупность мотивов и установок экономических субъектов в ее внутренней и внешней средах, влияние которых отражается на эффективности достижения целей организации и увеличении ее экономического потенциала. Рассмотрены такие свойства социального потенциала, как ингерентность и интегративность. Обоснована необходимость использования SMM-маркетинга для создания стабильных социальных структур вокруг организации. Рассмотрена структура социальных сетей и управление ими инструментами SMM-маркетинга. The aim of the article. The aim of the article is to clarify the essence of the concept of «social potential of the organization» and the quality assessment of forming social potential of the organization by the SMM-marketing tools. The results of the analysis. Under the social potential of synergetic the set of motives and attitudes of economic subjects in its internal and external environment is meant, the impact of which is determined in the effectiveness of reaching the goals of the organization and increasing its economic potential. Social potential of organization is a complex system. According to the characteristics of the properties the «social potential of the organization» is a holistic set of homogeneous components – the motives and attitudes of stakeholders of the organization. As in any other system there are defined links between the «social potential of the organization» and its elements. The more links between elements of the system are formed around the organization, the greater its social potential is. Connections can be characterized by giving the power indicator. Power relations between the elements of «social potential of the organization» can be defined after considering the intensity of information flow and other resources among stakeholders of the organization. Also you should take into account the qualitative characteristics of information flow or other resources (value, usefulness). The next property system of «social potential of the organization» is the presence of a particular organization, which is manifested in the reduction of entropy. The existence of the organization in the given system is, in fact, updating (formation) significant relations of the elements, ordered distribution of links and elements in space and time. The processes aimed at increasing entropy of the system can be reduced with the help of effective management. The next feature of «social potential of the organization» is an integrative property, i.e. the quality that is inherent in the system in general, but not inherent to any of its elements separately. An important feature of an integrated property of the «social potential of the organization» system is above all the presence of a synergistic effect in the mind of the market, which is associated with the formed basis system of guidelines concerning the organization, its image, market place and so on. Conclusions and directions for future researches. A steady social structure around the organization can be built with the help of social networks. Social capacity resulting from such a structure can be converted into economic, not only through the sale of goods or services of a given structure, but also due to the fact that members of the network can serve as a development organization participating in the mobilization of all its production processes. To increase the capacity and preserve relationships within the social network between its elements (individuals) all available tools of SMM-marketing must be used. First of all we mean quality content, advertising services using social networks, online merchandising elements and specific search systems which are constantly changing. Perspectives for the further research are seen in determining the detailed structure of the social potential of specific organizations and developing the methods to assess the social potential. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Argentina
1
France
31066
Germany
15531
Greece
1
Ireland
92588
Lithuania
1
Netherlands
1295
Russia
1
Ukraine
166022837
United Kingdom
7159329
United States
834329615
Unknown Country
14314126
Downloads
France
31065
Germany
1542189
India
1
Lithuania
1
Russia
604
Turkey
1
Ukraine
37470254
United Kingdom
1
United States
834329614
Unknown Country
100
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Artiukhina_Popova_potentsial_MMI_2017_1.pdf | 272.3 kB | Adobe PDF | 873373830 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.