Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65626
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Luxury goods and services: a comparative analysis between the markets of England and Poland |
Other Titles |
Порівняльний аналіз ринків товарів і послуг розкоші в Англії та Польщі Сравнительный анализ рынков товаров и услуг роскоши в Англии и Польше |
Authors |
Kasztalska, A.M.
|
ORCID | |
Keywords |
luxury goods предмети розкоші предметы роскоши market of Poland ринок Польщі рынок Польши market of England ринок Англії рынок Англии factors of market formation фактори формування ринку факторы формирования рынка motives of consumer behavior мотиви споживчої поведінки мотивы потребительского поведения |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65626 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Kasztalska, A.M. Luxury goods and services: a comparative analysis between the markets of England and Poland [Текст] = Порівняльний аналіз ринків товарів і послуг розкоші в Англії та Польщі / A.M. Kasztalska // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2017. – № 1. – С. 84-93. – DOI: 10.21272/mmi.2017.1-08. |
Abstract |
In the article the luxury markets of Poland and England are analyzed. The main factors that determine
differences in the formation and development of these markets are determined. Consumer behavior motives on the Polish and British luxury goods markets are outlined. The results can be used as a methodological assistance in the development of marketing activities of Polish producers at the luxury goods market of England. У статті виконано порівняльний аналіз ринків предметів розкоші Польщі та Англії. Визначено основні фактори, що визначають відмінності формування та розвитку цих ринків. Окреслено мотиви споживчої поведінки на польському та англійському ринках предметів розкоші. Отримані результати можуть бути використані як методична допомога при розробленні заходів комплексу маркетингу польських товаровиробників на ринку предметів розкоші Англії. В статье выполнен сравнительный анализ рынков предметов роскоши Польши и Англии. Определены основные факторы, определяющие различия формирования и развития этих рынков. Определены мотивы потребительского поведения на польском и английском рынках предметов роскоши. Полученные результаты могут быть использованы как методическая помощь при разработке мероприятий комплекса маркетинга польских товаропроизводителей на рынке предметов роскоши Англии. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
France
1
Germany
116350
Greece
1
India
1
Ireland
29087
Japan
1
Lithuania
1
Netherlands
969
Poland
58175
Ukraine
535206
United Kingdom
325778
United States
2139568
Unknown Country
16
Vietnam
3879
Downloads
Canada
1
China
3
France
15512
Germany
3877
Hong Kong SAR China
1
India
15512
Indonesia
1
Ireland
1
Italy
7756
Lithuania
1
Netherlands
1
Poland
116349
Romania
1
Spain
7757
Sweden
2
Taiwan
1
Ukraine
535207
United Arab Emirates
1
United Kingdom
116349
United States
2139569
Unknown Country
116348
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Kasztalska_luxury_goods_MMI_2017_1.pdf | 213.72 kB | Adobe PDF | 3074251 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.