Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66093
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Commercialization of market innovations as exclusive task of innovative marketing |
Other Titles |
Комерціалізація ринкових інновацій як виняткове завдання інноваційного маркетингу Коммерциализация рыночных инноваций как исключительная задача инновационного маркетинга |
Authors |
Babukh, I.
|
ORCID | |
Keywords |
marketing маркетинг innovation marketing інноваційний маркетинг инновационный маркетинг market innovation ринкова інновація рыночная инновация commercialization комерціалізація коммерциализация positioning позиціонування позиционирование lifecycle management управління життєвим циклом управление жизненным циклом segmentation сегментація сегментация |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66093 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Babukh, I. Commercialization of market innovations as exclusive task of innovative marketing [Текст] = Комерціалізація ринкових інновацій як виняткове завдання інноваційного маркетингу / I. Babukh // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2017. – № 3. – С. 15-22. – DOI: 10.21272/mmi.2017.3-01. |
Abstract |
The development of modern innovative economy requires greater use of potential of non-technical (institutional) innovations, especially promotional ones. Commercialization of market innovations is one of the most important conditions for sustainable economic development. Such development requires the active use of innovative marketing. As essentially defining task of marketing innovation, as well the source and means of its development is considered commercialization of market innovations – of goods and marketing approaches. Commercialization presupposes existence of inconsistent («nonlinear») links between tools of the innovative marketing: development of innovation, marketing researches, segmentation, and positioning and management lifecycle. Розвиток сучасної інноваційної економіки вимагає більш широкого використання потенціалу нетехнологічних (інституційних) інновацій, насамперед маркетингових. Комерціалізація ринкових інновацій є однією з найголовніших умов сталого розвитку економіки. Для такого розвитку потрібне активне застосування інноваційного маркетингу. Як сутнісно визначальне завдання інноваційного маркетингу, як джерело і засіб його розвитку розглядається комерціалізація ринкових інновацій – товарів та маркетингових підходів. Комерціалізація передбачає наявність непослідовних («нелінійних») зв’язків між інструментами інноваційного маркетингу: розробкою інновації, маркетинговими дослідженнями, сегментацією, позиціонуванням та управлінням життєвим циклом. Развитие современной инновационной экономики требует более широкого использования потенциала нетехнологических (институциональных) инноваций, прежде всего маркетинговых. Коммерциализация рыночных инноваций является одной из самых главных условий устойчивого развития экономики. Для такого развития требуется активное применение инновационного маркетинга. Как по существу определяющее задачи инновационного маркетинга, как источник и средство его развития рассматривается коммерциализация рыночных инноваций – товаров и маркетинговых подходов. Коммерциализация предусматривает наличие непоследовательных («нелинейных») связей между инструментами инновационного маркетинга: разработкой инновации, маркетинговыми исследованиями, сегментацией, позиционированием и управлением жизненным циклом. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Brazil
1
France
1
Germany
123459907
Greece
1
Iran
1
Ireland
98019
Japan
1
Lithuania
1
Norway
1
Poland
1
Singapore
527880952
Thailand
1
Ukraine
7212195
United Kingdom
3607750
United States
1197357173
Unknown Country
7212194
Vietnam
5190
Downloads
Brazil
1
China
940
France
1
Germany
23
Hong Kong SAR China
1
India
1
Ireland
1
Italy
1
Lithuania
1
Malaysia
1
Philippines
1
Russia
2
Singapore
1
Switzerland
1
Thailand
1
Ukraine
21636139
United Kingdom
3300
United States
386285684
Unknown Country
6
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Babukh_mmi_2017_3_15_22.pdf | 323.9 kB | Adobe PDF | 407926107 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.