Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66049
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title A conceptual model for service innovation excellence for non-governmental higher education
Other Titles Концептуальная модель инновационного усовершенствования сферы услуг для неправительственного высшего образования
Концептуальна модель інноваційного удосконалення сфери послуг для неурядової вищої освіти
Authors Noruzy, A.
Abili, Kh.
Pourkarimi, J.
Ansari, M.
ORCID
Keywords innovation
services
excellence model
higher education
model
інновація
послуги
модель удосконалення
вища освіта
модель
инновация
услуги
модель усовершенствования
высшее образование
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66049
Publisher Sumy State University
License
Citation Noruzy, A. A conceptual model for service innovation excellence for non-governmental higher education [Текст] / A. Noruzy, J. Pourkarimi, M. Ansari // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2017. - № 2. - С. 129-141.
Abstract Using a qualitative method, this study developed a model for service innovation excellence for non-governmental higher education. Analysis of qualitative data showed that five major themes including innovation leadership, innovation strategies, innovation process, innovation resources, competencies and capabilities of faculty members form innovation excellence of non-governmental higher education. The most important strategies identified for achieving innovation in higher education institutions included innovation creation, benchmarking, expert recruitment, and joint venture and innovation absorption. In addition, task competency, learning ability, research skills, innovation intention, information literacy, creative thinking and teamwork skills are the most important competencies and capabilities identified for realization of innovation in higher education institutions.
Використовуючи якісний метод, у статті розроблена модель інноваційного удосконалення в сфері послуг для недержавної вищої освіти. Аналіз якісних даних показав, що п'ять основних напрямків, включаючи інноваційне лідерство, інноваційні стратегії, інноваційний процес, інноваційні ресурси, компетенції та можливості викладачів, формують інноваційне удосконалення недержавної вищої освіти. Найбільш важливі стратегії, які були визначені для досягнення інновацій у вищих навчальних закладах, включають створення інновацій, порівняльний аналіз, підбір експертів, спільне підприємство та інноваційне поглинання. Крім того, компетенція завдання, здатність до навчання, дослідницькі навички, прагнення до інновацій, інформаційна грамотність, творче мислення і навички командної роботи є найбільш важливими компетенціями і можливостями, виявленими для реалізації інновацій у вищих навчальних закладах.
Используя качественный метод, в статье разработана модель инновационного усовершенствования в сфере услуг для негосударственного высшего образования. Анализ качественных данных показал, что пять основных направлений, включая инновационное лидерство, инновационные стратегии, инновационный процесс, инновационные ресурсы, компетенции и возможности преподавателей, формируют инновационное усовершенствование негосударственного высшего образования. Наиболее важные стратегии, которые были определены для достижения инноваций в высших учебных заведениях, включают создание инноваций, сравнительный анализ, подбор экспертов, совместное предприятие и инновационное поглощение. Кроме того, компетенция задачи, способность к обучению, исследовательские навыки, стремление к инновациям, информационная грамотность, творческое мышление и навыки командной работы являются наиболее важными компетенциями и возможностями, выявленными для реализации инноваций в высших учебных заведениях.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Australia Australia
2026884958
Austria Austria
1
Belgium Belgium
380872317
Brazil Brazil
181908
China China
37110550
Colombia Colombia
1
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
Egypt Egypt
162469259
France France
1
Germany Germany
2107445565
Guam Guam
1
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
India India
1
Indonesia Indonesia
150564
Iran Iran
37110547
Iraq Iraq
1
Ireland Ireland
380872318
Italy Italy
204192
Japan Japan
-472992512
Lithuania Lithuania
1
Moldova Moldova
1
Netherlands Netherlands
45477
Nigeria Nigeria
1
Pakistan Pakistan
1
Poland Poland
1
Portugal Portugal
1
Saudi Arabia Saudi Arabia
1
South Africa South Africa
1
Sweden Sweden
1
Thailand Thailand
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
1062047997
United Kingdom United Kingdom
1427020321
United States United States
1427020323
Unknown Country Unknown Country
-1180403722
Vietnam Vietnam
1033522
Zimbabwe Zimbabwe
195674

Downloads

Brazil Brazil
1
Canada Canada
1
China China
37110551
Colombia Colombia
3100569
Egypt Egypt
4158
Finland Finland
599377281
France France
1
Germany Germany
1600610580
India India
1136296348
Indonesia Indonesia
1
Iran Iran
37110548
Ireland Ireland
185624
Italy Italy
1
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
36
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
1136296351
United Kingdom United Kingdom
1427020322
United States United States
351209433
Unknown Country Unknown Country
1293374720
Vietnam Vietnam
1
Zimbabwe Zimbabwe
1

Files

File Size Format Downloads
Noruzy.pdf 439.71 kB Adobe PDF -968238061

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.