Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65826
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Lexical Peculiarities of the English Written Educational Discourse |
Other Titles |
Лексичні особливості англомовного письмового освітнього дискурсу Лексические особенности англоязычного письменного образовательного дискурса |
Authors |
Yemelianova, Olena Valerianivna
![]() Kozolup, I. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-3277-1227 |
Keywords |
discourse English written educational discourse lexical means scientific text academic writing дискурс англоязычный письменный образовательный дискурс лексические средства научный текст академическое письмо дискурс англомовний письмовий освітній дискурс лексичні засоби науковий текст академічне письмо |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65826 |
Publisher | Sumy State University |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Yemelianova, O.V. Lexical Peculiarities of the English Written Educational Discourse [Текст] / O.V. Yemelianova, I. Kozolup // Філологічні трактати. - 2017. - Т.9, №4. - С. 26-32. |
Abstract |
The article deals with lexical peculiarities of the English written educational discourse. It considers the notion „discourse‟, analyses specific features of the English written educational discourse and explains the importance of the educational discourse study as one of the types of institutional discourse. The research is focused on establishing key lexical means and peculiarities of the English written educational discourse. В статье рассматриваются лексические особенности англоязычного письменного образовательного дискурса. Рассматривается понятие дискурса, анализируются особые характеристики англоязычного письменного образовательного дискурса, объясняется важность образовательного дискурса как одного из типов институционального. Исследование сосредоточено на выявлении ключевых лексических средств и особенностей англоязычного письменного образовательного дискурса. У статті розглянуто лексичні особливості англомовного письмового освітнього дискурсу. Розглядається поняття дискурсу, аналізуються особливі характеристики англомовного письмового освітнього дискурсу, обґрунтовується важливість дослідження освітнього дискурсу як одного з типів інституційного. Дослідження зосереджено на виявленні ключових лексичних засобів та особливостей англомовного письмового освітнього дискурсу. |
Appears in Collections: |
Філологічні трактати |
Views

1

121869300

1

87058

1379134840

1

1144286256

1

1

87066

87052

1

1107

1

1

-1449687615

191863

-1747665475

-534949217

16464596
Downloads

1334585555

-362691393

1334585560

1

1

1

1

3

1108

203905

1138566

-1747665474

-534949216

1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Yemelyanova_Lexical_Peculiarities.pdf | 441.53 kB | Adobe PDF | 25208619 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.