Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65626
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Luxury goods and services: a comparative analysis between the markets of England and Poland
Other Titles Порівняльний аналіз ринків товарів і послуг розкоші в Англії та Польщі
Сравнительный анализ рынков товаров и услуг роскоши в Англии и Польше
Authors Kasztalska, A.M.
ORCID
Keywords luxury goods
предмети розкоші
предметы роскоши
market of Poland
ринок Польщі
рынок Польши
market of England
ринок Англії
рынок Англии
factors of market formation
фактори формування ринку
факторы формирования рынка
motives of consumer behavior
мотиви споживчої поведінки
мотивы потребительского поведения
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65626
Publisher Sumy State University
License
Citation Kasztalska, A.M. Luxury goods and services: a comparative analysis between the markets of England and Poland [Текст] = Порівняльний аналіз ринків товарів і послуг розкоші в Англії та Польщі / A.M. Kasztalska // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2017. – № 1. – С. 84-93. – DOI: 10.21272/mmi.2017.1-08.
Abstract In the article the luxury markets of Poland and England are analyzed. The main factors that determine differences in the formation and development of these markets are determined. Consumer behavior motives on the Polish and British luxury goods markets are outlined. The results can be used as a methodological assistance in the development of marketing activities of Polish producers at the luxury goods market of England.
У статті виконано порівняльний аналіз ринків предметів розкоші Польщі та Англії. Визначено основні фактори, що визначають відмінності формування та розвитку цих ринків. Окреслено мотиви споживчої поведінки на польському та англійському ринках предметів розкоші. Отримані результати можуть бути використані як методична допомога при розробленні заходів комплексу маркетингу польських товаровиробників на ринку предметів розкоші Англії.
В статье выполнен сравнительный анализ рынков предметов роскоши Польши и Англии. Определены основные факторы, определяющие различия формирования и развития этих рынков. Определены мотивы потребительского поведения на польском и английском рынках предметов роскоши. Полученные результаты могут быть использованы как методическая помощь при разработке мероприятий комплекса маркетинга польских товаропроизводителей на рынке предметов роскоши Англии.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

France France
1
Germany Germany
116350
Greece Greece
1
India India
1
Ireland Ireland
29087
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
969
Poland Poland
58175
Ukraine Ukraine
535206
United Kingdom United Kingdom
325778
United States United States
2139568
Unknown Country Unknown Country
16
Vietnam Vietnam
3879

Downloads

Canada Canada
1
China China
3
France France
15512
Germany Germany
3877
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
India India
15512
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
1
Italy Italy
7756
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Poland Poland
116349
Romania Romania
1
Spain Spain
7757
Sweden Sweden
2
Taiwan Taiwan
1
Ukraine Ukraine
535207
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
116349
United States United States
2139569
Unknown Country Unknown Country
116348
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Kasztalska_luxury_goods_MMI_2017_1.pdf 213.72 kB Adobe PDF 3074251

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.