Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65918
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Local gastronomy as a prerequisite of food tourism development in the Czech Republic |
Other Titles |
Локальная гастрономия как предпосылка развития пищевого туризма в Чешской Республике Локальна гастрономія як передумова розвитку харчового туризму в Чеській Республіці |
Authors |
Kiráľová, A.
Hamarneh, I. |
ORCID | |
Keywords |
food tourism local gastronomy regional development small and medium gastronomy enterprises Czech Republic харчовий туризм місцева гастрономія регіональний розвиток малі та середні гастрономічні підприємства Чеська Республіка пищевой туризм местная гастрономия региональное развитие малые и средние гастрономические предприятия Чешская Республика |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65918 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Kiráľová A. Local gastronomy as a prerequisite of food tourism development in the Czech Republic [Текст] / A. Kiráľová, I. Hamarneh // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2017. - № 2. - С. 15-25. |
Abstract |
This paper focuses on local gastronomy as a tool of food tourism development in the Czech Republic. According to the objective of the study, both, the demand and the supply side were analyzed. Small and medium gastronomy enterprises (SMGEs) were subject to quantitative research using primary and secondary data. The results of the research show that the offer of local food and beverage has a significant influence on the revenue growth of SMGEs; it increases the guests´ traffic, improves the image and enhances the average spending of guests. This statement was confirmed by the correlation of results of both analyses provided. It can be stated that the offer of local food and beverages enhance the business of SMGEs, and is a real prerequisite for food tourism development in the Czech regions. У цій статті основну увагу приділяється місцевій гастрономії як інструменту розвитку харчового туризму в Чеській Республіці. Відповідно до мети дослідження були проаналізовані як попит, так і пропозиція. Малі та середні гастрономічні підприємства (МСГП) стали предметом дослідження з використанням первинних і вторинних даних. Результати дослідження показують, що пропозиція місцевих продуктів харчування і напоїв значно впливає на зростання виручки МСГП; це збільшує кількість відвідувачів, покращує імідж і призводить до зростання середніх витрат відвідувачів. Ці положення було підтверджено співвідношенням результатів обох аналізів. Можна констатувати, що пропозиція місцевих продуктів харчування та напоїв підсилює бізнес МСГП і є реальною передумовою розвитку харчового туризму в чеських регіонах. В этой статье основное внимание уделяется местной гастрономии как инструменту развития пищевого туризма в Чешской Республике. В целях исследования были проанализированы как спрос, так и предложение. Малые и средние гастрономические предприятия (МСГП) стали предметом исследования с использованием первичных и вторичных данных. Результаты исследования показывают, что предложение местных продуктов питания и напитков значительно влияет на рост выручки МСГП; это увеличивает количество посетителей, улучшает имидж и приводит к росту средних затрат посетителей. Эти положения были подтверждены соотношением результатов обоих анализов. Можно констатировать, что предложение местных продуктов питания и напитков усиливает бизнес МСГП и является реальной предпосылкой развития пищевого туризма в чешских регионах. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Australia
169681
Bangladesh
1
Belgium
1
Brazil
1
Canada
1
China
553534585
Croatia
1
Czechia
142675
Denmark
1
Ecuador
13236903
Estonia
1
France
63436
Gambia
1
Germany
227950790
Greece
6618447
Hong Kong SAR China
1
India
-1471911862
Indonesia
214156
Iran
1
Ireland
74933
Italy
1295778659
Japan
-584537567
Lithuania
1
Macao SAR China
42940
Malaysia
1694843504
Mexico
1
Morocco
1295778665
Netherlands
1373931118
New Zealand
2122873523
Nigeria
1
Philippines
553534588
Portugal
405222897
Romania
60448
Serbia
23032
Singapore
748537452
South Africa
1128722097
Spain
405222899
Sri Lanka
1282662763
Sweden
89995
Switzerland
70211
Taiwan
1
Thailand
748537449
Turkey
1694843503
Ukraine
1128722102
United Arab Emirates
1
United Kingdom
-349375252
United States
748537456
Unknown Country
1128722099
Vietnam
1067923311
Zimbabwe
1
Downloads
Bangladesh
2122873546
Bulgaria
1
Canada
1556283374
China
3058
Croatia
1
Czechia
1987730647
Denmark
1
Ecuador
1
Egypt
1
Estonia
1
Ethiopia
1
Finland
1
Germany
13236907
Hong Kong SAR China
1
India
138989
Indonesia
114648
Iran
1694843505
Ireland
1
Japan
1
Jordan
1
Lithuania
1
Malaysia
1373931114
Malta
1
Morocco
1
Netherlands
1351076973
Philippines
553534589
Portugal
2122873549
Romania
128441
Russia
1
Serbia
73066
Singapore
1
Slovenia
1
Sri Lanka
1282662764
Sweden
3068
Thailand
748537450
Timor-Leste
1
Turkey
-1370623601
Ukraine
185255
United Arab Emirates
1
United Kingdom
46094
United States
553534585
Unknown Country
188712518
Vietnam
104672
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Kiralova_Hamarneh.pdf | 485.98 kB | Adobe PDF | 1295103343 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.