Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65930
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Innovative approaches in marketing studies of industrial and technology production |
Other Titles |
Инновационные подходы в маркетинговых исследованиях производственно-технической продукции Інноваційні підходи в маркетингових дослідженнях виробничо-технічної продукції |
Authors |
Tielietov, Oleksandr Serhiiovych
Nahornyi, Yevhen Ihorovych Nikonets, M. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-9977-2294 http://orcid.org/0000-0003-0756-8398 |
Keywords |
marketing researches industrial marketing b-to-b marketing B2B marketing engineering industrial and technical production marketing innovations marketing of innovations маркетингові дослідження промисловий маркетинг b-to-b маркетинг B2B маркетинг машинобудування виробничо-технічна продукція інновації в маркетингу маркетинг інновацій маркетинговые исследования промышленный маркетинг машиностроение производственно-техническая продукция инновации в маркетинге маркетинг инноваций |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/65930 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Teletov, A. Innovative approaches in marketing studies of industrial and technology production [Текст] / A. Teletov, I. Nagornyi, M. Nikonets // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2017. - № 2. - С. 57-66. |
Abstract |
It was considered the complex of market researches of the industrial enterprise, including: the formulation of research objectives in accordance with the existing problem, foundation of method of obtaining data selection, analysis of features of collecting information for industrial and technology products, processing of results and the development of management actions. Complex of researches relates to the development and production, the study of consumer behavior, intermediaries, suppliers and other contractors of the industrial enterprise. It was conducted the analysis of micro- and macroenvironment of marketing and assessment of the competitiveness of one of the basic products for the success of industrial products producer in the market on the example of the concern «Nicmas». Розглянуто комплекс маркетингових досліджень промислового підприємства, що містить: формулювання цілей дослідження, відповідно до існуючої проблеми, обґрунтування вибору методу отримання даних, аналіз особливостей збирання інформації для виробничо-технічної продукції, обробку результатів та вироблення управлінських впливів. Комплекс досліджень стосується розроблення та виробництва продукції, вивчення поведінки споживачів, посередників, постачальників сировини та інших контрагентів промислового підприємства. Проведено аналіз маркетингового мікро- і макросередовища та оцінку конкурентоспроможності одного з базових видів продукції для забезпечення успіху виробника на ринку промислових товарів на прикладі концерну «Nicmas». Рассмотрен комплекс маркетинговых исследований промышленного предприятия, который содержит: формирование целей исследования в соответствии с существующей проблемой, обоснование выбора метода получения данных, анализ особенностей сбора информации для производственно-технической продукции, обработку результатов и выработку управляющих воздействий. Комплекс исследований касается разработки и производства продукции, изучения поведения потребителей, посредников, поставщиков сырья и других контрагентов промышленного предприятия. Проведены анализ маркетинговой микро- и макросреды и оценка конкурентоспособности одного из базовых видов продукции для обеспечения успеха производителя на рынке промышленных товаров на примере концерна «Nicmas». |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Australia
1
China
1665671209
Finland
1
France
1
Germany
431622830
India
1
Indonesia
1
Ireland
138143867
Japan
1
Lithuania
1
Malaysia
2057203172
Nepal
1
Pakistan
605043
Philippines
47750724
Singapore
1
South Africa
1
Sri Lanka
1
Sweden
87289
Turkey
1210086
Ukraine
2117390652
United Kingdom
1066331439
United States
-963624878
Unknown Country
2117390651
Vietnam
89862548
Downloads
Bulgaria
1
China
2
France
1
Germany
2
India
2117390651
Ireland
5093251
Lithuania
346163
Malaysia
2057203174
Philippines
1
Singapore
1
South Africa
1
Turkey
1
Ukraine
2117390653
United Kingdom
1
United States
89862551
Unknown Country
179710052
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Teletov_Nagornyi.pdf | 399.07 kB | Adobe PDF | -2022938085 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.