Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66068
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Creativity in practice in the context of applied management methods and tools |
Other Titles |
Творчість в практиці в контексті прикладних методів та інструментів управління Творчество в практике в контексте прикладных методов и инструментов управления |
Authors |
Kosár, S.T.
Machová, R. Šimonová, M. |
ORCID | |
Keywords |
management creativity boosting creativity agricultural sector Slovakia менеджмент творчість підвищення творчості сільськогосподарський сектор Словаччина творчество повышение творчества сельскохозяйственный сектор Словакия |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66068 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Kosár, S.T. Creativity in practice in the context of applied management methods and tools [Текст] / S.T. Kosár, R. Machová, M. Šimonová // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2017. - № 2. - С. 182-195. |
Abstract |
Management as a discipline is a part of human civilization in many aspects of its nature, while managerial creativity as a basic source of business innovations gained an extraordinary importance in the 21st century. Utilization of economic and human resources is possible by increasing creativity and activating innovative potential of people. Creativity is the pillar of innovation that helps organizations to develop business strategies and contributes to strengthen market position of the organization, as well as differentiates it from others. The use of management tools is essential to improve the work process, ensure efficient performance of the company and succeed in problem solution. The article focuses on creative potential of employees and analysis of applied management methods and tools promoting creativity. No matter what area the company operates in, because the company mission is defined in creativity, innovation and the company’s ability to operate efficiently and flexibly. The company uses creativity to strengthen its position on the market and create competitive advantage. While demonstrating our research findings, we will summarize the characteristics of the company, as well as introduce our conclusion of the research. Менеджмент як дисципліна є частиною людської цивілізації в багатьох аспектах її природи, а управлінська творчість як основне джерело бізнес-інновацій набуло виняткового значення в XXI столітті. Використання економічних і людських ресурсів можливе за рахунок збільшення творчості та активізації інноваційного потенціалу людей. Творчість – це стовп інновацій, який допомагає організаціям розробляти бізнес-стратегії та сприяє зміцненню ринкових позицій організації, а також відрізняє її від інших. Використання інструментів управління має важливе значення для поліпшення робочого процесу, забезпечення ефективної роботи компанії та успішного вирішення проблем. Стаття присвячена творчому потенціалу співробітників і аналізу застосовуваних методів та інструментів управління, які сприяють творчості. Незалежно від того, у якій сфері діє компанія, оскільки місія компанії визначається в креативності, інноваціях і здатності компанії працювати ефективно та гнучко. Компанія використовує креативність, щоб зміцнити свої позиції на ринку і створити конкурентні переваги. Показувши результати наших досліджень, ми узагальнимо характеристики компанії, а також представимо наші висновки з дослідження. Менеджмент как дисциплина является частью человеческой цивилизации во многих аспектах ее природы, а управленческое творчество как основной источник бизнес-инноваций приобрело исключительное значение в XXI веке. Использование экономических и людских ресурсов возможно за счет увеличения творчества и активизации инновационного потенциала людей. Творчество – это столп инноваций, который помогает организациям разрабатывать бизнес-стратегии и способствует укреплению рыночных позиций организации, а также отличает ее от других. Использование инструментов управления имеет большое значение для улучшения рабочего процесса, обеспечения эффективной работы компании и успешного решения проблем. Статья посвящена творческому потенциалу сотрудников и анализу применяемых методов и инструментов управления, способствующих творчеству. Независимо от того, в какой области компания работает, поскольку миссия компании определяется в креативности, инновациях и способности компании работать эффективно и гибко. Компания использует креативность, чтобы укрепить свои позиции на рынке и создать конкурентные преимущества. Показывая результаты наших исследований, мы обобщим характеристики компании, а также представим наши вывод исследования. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Bulgaria
9610
Canada
1
China
-1320029063
France
1
Germany
1487469137
Greece
1
India
1
Ireland
2286816
Italy
1
Japan
743734569
Lithuania
1
Malaysia
1
New Zealand
1
Philippines
1
Poland
1
Singapore
1
Slovakia
1
Sweden
1
Ukraine
102034516
United Arab Emirates
3202
United Kingdom
24179189
United States
-228965613
Unknown Country
14
Vietnam
51375441
Downloads
Canada
1
Chile
1
China
16588491
Germany
8997798
India
1
Indonesia
-228965616
Italy
149468
Japan
1
Lithuania
1
Namibia
1
New Zealand
8997797
Pakistan
1
Poland
1
Ukraine
102034517
United Arab Emirates
3203
United Kingdom
1
United States
-228965618
Unknown Country
21
Vietnam
716367
Yemen
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Kosar.pdf | 464.36 kB | Adobe PDF | -320443562 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.