Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66049
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | A conceptual model for service innovation excellence for non-governmental higher education |
Other Titles |
Концептуальная модель инновационного усовершенствования сферы услуг для неправительственного высшего образования Концептуальна модель інноваційного удосконалення сфери послуг для неурядової вищої освіти |
Authors |
Noruzy, A.
Abili, Kh. Pourkarimi, J. Ansari, M. |
ORCID | |
Keywords |
innovation services excellence model higher education model інновація послуги модель удосконалення вища освіта модель инновация услуги модель усовершенствования высшее образование |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66049 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Noruzy, A. A conceptual model for service innovation excellence for non-governmental higher education [Текст] / A. Noruzy, J. Pourkarimi, M. Ansari // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2017. - № 2. - С. 129-141. |
Abstract |
Using a qualitative method, this study developed a model for service innovation excellence for non-governmental higher education. Analysis of qualitative data showed that five major themes including innovation leadership, innovation strategies, innovation process, innovation resources, competencies and capabilities of faculty members form innovation excellence of non-governmental higher education. The most important strategies identified for achieving innovation in higher education institutions included innovation creation, benchmarking, expert recruitment, and joint venture and innovation absorption. In addition, task competency, learning ability, research skills, innovation intention, information literacy, creative thinking and teamwork skills are the most important competencies and capabilities identified for realization of innovation in higher education institutions. Використовуючи якісний метод, у статті розроблена модель інноваційного удосконалення в сфері послуг для недержавної вищої освіти. Аналіз якісних даних показав, що п'ять основних напрямків, включаючи інноваційне лідерство, інноваційні стратегії, інноваційний процес, інноваційні ресурси, компетенції та можливості викладачів, формують інноваційне удосконалення недержавної вищої освіти. Найбільш важливі стратегії, які були визначені для досягнення інновацій у вищих навчальних закладах, включають створення інновацій, порівняльний аналіз, підбір експертів, спільне підприємство та інноваційне поглинання. Крім того, компетенція завдання, здатність до навчання, дослідницькі навички, прагнення до інновацій, інформаційна грамотність, творче мислення і навички командної роботи є найбільш важливими компетенціями і можливостями, виявленими для реалізації інновацій у вищих навчальних закладах. Используя качественный метод, в статье разработана модель инновационного усовершенствования в сфере услуг для негосударственного высшего образования. Анализ качественных данных показал, что пять основных направлений, включая инновационное лидерство, инновационные стратегии, инновационный процесс, инновационные ресурсы, компетенции и возможности преподавателей, формируют инновационное усовершенствование негосударственного высшего образования. Наиболее важные стратегии, которые были определены для достижения инноваций в высших учебных заведениях, включают создание инноваций, сравнительный анализ, подбор экспертов, совместное предприятие и инновационное поглощение. Кроме того, компетенция задачи, способность к обучению, исследовательские навыки, стремление к инновациям, информационная грамотность, творческое мышление и навыки командной работы являются наиболее важными компетенциями и возможностями, выявленными для реализации инноваций в высших учебных заведениях. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Australia
2026884958
Austria
1
Belgium
380872317
Brazil
181908
China
37110550
Colombia
1
Côte d’Ivoire
1
Egypt
162469259
France
1
Germany
2107445565
Guam
1
Hong Kong SAR China
1
India
1
Indonesia
150564
Iran
37110547
Iraq
1
Ireland
380872318
Italy
204192
Japan
-472992512
Lithuania
1
Moldova
1
Netherlands
45477
Nigeria
1
Pakistan
1
Poland
1
Portugal
1
Saudi Arabia
1
South Africa
1
Sweden
1
Thailand
1
Turkey
1
Ukraine
1062047997
United Kingdom
1427020321
United States
1427020323
Unknown Country
-1180403722
Vietnam
1033522
Zimbabwe
195674
Downloads
Brazil
1
Canada
1
China
37110551
Colombia
3100569
Egypt
4158
Finland
599377281
France
1
Germany
1600610580
India
1136296348
Indonesia
1
Iran
37110548
Ireland
185624
Italy
1
Japan
1
Lithuania
1
Malaysia
36
Turkey
1
Ukraine
1136296351
United Kingdom
1427020322
United States
351209433
Unknown Country
1293374720
Vietnam
1
Zimbabwe
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Noruzy.pdf | 439.71 kB | Adobe PDF | -968238061 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.