Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66093
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Commercialization of market innovations as exclusive task of innovative marketing
Other Titles Комерціалізація ринкових інновацій як виняткове завдання інноваційного маркетингу
Коммерциализация рыночных инноваций как исключительная задача инновационного маркетинга
Authors Babukh, I.
ORCID
Keywords marketing
маркетинг
innovation marketing
інноваційний маркетинг
инновационный маркетинг
market innovation
ринкова інновація
рыночная инновация
commercialization
комерціалізація
коммерциализация
positioning
позиціонування
позиционирование
lifecycle management
управління життєвим циклом
управление жизненным циклом
segmentation
сегментація
сегментация
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66093
Publisher Sumy State University
License
Citation Babukh, I. Commercialization of market innovations as exclusive task of innovative marketing [Текст] = Комерціалізація ринкових інновацій як виняткове завдання інноваційного маркетингу / I. Babukh // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2017. – № 3. – С. 15-22. – DOI: 10.21272/mmi.2017.3-01.
Abstract The development of modern innovative economy requires greater use of potential of non-technical (institutional) innovations, especially promotional ones. Commercialization of market innovations is one of the most important conditions for sustainable economic development. Such development requires the active use of innovative marketing. As essentially defining task of marketing innovation, as well the source and means of its development is considered commercialization of market innovations – of goods and marketing approaches. Commercialization presupposes existence of inconsistent («nonlinear») links between tools of the innovative marketing: development of innovation, marketing researches, segmentation, and positioning and management lifecycle.
Розвиток сучасної інноваційної економіки вимагає більш широкого використання потенціалу нетехнологічних (інституційних) інновацій, насамперед маркетингових. Комерціалізація ринкових інновацій є однією з найголовніших умов сталого розвитку економіки. Для такого розвитку потрібне активне застосування інноваційного маркетингу. Як сутнісно визначальне завдання інноваційного маркетингу, як джерело і засіб його розвитку розглядається комерціалізація ринкових інновацій – товарів та маркетингових підходів. Комерціалізація передбачає наявність непослідовних («нелінійних») зв’язків між інструментами інноваційного маркетингу: розробкою інновації, маркетинговими дослідженнями, сегментацією, позиціонуванням та управлінням життєвим циклом.
Развитие современной инновационной экономики требует более широкого использования потенциала нетехнологических (институциональных) инноваций, прежде всего маркетинговых. Коммерциализация рыночных инноваций является одной из самых главных условий устойчивого развития экономики. Для такого развития требуется активное применение инновационного маркетинга. Как по существу определяющее задачи инновационного маркетинга, как источник и средство его развития рассматривается коммерциализация рыночных инноваций – товаров и маркетинговых подходов. Коммерциализация предусматривает наличие непоследовательных («нелинейных») связей между инструментами инновационного маркетинга: разработкой инновации, маркетинговыми исследованиями, сегментацией, позиционированием и управлением жизненным циклом.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Brazil Brazil
1
France France
1
Germany Germany
123459907
Greece Greece
1
Iran Iran
1
Ireland Ireland
98019
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Norway Norway
1
Poland Poland
1
Singapore Singapore
527880952
Thailand Thailand
1
Ukraine Ukraine
7212195
United Kingdom United Kingdom
3607750
United States United States
1197357173
Unknown Country Unknown Country
1866833390
Vietnam Vietnam
5190

Downloads

Brazil Brazil
1
China China
940
France France
1
Germany Germany
23
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
India India
1
Ireland Ireland
1
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1
Philippines Philippines
1
Russia Russia
2
Singapore Singapore
1
Switzerland Switzerland
1
Thailand Thailand
1
Ukraine Ukraine
21636139
United Kingdom United Kingdom
3300
United States United States
386285684
Unknown Country Unknown Country
6
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Babukh_mmi_2017_3_15_22.pdf 323.9 kB Adobe PDF 407926107

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.