Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65826
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Lexical Peculiarities of the English Written Educational Discourse |
Other Titles |
Лексичні особливості англомовного письмового освітнього дискурсу Лексические особенности англоязычного письменного образовательного дискурса |
Authors |
Yemelianova, Olena Valerianivna
Kozolup, I. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-3277-1227 |
Keywords |
discourse English written educational discourse lexical means scientific text academic writing дискурс англоязычный письменный образовательный дискурс лексические средства научный текст академическое письмо дискурс англомовний письмовий освітній дискурс лексичні засоби науковий текст академічне письмо |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65826 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Yemelianova, O.V. Lexical Peculiarities of the English Written Educational Discourse [Текст] / O.V. Yemelianova, I. Kozolup // Філологічні трактати. - 2017. - Т.9, №4. - С. 26-32. |
Abstract |
The article deals with lexical peculiarities of the English written educational discourse. It considers the notion „discourse‟, analyses specific features of the English written educational discourse and explains the importance of the educational discourse study as one of the types of institutional discourse. The research is focused on establishing key lexical means and peculiarities of the English written educational discourse. В статье рассматриваются лексические особенности англоязычного письменного образовательного дискурса. Рассматривается понятие дискурса, анализируются особые характеристики англоязычного письменного образовательного дискурса, объясняется важность образовательного дискурса как одного из типов институционального. Исследование сосредоточено на выявлении ключевых лексических средств и особенностей англоязычного письменного образовательного дискурса. У статті розглянуто лексичні особливості англомовного письмового освітнього дискурсу. Розглядається поняття дискурсу, аналізуються особливі характеристики англомовного письмового освітнього дискурсу, обґрунтовується важливість дослідження освітнього дискурсу як одного з типів інституційного. Дослідження зосереджено на виявленні ключових лексичних засобів та особливостей англомовного письмового освітнього дискурсу. |
Appears in Collections: |
Філологічні трактати |
Views
Australia
1
China
121869300
Finland
1
France
87058
Germany
1379134840
Iran
1
Ireland
1144286256
Italy
1
Lithuania
1
Netherlands
87066
Russia
87052
Singapore
1
Spain
1107
Sweden
1
Turkey
1
Ukraine
-1449687615
United Kingdom
191863
United States
-1747665475
Unknown Country
-534949217
Vietnam
16464596
Downloads
China
1334585555
France
-362691393
Germany
1334585560
India
1
Indonesia
1
Kazakhstan
1
Lithuania
1
Russia
3
Spain
1108
Ukraine
203905
United Kingdom
1138566
United States
-1747665474
Unknown Country
-534949216
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Yemelyanova_Lexical_Peculiarities.pdf | 441.53 kB | Adobe PDF | 25208619 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.